Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesvaltainen opiskeluala, äijät kuolaavat muutaman tytön perään :D

Vierailija
25.08.2015 |

IT-alan korkeakoulu kyseessä. Ryhmässä yhteensä 6 naispuolista opiskelijaa, joista kaksi on vanhempia (n. 40-vuotiaita), kaksi nörttityttöä, ihan söpöjä, mutta aika persoonallisen näköisiä (pukeutuvat poikamaisesti, räikeän väriset hiukset, pelaavat videopelejä). Ja sitten on kaksi tyttöä, joista ei voisi aavistaakaan että opiskelevat alaa. Sellaisia superkauniita ja hyväkroppaisia trendikkäitä tyttöjä.

Ovat hirveän suosittuja jo ensimmäisten päivien jälkeen. Kaikki auttavat heitä, haluavat seuraan ja kyselevät haluavatko apua opiskelukaupunkiin liittyvissä jutuissa. 

Tänään kuulin ruokalassa kun pari poikaa jutteli, että "on meidän ryhmässä ainakin kaksi tyttöä! Siis sellaista nättiä tyttöä." Ja hirveä tappelu kuka pääsee istumaan heidän kanssaan. Ryhmittyivät sitten koko jätkäporukka sinne ruokalan keskiosaan niiden tyttöjen kanssa. 

Ihan söpöä. Säälittää kyllä vähän ne kaksi nörttilikkaa.

T. Vanha kurppa joka aloitti AMK:n nuorisopuolella.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli AP:n keromasta muutamasta yksittäistapauksesta ei ole raportoitavaksi asti, kuten useammastakin esimerkkikommentista huomataan.

Vierailija
2/45 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tapasin nykyisen mieheni koulussa (amk). Olimme siis samalla luokalla. Nyt yhteistä taivalta 6 vuotta takana ja häät suunnitteilla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eikös se oo aika selkeetä, kuinka mielenkiintosia voi olla pojat jotka näkee naisessa vain ulkonäön? Niinpä. Itse opiskelin It-tradea pari kuukauttta (totesin ettei tod. oo mun ala), likkoja oli 4 ja loput miehiä.. tai sanoisinko nörttejä, siellä ei ollut ko. meininkiä... ja sanon nyt, kun opiskelen toista alaa ja luokallani 100% naisia, että vaihtaisin koska vaan niihin nörttipoikiin :D

Vierailija
4/45 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No naisethan luulevat, että jokainen mies on muna pystyssä kuolaamassa heidän peräänsä, siihen riittää kun sanoo moi ja hymyilee. Jokainen pieni ele tulkitaan nykyään naisten taholta iskuyritykseksi. Kävelet puistossa ja istut naisen viereen, sanot moro, nainen ajattelee eikö missään saa olla rauhassa mitä toikin tulee iskemään, vaikka miehellä ei olisi minkäänlaisia aikomuksia iskeä, kunhan on vain tuttavallinen.

Vierailija
5/45 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:37"]

No naisethan luulevat, että jokainen mies on muna pystyssä kuolaamassa heidän peräänsä, siihen riittää kun sanoo moi ja hymyilee. Jokainen pieni ele tulkitaan nykyään naisten taholta iskuyritykseksi. Kävelet puistossa ja istut naisen viereen, sanot moro, nainen ajattelee eikö missään saa olla rauhassa mitä toikin tulee iskemään, vaikka miehellä ei olisi minkäänlaisia aikomuksia iskeä, kunhan on vain tuttavallinen.

[/quote]

Ette te miehet miltei koskaan tule juttelemaan tuolla tavalla missään kaverimielessä, sori.

Ihan kokemusta näin 30 vuoden ajalta naisena.

Toki voihan se olla, mutta mitä kauniimpi nainen sitä "ystävällisemmin suhtautuvia" te miehet olette. Ja ette toki koskaan yritä iskeä. Juu ette. Ihan kavereina vaan, joo.

Vierailija
6/45 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna periksi ja tytöt hakekaa porukalla miesvaltaisille aloilla, miehet tietysti naisvaltaisille. Työllistyminen varmempaa. Lassukkamiehet pelaa porukalla hyvt naiset pois mm. seksuaalisella häirinnällä.

Vierailija
7/45 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulu ainakaan minulle koskaan ollut niin suljettu yhteisö, että olisi tarvinnut muutaman naisen perään kuolata. Jokainen suhde oli koulun ulkopuolelta, ymmärtäisin jos kyseessä olisi joku sisäoppilaitos, mutta joku normi koulu, miksi helvetissä kenenkään tarvitsee tyytyä sen koulun muutamaan naiseen jos koulun ulkopuolella on tuhansia ja taas tuhansia naisia.

En oikeasti tajua koko aloitusta, vain onko kyseessä jotkut nörttipojat jotka laukeavat housuihin joka kerta naisen nähdessään ja koulu on ainoa paikka missä he ovat kosketuksissa muihin ihmisiin.

Vierailija
8/45 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin 80 -luvulla DI:ksi, meitä oli vuosikurssilla 10 tyttöä ja 60 poikaa, enkä kyllä ap:n kommentteja tunnista.

Joko amk:ssa on typerämpää porukkaa tai ap katsoo tilannetta jotenkin oudosti, tunnetko itsesi jotenkin ulkopuoliseksi vai mikä mättää?

Vierailija
9/45 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi nörttityttöjä

Vierailija
10/45 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen insinööri kahden tytön luokasta, jossa toinen oli ihan oikeasti sellainen, että olisi saattanut missikisoissa pärjätä, pitkä, hoikka, kaunis. Mulle muutamakin teki tällaisen iskuyrityksen: "Kyllä sä itekin tiedät, että X on enemmän missityyppiä, mutta sinä olet se, joka vaimoksi halutaan". No mies löytyi samasta koulusta, kuten usein meille insinööreille käy, mutta hän ei puhunut noin tökeröitä. 

Vierailija
11/45 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja naiset eivät hae teknisille aloille koska ei kiinnosta. Samasta syystä miehet eivät hae hoitoalalle, vaikka hoitoalalla työskentelevän miehen todennäköisyys työllistyä ei ehkä ole ihan sataprosenttinen, mutta 99 % kuitenkin ja he saavat usein vaikipaikkoja. Teknisillä aloilla tiedän paljon työttömiä miesinsinöörejä, en muuten tiedä yhtään työtöntä naisinsinööriä, vaikka toki heitäkin on. Omat tutuksi jääneet muiltakin luokilta ovat alan töissä, myös minä itse, vaikka en ollut mikään nero. 

Ei tekniikan alalle pääseminen amk:aan vaadi kovin suurta matemaattista neroutta. Jos muuten on hyvä todistus, sen 10 pistettä saa jos on lukion lyhyen matikan keskinkertaisesti suorittanut. Sen verran sieltä löytyy tehtävistä helppoja osioita ja kun on se ei-matemaattinenkin osa. 

Vierailija
12/45 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne ajat muuttuvat. Toista se minun nuoruudessa, vähemmän kuolasiva näyttävienkin tyttöjen perään. Ja tiedän mitä kirjoitan, kun itsekin olen miesvaltaisella alalla ollut. Kyllä silloin osa tytöistä löysi elämänsä miehen samalta kurssilta. Osan romanssi päättyi samalla kuin koulukin, osa lienee edelleen yhdessä.

Ehkä nykyään osa tytöistä hakeutuu miesvaltaiselle alalle, vaikka olisi kuinka naisellinen eikä tarvitse edes yrittää olla "kova jätkä". Ennen ehkä valikoitui vähemmän supernaisellisia sellaisille aloille, eikä pojilla noin yleisesti ollut iskemisyritystä kuin aloittaja kertoo.

Tai sitten tämäkin on yksittäinen poikkeustapaus tai provo. Oman ja tyttärieni tuoreempien kokemusten perusteella miesvaltaisen alan opiskelijat suhtautuvat harvoihin tyttöihin aivan asiallisesti.

Vierailija
13/45 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei sentään ala tappelemaan... Näkisitpä mitä naiset tekee esimerkiksi psykologian laitoksella jos sinne eksyy mies puolinen opiskelija. Siinä nuorelta mieheltä helposti opiskelu unohtuu.... =)

Vierailija
14/45 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti nainen miesvaltaiselta alalta moi! Ekana opiskeluvuotena hurjasti iskuyrityksiä, samoin toisena kun tutoroin, niin fuksiryhmästä aika paljon. Jätin omaan arvoonsa ja hyvin pian sitä on "yksi pojista", uutuudenviehätystä vaan joka kuluu pois.
Töissä ollut enemmän ongelmia iskuyritysten kanssa, kuin koulussa, vaikka suurimmalle osalle olenkin yksi äijistä ja pyrin näyttämään mahdollisimman huomaamattomalta. Seksistisiä läppiä kuulee välillä, mutta vähän pitää myös suodattaa ja ottaa huumorilla. Onneksi pidän työstäni ja työkavereistani niin ei satunnaiset ahdistelijat ja iskuyritysket haittaa. :)

Vierailija
15/45 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tänään nuo nätit tytöt olivat keskenään, pojat omissa porukoissaan ja nuo nörttitytöt liikkuivat parin pojan kanssa. :D 

Joku kyllä heitti esittäytymisleikeissä toiselle (näteistä) tytöistä jonkun makkaranimeskelyvitsin... :/ Toivottavasti jää tuohon.

Vierailija
16/45 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:26"]

Oho, tänään nuo nätit tytöt olivat keskenään, pojat omissa porukoissaan ja nuo nörttitytöt liikkuivat parin pojan kanssa. :D 

Joku kyllä heitti esittäytymisleikeissä toiselle (näteistä) tytöistä jonkun makkaranimeskelyvitsin... :/ Toivottavasti jää tuohon.

[/quote]

Mikä tässä on sinusta hauskaa? Nörttilikat ovat huoria?

Vierailija
17/45 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vuosikurssilla yksi syntisen komea kundi ja kyllä välillä kävi sääliksi, kun oli puolet mimmeistä vuoroin tyrkyllä ja vuoroin kiukuttelemassa kun ei kelpaa. Ja sitä kissatappeluiden ja draaman määrää mimmien kesken. Rassukka oli vielä sitä superihanaa tyyppiä, joka vaikuttaa autuaan tietämättömältä omasta komeudestaan ja kaikkia kohtaan vilpittömän ystävällinen ja reilu.

T:Hoitsu

Vierailija
18/45 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:26"]

[/quote]

Mikä tässä on sinusta hauskaa? Nörttilikat ovat huoria?

[/quote]

Millä perusteella?

Vierailija
19/45 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helev... Kuulostaa ihan meidän porukalta! o.O Missä päin suomea? Onko nuo "nörttitytöt" molemmat sellaisia "räväköitä", toisella kirkkaan punaiset hiukset ja toisella siniset? Herra jumala...

Vierailija
20/45 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:23"]

Olin vuoden vastaavassa oppilaitoksessa (olen ns. nörttityttö, mutta kyllä laittaudun) ja voi sitä epätoivoisten iskuyritysten määrää! Kaksi luokkakaveriani myös SUUTELI minua opiskelijabileissä ihan yllättäen (eri kerroilla tosin), vaikka oma kihlattu löytyy ja sormus on aina sormessa. En ole mikään hutsuli, vaan asiallisesti juttelin heidän kanssaan ja kai nämä peräkammarin pojat luulivat että flirttailen heidän kanssaan... Joo en!

Vaihdoin alaa, opiskelen nykyään yliopistossa. Vastaavaa ongelmaa ei ole siellä.

[/quote]

Yliopistossa ei minustakaan ole tuota ongelmaa, opiskelen siis itse hyvin miesvaltaista alaa ja olen nätti (ainakin itse uskon niin :P). Ei ole montaakaan kertaa tultu iskemään, ja varsinkaan luennoilla ei todellakaan tule kukaan edes juttelemaan. Ei minulla olisi varmaan yhtään miespuolista kaveria samasta tiedekunnasta jos en itse olisi aktiivinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi