Olen jo lähes 40, enkä ole vieläkään löytänyt omaa intohimoani.
Olisi se sitten teatteri, golf, eläimet, musiikki, kodinsisustus tms. Samalla ärsyynnyn ihmisistä jotka suuntaavat tarmonsa intohimoisesti johonkin ja tulevat siitä hyvälle mielelle.. Itse vaan olen. Pitääkö nyt nostaa kateuskortti? Mäkin haluan elämältäni jotain.
Kommentit (13)
Rupeat kerämään länsi-batavialaista keramiikkaa ja teet ostosmatkoja ympäriinsä?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:56"]
Rupeat kerämään länsi-batavialaista keramiikkaa ja teet ostosmatkoja ympäriinsä?
[/quote]
Ei kiinnosta.
Et vain ole innostuvaa ja intohimoista tyyppiä. So what.
Mitä teet, kun vain olet? Luet? Katsot töllöä? Surffaat netissä? Itse ajattelin ennen samalla tavoin kuin sinä että pitäisi olla jokin erityinen kiinnostuksen kohde. No, pienten lasten äitinä en omalla ajalla jaksa kiinnostua muusta kuin yllämainituista ja koska niiden avulla rentoudun ja tulee hyvä olo, niin miksi väkisin muuta.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:56"]
[/quote]
Ei kiinnosta.
[/quote]
ok, olet siis itä-batavialaisen keramiikan ystävä...
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:05"]
Mitä teet, kun vain olet? Luet? Katsot töllöä? Surffaat netissä? Itse ajattelin ennen samalla tavoin kuin sinä että pitäisi olla jokin erityinen kiinnostuksen kohde. No, pienten lasten äitinä en omalla ajalla jaksa kiinnostua muusta kuin yllämainituista ja koska niiden avulla rentoudun ja tulee hyvä olo, niin miksi väkisin muuta.
[/quote]
Tosi outo vastaus. Siis lukea mitä? Katsoa mitä telkusta? Missä surffata?
Siinä kun on suuri ero tekeekö noita aivottomana ilman intohimoa, vaiko lukee esim. juuri tiettyä kirjallisuutta intohimolla.
Et tule ikinä löytämään intohimoa elämääsi ja vanhainkodissa kadehdit jopa nuorena kuollutta rokkitähteä, hukkunutta laitesukeltajaa ja kolarissa menehtynyttä rallikuskia. He menettivät henkensä, mutta tehdessään juuri sitä mitä varten elivätkin. Olisivat tehneet vaikka olisivat tienneetkin kuolevansa. Vaan mitäpä siitä sinulle kertomaan. Ethän edes tiedä millaista on kokea intohimoa.. ;D
En minäkään tunne mitään intohimoksi. Kiinnostun aikakausittain aina vain uusista asioista ja sitä aktiivisinta aikaa kestää noin 2-4v kerrallaan. Lopulta kaikki löydetyt jutut kulkevat mukana enemmän tai vähemmän ja leimahtavat uuteen innostukseen. Tällaisia ovat olleet mm.
- akvaarioiden pystyttäminen ja hoito. Parhaimmillaan oli 3 yhtäaikaa
- koruaskartelu
- metallilanka-askartelu
- korttiaskartelu
- pitsin virkkaaminen
- kaikenlainen kutominen
- lastenvaatteiden ompelu
- kodin remontointi (maalaminen, tapetointi ja erilaiset pinnoitukset)
- kukkien kasvattaminen siemenistä alkaen, puutarhanhoito
- sienestäminen
- laulaminen
- kitaran soittaminen
- lukeminen ja siihen liittyen 8-henkinen lukupiiri
- luova kirjoittaminen, runojen kirjoittaminen
- teatterissa ja taidenäyttelyissä käyminen
On näitä muitakin, teen jatkuvasti jotakin. Tänään ostin kirjan kuinka tehdään nipsuvirkkausta (tölkkinipsuja). Haluaisin mennä opettelemaan lasitöiden tekoa, hopeakorujen tekoa, puutöitä, valokuvaamista, ihan kaikkea! Ostin juuri pensselit, akryylimaalit ja akvarellituubit, jos virittelisin henkiin vanhan maalausharrastuksen. Kaikkein ahkerimmin tällä hetkellä harrastan edelleen laulamista sekä virkkaamista yhdistettynä kaikenlaiseen kierrätystavaran uusiokäyttöön. Lisäksi käyn kuntosalilla useammnan kerran viikossa.
Et tule ikinä löytämään intohimoa elämääsi ja vanhainkodissa kadehdit jopa nuorena kuollutta rokkitähteä, hukkunutta laitesukeltajaa ja kolarissa menehtynyttä rallikuskia. He menettivät henkensä, mutta tehdessään juuri sitä mitä varten elivätkin. Olisivat tehneet vaikka olisivat tienneetkin kuolevansa. Vaan mitäpä siitä sinulle kertomaan. Ethän edes tiedä millaista on kokea intohimoa.. ;D
NIin ja 11:lla ikää 45. Tykkään taidejutuista, en yhtään mistään urheilullisesta.
Intohimoni eivät ole mahdollisia rahan takia. Kumpi sitten parempi?
Joku Gandhi tosin sanoisi, ettei tarvitsekkaan niitä täyttää, mutta olen hieman eri mieltä. Tylsäähän se on.
Intohimona intohimottomuus elämässä.