Rytmihäiriöt nuorella
Hei!
Olen hieman huolissani rytmihäiriöistäni, olen käynyt lääkärissä lapsena niiden takia muutaman kerran ja minulla on ollut seurantalaite rytmihäiriöiden nauhalle saamiseksi joskus pienenä pari kertaa.
Täytän pian 20.
Näitä alkoi esiintyä jo melko nuorena, muistelen jo eskariaikana saaneeni näitä ja pelänneeni.
Muutama vuosi välissä meni ilman, mutta nyt muljahtelee taas ikävästi ja aika tiiviiseen tahtiin.
Minulla on pientä stressiä ja bulimia, joka taatusti pahentaa oireitani ja stressi lisää myös syömishäiriön oireilua.
Juon vettä suuria määriä päivässä ja kahvia menee 2-4 kuppia päivässä aamulla ja koulun jälkeen.
Välillä rintaa puristaa kovasti, mutta minulla on myös todella pahoja niskajumeja jotka ehkä tuntuvat rintakipuna, en oikein osaa erottaa onko kipu lihaksessa vai sydämessä.
Eilen tuntui, että sydän lyö todella hitaasti ja minua alkoi pyörryttää, kun oksensin iltapalan pois.
Tänä aamuna heräsin todella nopeaan sykkeeseen ja muljahteluun.
Olen soittanut tästä sairaalalle ja sieltä sanoivat, että on ihan normaalia ja että johtuu todennäköisesti oksentelun ja jatkuvan veden juomisen aiheuttamasta epätasapainosta kehossa.
Olen hoidon piirissä syömishäiriöni vuoksi ja käyn terapiassa säännöllisesti, mutta nyt jännitän opintoja niin paljon että on tullut syötyä hirveästi ja oksenneltua.
Yritän kyllä keksiä muuta tekemistä ahmimisen tilalle mutta se on hankalaa, kun syömishäiriö on ollut lapsesta asti ja sellainen lohduttava rutiini.
Eilen söin muutaman leivän mummolassa ja laitoin läjän tuorejuustoa niiden päälle ja kotiin päästyäni sokerimuroja ja kaakaota.
Oli pakko oksentaa sen jälkeen.
Minulla on myös epilepsia ja kohtaukset tulevat yleensä öisin, herään aamulla lihaskipuihin ja siihen että kieli on verillä.
Pari kertaa olen herännyt siihen että lakana on märkä kun olen pissannut samalla.
Epilepsiaan on myös lääkitys, mutta olen menossa ensi viikolla kyssiin koska annostusta täytyy todennäköisesti suurentaa.
Minua pelottaa ihan hirveästi, että näiden sydänoireiden kanssa tulee epilepsiakohtaus ja kuolen nukkuessani.
Tämän takia en uskalla nukkua kuin koiran unta ja se vain suurentaa riskiä sekä rytmihäiriöille että epilepsiakohtauksille.
Alan olla aika neuvoton eikä lääkärissäkään osata oikein apua tarjota.
On selvää, että yritän nyt syödä normaalisti ja juoda vähemmän vettä ja vältellä kofeiinia ja päivällä otan päiväunet kun poikaystävä tulee käymään että saisin hetken nukuttua.
Halusin vain avautua tänne ja kuulla ehkä vinkkejä, miten muuten voisin näitä rytmihäiriöitä itse hoitaa kuin syödä järkevämmin, olla oksentelematta ja juoda vähemmän kahvia ja välttää vesiövereitä.
Ahdistaa hirveästi.
onko kilpirauhasarvot ja anemia tutkittu?