Työläinen, mitä diagnooseja kannat mukanasi?
Kommentit (24)
Verenpainetautia. Lääkitys on ja ruokavaliolla lisäksi hoidan.
Suolan käyttö on minimissä, paino on normaali.
Kyllä tämän taudin kanssa pärjää, ei mitään vaikutusta jokapäiväiseen työhöni.
Polyneuropatia ja bipo. Kaikki menee päin h....
Lateraalinen epikondyliitti, plantaarifaskiitti, vaivaisenluu, rannekanavaoireyhtymä. Leikkausaikaa odotan tuohon viimeisempään ja työelämässä sinnittelen.
Astma, verenpainetauti ja vakavat rytmihäiriöt. Hyvin pärjään töissä, en koskaan kipeenä.
Siitepölyallergia on paha keväisin, mutta pystyn tekemään työtä käsikaupparohtojen kanssa.
Laktoosin kanssa on ongelmia, mutta se koskee lähinnä työkavereita.
Vierailija kirjoitti:
Siitepölyallergia on paha keväisin, mutta pystyn tekemään työtä käsikaupparohtojen kanssa.
Laktoosin kanssa on ongelmia, mutta se koskee lähinnä työkavereita.
Työhöntulotarkastuksessa sairaanhoitaja oli ihmeessä, ettei 48-vuotias nainen syö mitään lääkettä.
Migreeni, ei säännöllisesti lääkitystä tai kohtauksia . Ibs, hyvänä kautena se ei juuri itsestään ilmoita. Hyvin pärjään .
Vierailija kirjoitti:
Polyneuropatia ja bipo. Kaikki menee päin h....
Eikä, mulla on polyneuropatia myös ja PTSD oireilee välillä enemmän välillä vähemmän. Viimeset 2v ollut aika helvettiä ihan kaiken kanssa. Anyways, voimia sulle tosi paljon. 🧡
Munuaisten vajaatoiminta (vaikea-asteinen). Pärjään hyvin. Ei ole juuri mitään oireita, vaikka on tähän liittyen myös luustotauti, verenpainetta ja anemiaa. Hoidan sairautta lääkkeillä, ruokavaliolla ja terveillä elämäntavoilla. Tähän liittyen ei ole ollut kertaakaan poissaoloja töistä, jos sairaalakäyntejä ei lasketa mukaan. Sitten se vaikuttaa toki enemmän, kun aloitan dialyysin, mutta en juurikaan murehdi sitä etukäteen. Vaihtoehtoja ollaan jo käyty läpi.
En ole moneen vuoteen ollut päivääkään poissa töistä sairauden takia.
Nyt korona-aikana oli kotikonttorilla pientä flunssaa kuumeineen. Ei haitannut työntekoa.
Astma, allergioita, atopia.
Opiskelin alalle, jolla noiden kanssa voi työskennellä ongelmitta. Työllisyystilanteeni kuitenkin vaihtelee paljon ja työttömyysjaksoina on vaikeita hetkiä terveyden takia. Olen harkinnut alanvaihtoa, mutta aika moni ala sulkeutuu pois jo ihan terveyssyistä ja alalla pitäisi olla myös paremmat työnäkymät. Monesti olen myös ollut lähettämässä työhakemusta, vaikka tiedän, että pystyisin tekemään työtä ehkä maksimissaan viikon ennen kuin joutuisin jäämään pois terveysongelmien pahenemisen takia. Suurin ongelma on käsien iho, joka aukeaa verille suunnilleen vedestäkin.
1 tyypin dabetes. Sen kanssa ei auta kun elää, mutta pärjään ihan hyvin. Oikeastaan kesähelteillä ainoastaan on haittaa, kun silloin verensokeri tuntuu käyttäytyvän miten sattuu ja laskee vaikka miten paljon söisi.
Mortonin neurooma kummassakin jalkaterässä, kroonistunut bursiitti toisessa lonkassa, polvissa+alaselän nikamissa asentovirhe, hiippaläppä vuotaa, kilpirauhanen surkastuu (vajaatoiminta), aurallinen migreeni, palmo plantaris pustulosis, ahtaista korvakäytävistä aiheutuva korvatulehduskierre...
En oikeastaan yhtäkkiä keksi mikä asia mun kropassa olisi kunnossa. Nyt viimeisimpinä on tutkinnassa korvakäytävän psori ja autoimmuunihepatiitti.
Lääkkeitä kului, niin reseptillä kuin reseptittäkin, kunnes vaihdoin fyysisesti kevyemmälle alalle. Nykyisin pärjään jo miltei täysin pelkällä tyroksiinilla. Kivuliaisiin Niagara-menkkoihin nappaan kyllä buranaa lisäksi, mutta muut vaivat pysyvät jo aisoissa ja siedettävällä tasolla kunhan välttelen oireiden laukaisijaksi tietämiäni asioita.
Astma, keuhkoahtauma, verenpainetauti ja skolioosi. Lääkkeiden kanssa yritän jaksaa vielä viisi vuotta, vaikka välillä olen tosi kipuinen ja väsynyt, sitten pääsen eläkkeelle.
Ai tämä olikin työläisille. Olen kylläkin työtön, mutta vaivoina asperger ja monet sen aiheuttamat vaivat mm. valonarkuus, ahdistus ja suolistovaivat. Ei ole lääkkeitä. Suolistovaivoihin auttaa vain tietty ruokavalio. Ahdistukseen en halua syödä pään sekoittavia ja riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä kun eivät edes poista ahdistusta aiheuttavia tekijöitä. Tietyt traumaattiset tekijät ovat lisäksi tuota pahentaneet.
Verenpainetauti, kilpirauhasen vajaatoiminta, laaja-alainen paniikkihäiriö, julkisten paikkojen pelko, sosiaalisten tilanteiden pelko, unettomuus ja toistuva masennus vaikein oirein.
Ikää minulla on 58 v. ja sitkeästi vaan töissä käyn, vaikka olenkin tällainen kävelevä lääkekaappi. Vielä seitsemän vuotta eläkeikään, jos sinne saakka elän.
Ehkä eläkkeellä olo alkaa viimein helpottaa, kun työ ei vie kaikkia voimia.
Siitepölyallergia, atopia, refluksitauti, fibromyalgia ja endometrioosi. On mahtavaa olla monisairas 33-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Siitepölyallergia, atopia, refluksitauti, fibromyalgia ja endometrioosi. On mahtavaa olla monisairas 33-vuotias.
Unohdin IBS:n.
Hengenahdistus. Kortisonia kahdesti päivässä.