Ongelmani nimeltään nimi
Tyttö tuli ja vain nimi puuttuu. Mutta meillä on ongelma. Mies pitää ns. perinteisemmistä nimistä, kuten Milla, Laura, Minna yms. Minä taas enemmänkin esim. Vanessa, Helmiina, Lumiel.
Kyllä minustakin mm. Milla on kaunis nimi, en vain omalle lapselle haluaisi antaa.
Miten teidän perheessä on ratkaistu tällaiset nimi ongelmat?
Kommentit (82)
Meillä löytyi nimi sillein, että molemmat tekivät lustan nimistä joita oli valmis harkitsemaan. Sitten käytiin toistemme listat läpi ruksaten yli ne mitä ei missään nimessä halua. Jäljelle jääneistä nimistä pohdiskeltiin sopivaa. Mun listassa ei ollut yhtään nimeä, joka olis miehelle kelvannut. Nimeksi valittiin miehen ehdotuksista yksi jota olin joskus aikaisemmin miettinyt, että jos joskus pojan saisi, niin tämä vois olla hyvä. Toinen nimi valittiin niin että mä heittelin vaihtoehtoja ja mies kertoi mitkä on sen mielestä hyviä ja mä valitsin niistä.
Meinas meilläkin olla vaikeaa kun mies halusi corollaa ja camryä ( lausutaan sorolla ja sämri) ja minä taas Pekkaa ja Heikkiä. Loppujenlopuksi saatiin pojalle kiva nimi, joka lausutaan, niinkuin kirjoitetaan.
miks ei milla tai laura. hyvä antaa joku tusina nimi vanessa. niitä on sitten luokallaan se 7 ainaskin
Lumiel? Onko se nimi? Ja muka tytön (vrt Daniel, Samuel).
Meillä vaan etsittiin niin kauan että löytyi nimi johon molemmat suostuivat.
Kumpikin listaa viisi omaa suosikkiaan. Toinen ruksaa yli neljä, mitä ei mistään hinnasta halua. Jäävät kaksi tulevat lapsen nimeksi, järjestyksen voi arpoa.
Meillä isä keksi esikoiselle toisen ja kolmannen nimen ja minä keksin etunimen. Kuopukselle taas toisin päin. Vaarana siinä tosiaan se, että silloin voi sattua nimi mistä et pidä yhtään.
Heh. Sopiiko kysyä paljonko prinsessalla on ikää?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:07"]miks ei milla tai laura. hyvä antaa joku tusina nimi vanessa. niitä on sitten luokallaan se 7 ainaskin
[/quote]
Ei ole tarkoituskaan antaa mitään erikoista nimeä mitä ei varmasti ole luokallaan yhtään. Jos olisi, niin varmaan Marjatta tai Kyllikki ois nykyään siihen sopivimpia. Ja siksi ei Laura eikä Milla, koska en halua lapsestani Lauraa tai Millaa. Haluaisin antaa lapselleni sellaisen nimen, että me molemmat siitä tykätään.
Vinkki: menkää kierteleen hautausmaalle, siellä on vanhoja nimiä, jotka ovat uudestaan tullut ja sieltä löytyy varmaan molemmille sopiva nimi.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:11"]Heh. Sopiiko kysyä paljonko prinsessalla on ikää?
[/quote]
Jos minua tarkoitat, niin 29.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:09"]Lumiel? Onko se nimi? Ja muka tytön (vrt Daniel, Samuel).
Meillä vaan etsittiin niin kauan että löytyi nimi johon molemmat suostuivat.
[/quote]
Lumiel on nimi ja ihan tytön nimi. Esikoisen edellisessä hoitopaikassa oli tyttö nimeltään Lumiel ja se kuulosti niin kauniilta.
Ap
jätä se mies jos ei suostu antamaan nimeksi vanessa adessa odessa. mieti nyt mitä sinäkin tekisit niillä kaikilla elatus euroilla joita se sika joutuis sulle maksaa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:30"]jätä se mies jos ei suostu antamaan nimeksi vanessa adessa odessa. mieti nyt mitä sinäkin tekisit niillä kaikilla elatus euroilla joita se sika joutuis sulle maksaa.
[/quote]
Tosi hyvä vaihtoehto, pitää ihan miettiä.
Mistä näitä ihmisiä sikiää?
Oon kyllä ihan sun miehen puolella tässä asiassa, vaikkeivät Laura ja Milla omiakaan suosikkejani ole... Ne eivät sentään kuulosta siltä, että elättäisivät itsensä riisuutumalla
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:38"]Oon kyllä ihan sun miehen puolella tässä asiassa, vaikkeivät Laura ja Milla omiakaan suosikkejani ole... Ne eivät sentään kuulosta siltä, että elättäisivät itsensä riisuutumalla
[/quote]
Minä kysyin: "miten teidän perheessä on ratkaistu tällaiset asiat?"
En kysynyt kenenkään mielipidettä siitä, mihin ammattikuntaan tai kategoriaan lokeroisit kyseiset nimet.
Mäkin kannatan tuota hautausmaalla kiertelyä. Juuri viime viikolla kävin sukulaisen haudalla ja bongailin vaikka mitä nimiä mitä voisin seuraavalle lapselle antaa, harmi ettei niitä vaan ikinä kirjoita ylös...
Täällä sataa aina paskaa niskaan. Ei kannata kysyä ikinä mitään. Minusta Vanessa tai Lumiel ovat kauniita nimiä.
Onnea koko perheelle uudesta tulokkaasta!
Tuo hautakivistä katsominen kuulostaa hyvälle idealle. Pitää seuraavalla kerralla siellä käydessä ottaa vihko ja kynä mukaan. Kiitos vinkistä!
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:53"]Täällä sataa aina paskaa niskaan. Ei kannata kysyä ikinä mitään. Minusta Vanessa tai Lumiel ovat kauniita nimiä.
Onnea koko perheelle uudesta tulokkaasta!
[/quote]
Kiitos :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:22"]Minä listasin lopulta miehelleni kaikki mahdolliset nimivaihtoehdot, joita saattaisin harkita. Mies oli niin haluton keskustelemaan niistä tosissaan, että kirjoitin lopulta provokaatiomielessä toisen listan, jossa oli mukana kaikkia ihan omituisiakin nimiä, jotka olivat mielestäni hauskoja, mutta en ollut tosissani harkinnut niitä. Mies veti yli mielestään mahdottomat vaihtoehdot ja ruksasi omat suosikkinsa. Tältä pohjalta syntyi lopulta ihan hyvä keskustelu. Hautausmaan lisäksi suosittelen sitä, että luet netin nimipalveluista vaihtoehtoja. Kysyisin myös täältä ideoita, mutta näyttää olevan aika paljon taas älyvapaita trollaajia liikenteessä.
Ehdottaisin itse Milmaa, Malvaa, Seljaa, Selmaa ja Mineaa (vanhoja, mutta eivät kuluneita tai yleisiä), vaikka sitä ap et kysynytkään. Voisitteko tehdä kompromissin, että etunimi olisi perinteisempi, mutta toinen nimi sinun erikoisempi suosikkisi?
[/quote]
Kyllä kompromissi on tehtävä jos ei löydetä molemmille sopivaa nimeä. Minea on myös kovin kaunis nimi, kiitos ehdotuksesta. Laitan ylös :)