Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et tiedä siviilisäätyä, minkä ikäistä rouvittelet?

Vierailija
25.08.2015 |

Rouvitteletko kaikkia noin 20 jälkeen, vai esim. yli 30-vuotiaita? Ja minkä ikäinen itse olet?

Huom. vain jos et tiedä siviilisäätyä, muutenhan naimaton on neiti ja naimisissa/eronnut/leski rouva.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:13"]

En ole koskaan käyttänyt "rouva" sanaa enkä sitä edes vapaaehtoisesti käytä (vastustan ajatusta, että juuri naisen siviilisäätyjen erottelemiseen on eri terminsä). Aina on tähän mennessä riittänyt teitittely.

[/quote]

Voit ilomielin kutsua minua, naimisissa olevaa miestä 'herraksi' jos se sun elämää helpottaa :D

[/quote]
Herra missasi sitten pointin. Nimittäin sen, että "herra" ei ota kantaa miehen siviilisäätyyn.
[/quote]

Niinpä, rouvittelun vastine on aviomieheksi kutsuminen :)

Vierailija
22/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää jotenkin englannissakin kun miehille on vain Mr ja naiset joutuvat identifioitumaan Miss/Mrs/Ms Miksi naisen siviilisääty pitää saada selville mutta miehen ei? Elämän suuria kysymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua välillä ottaa päähän kun mua neiditellään. Oon tässä lähiaikoina sit pariin kertaan korjannut, et en ole neiti vaan rouva. Se on tosin voinut olla ärsyttävää asiakaspalvelijoista. Tulee vaan ihan pikkutyttöolo siitä neidittelystä, ihan kun väheksyttäisiin jotenkin. Olen kuitenkin 30+ naimisissa useamman vuoden ja käytän aina sormuksia.

Vierailija
24/33 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/33 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva sanaa en ole vielä joutunut käyttämään, teittelen kyllä vanhempia ihmisiä. Se tulee ihan automaattisesti.

Vierailija
26/33 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mua rouvitellaan niin kuolen häpeästä ja inhosta.

Vierailija
27/33 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hyi vittu :D oon 24 enkä todellakaan halua, että mua rouvitellaan.

Vierailija
28/33 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:13"]

En ole koskaan käyttänyt "rouva" sanaa enkä sitä edes vapaaehtoisesti käytä (vastustan ajatusta, että juuri naisen siviilisäätyjen erottelemiseen on eri terminsä). Aina on tähän mennessä riittänyt teitittely.

[/quote]

Mites esim. minä kun mielestäni on vallan mukavaa olla rouva? 

[/quote]

Ihanko oikeasti odotat, että ihmiset rouvittelee sua? Ja ikää sinulla on?

Vierailija
29/33 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:52"]

No mua välillä ottaa päähän kun mua neiditellään. Oon tässä lähiaikoina sit pariin kertaan korjannut, et en ole neiti vaan rouva. Se on tosin voinut olla ärsyttävää asiakaspalvelijoista. Tulee vaan ihan pikkutyttöolo siitä neidittelystä, ihan kun väheksyttäisiin jotenkin. Olen kuitenkin 30+ naimisissa useamman vuoden ja käytän aina sormuksia.

[/quote]

Aivan. Minulle tulee ihan samanlainen olo neidittelystä, siis että minua väheksytään, vaikka tosiaan olen neiti. Mutta kun ikää on jo 40+, niin ei se neidittelykään tunnu enää sopivalle. En tosin odota, että kukaan minua rouvaksikaan sanoisi (ja kyllä, olisin "päässyt naimisiin" jos olisin halunnut). Mutta siis tämä koko kuvio, että naisen sosiaalinen arvo mitataan miehen kautta, on mielestäni naisia väheksyvä ja vanhanaikainen.

Vierailija
30/33 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en tiedä, yritän välttää sanojen rouva ja neiti käyttöä. Jos en pysty välttämään niin mieluummin sanon aikuista naista rouvaksi. Esim. jos en ole tavannut henkilöä niin kirjoitan sähköpostin aloitukseen "Hyvä rouva Korhonen". Jotenkin tuntuu, että olisi loukkaavampaa erehtyä sanomaan rouvaa neidiksi kuin neitiä rouvaksi.

Itse olen 23-vuotias neiti, ja ihan kohteliaisuutena otan sanotaanpa minua sitten neidiksi tai rouvaksi. :)

Vierailija
31/33 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvittelen yli 50-vuotiaita. Mulla tulee siitä sanasta mieleen aina vanha mummo.

Vierailija
32/33 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pelkkä teitittely riitä? Tuleeko todella sellaisia tilanteita, että pitää sanoa "rouva" tms.?

Vierailija
33/33 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:13"]

[/quote]

Mites esim. minä kun mielestäni on vallan mukavaa olla rouva? 

[/quote]

Mutta eihän se, että susta se on kivaa, poista sitä, että ton toinen vastustaa ajatusta siitä, että naisen siviilisääty pitäisi jotenkin erotella, mutta miehen ei. Sanoi myös, ettei vapaaehtoisesti käytä, niin suostuu varmasti kutsumaan sua rouvaksi, jos nyt väen vängällä pakotat.

See? Everybody happy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi