Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et tiedä siviilisäätyä, minkä ikäistä rouvittelet?

Vierailija
25.08.2015 |

Rouvitteletko kaikkia noin 20 jälkeen, vai esim. yli 30-vuotiaita? Ja minkä ikäinen itse olet?

Huom. vain jos et tiedä siviilisäätyä, muutenhan naimaton on neiti ja naimisissa/eronnut/leski rouva.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt "rouva" sanaa enkä sitä edes vapaaehtoisesti käytä (vastustan ajatusta, että juuri naisen siviilisäätyjen erottelemiseen on eri terminsä). Aina on tähän mennessä riittänyt teitittely.

Vierailija
2/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tilanne on sellainen, että katson teitittelyn olevan tarpeen, rouvittelen kaikkia aikuisia naisia. Arjen tasolla tällainen tulee esiin yleensä kun puhuttelen itselleni tuntematonta vanhempaa naista. Ikäisiäni ja nuorempiani harvoin teitittelen. Olen 42 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:13"]

En ole koskaan käyttänyt "rouva" sanaa enkä sitä edes vapaaehtoisesti käytä (vastustan ajatusta, että juuri naisen siviilisäätyjen erottelemiseen on eri terminsä). Aina on tähän mennessä riittänyt teitittely.

[/quote]

Tällaiset ilopillerit tekevät aina kaikkien päivästä kivan :D

Vierailija
4/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:21"]

[/quote]

Tällaiset ilopillerit tekevät aina kaikkien päivästä kivan :D

[/quote]

Minua ei kiinnosta sinun mielipiteesi minun mielipiteestäni. Sulle toivotan: et iloa mun päivään tuonut pillerinkään muodossa.

Vierailija
5/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitittelen jos en tiedä. Siis esim otatteko te kahvia vs. Ottaako rouva kahvia? Rouvittelen kyllä jos nään sormuksen.
T. 22 v rouva

Vierailija
6/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu mies nainen rouva setä enkä täti.

Esim kaupassa puhun toisesta asiakkaasta, metsässä lenkkeilijästä/kävelijästä.

Olin asiakaspalvelu työssä niin puhuin teititellen. "Mitäs teille saisi olla?"

Inhoan jos joku käyttää täti, setä, rouva, nainen, mies. En puhu lapsellenikaan näillä sanoilla ellei oikeasti ole setä/täti/eno(perheenjäsen) kyseessä

Vierailija
7/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kolmekymppisiä teitittelen. 

Kerran yksi mamma oli hiukan hämmentynyt kun pyrittiin samaan aikaan kassalle ja sanoin "menkää vaan ensin". Haha, ei se ollutkaan sitten niin vanha kun paremmin näin :DD

Vierailija
8/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on rouviteltu kaupan kassalla, kun pakkasin ostokset kassiin ja joku maustepurkki jäikin matkasta. Myyjä huusi "anteeksi rouva, teidän pippurit jäi". Olin alle 30. Mietin silloin, näytinkö myyjästä eläkeläismuorilta, koska en ole kuullut että muita kuin mummoja kukaan rouvittelisi, mutta toisaalta tuossa tilanteessa ei taida olla mitään kohteliasta sanaa mitä voisi käyttää? Neiti, nainen, tyttö, kaikki ovat tuolla tavalla huudettuna jotenkin loukkaavia.

Vierailija
9/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voit ilomielin kutsua minua, naimisissa olevaa miestä 'herraksi' jos se sun elämää helpottaa :D

Vierailija
10/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti ja rouvahan on kohteliaita ilmaisuja, toisin kuin tädittely tai tytöttely. Saisivat olla yleisempiä.

Vierailija
11/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mites esim. minä kun mielestäni on vallan mukavaa olla rouva? 

Vierailija
12/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädittely on kyllä kaikkein pahinta! Mistähän se on edes tullut?

Vierailija
13/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:39"]

[/quote]

Mutta sedittely ei?

Joskus 18v joku äiti sanoi lapselleen, että väistäpäs vähän niin setä mahtuu ohi. 

Ei kyllä käynyt mielessä, että olisi jotenkin naljaillut... tiedä tuosta sitten. Onneksi ei ole naisen aivoja - vähemmän stressiä :D

Vierailija
14/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yli 25-vuotiast ovat rouvia, elleivät toisin ilmoita. Kaikkia teititellään.

Vierailija
15/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:41"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:39"]

[/quote]

Mutta sedittely ei?

Joskus 18v joku äiti sanoi lapselleen, että väistäpäs vähän niin setä mahtuu ohi. 

Ei kyllä käynyt mielessä, että olisi jotenkin naljaillut... tiedä tuosta sitten. Onneksi ei ole naisen aivoja - vähemmän stressiä :D

[/quote]

Koska olen nainen, en ole pahemmin kohdannut sedittelyä. Mutta uskoisin sen vituttavan vielä tädittelyä enemmän, jos joskus sattuu omalle kohdalle. 

Vierailija
16/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:45"]Noin yli 25-vuotiast ovat rouvia, elleivät toisin ilmoita. Kaikkia teititellään.
[/quote]
Tämä

Vierailija
18/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rouvittele ketään. Mua on muutamaan kertaan rouviteltu, ja olen 18-vuotias! Loukkaavaa mun mielestäni.

Vierailija
19/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta rouva on kamalan ruman kuuloinen sana.

Vierailija
20/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:13"]

[/quote]

Voit ilomielin kutsua minua, naimisissa olevaa miestä 'herraksi' jos se sun elämää helpottaa :D

[/quote]
Herra missasi sitten pointin. Nimittäin sen, että "herra" ei ota kantaa miehen siviilisäätyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän