Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muka naiset ei pitää huolta itsestään?

Vierailija
25.08.2015 |

Sitä mä en voi ymmärtää miten aika ei riitä ihan perusjuttuihin mitä kauneudenhoitoon tulee. Tulin tänään kotiin klo 20.30, laitoin lapsille kaakaot ja join itse kupin teetä. Sitten värihuuhtelu hiuksiin, ihonpuhdistus ja savinaamio naamalle, suihkuun, ja sen jälkeen nopeat mani- ja pedikyyrit mukaanlukien öljyt, hieronta ja kovettaja, lopuksi väritön lakka. Nopea föönaus kuivahoitoaineella. Sitten oli aikaa vielä silittää viikon työvaatteet (miehen ja omat) ja lukea romaania pari tuntia. Nyt nukkumaan ja huomenna ysiksi töihin. Ei mitenkään yöivoimaisen vaikeaa, vaikka teenkin pitkiä päiviä ja ylitöitä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 07:14"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:36"]

Sitä mä en voi ymmärtää miten aika ei riitä ihan perusjuttuihin mitä kauneudenhoitoon tulee. Tulin tänään kotiin klo 20.30, laitoin lapsille kaakaot ja join itse kupin teetä. Sitten värihuuhtelu hiuksiin, ihonpuhdistus ja savinaamio naamalle, suihkuun, ja sen jälkeen nopeat mani- ja pedikyyrit mukaanlukien öljyt, hieronta ja kovettaja, lopuksi väritön lakka. Nopea föönaus kuivahoitoaineella. Sitten oli aikaa vielä silittää viikon työvaatteet (miehen ja omat) ja lukea romaania pari tuntia. Nyt nukkumaan ja huomenna ysiksi töihin. Ei mitenkään yöivoimaisen vaikeaa, vaikka teenkin pitkiä päiviä ja ylitöitä.

[/quote]

Naisille tuo "itsestä huolehtiminen" tarkoittaa usein jotain vähemmän tärkeää eli hiusten värjäämistä, vaatteiden ostamista jne.

Yhä useampi on "itsestään huolehtiva", mutta kuitenkin ylipainoinen, huonoryhtinen jne.
[/quote]
Kaikki ne jotka korosti edellä säännöllisen liikunnan merkitystä on totta kai oikeessa! Käyn itse lenkillä pari kertaa viikossa ja treenaan kotona käsipainoilla. Lisäksi pyöräillään lasten kanssa ja tehdään kaikkea kivaa.

Monet on ehkä ymmärtänyt mun aloituksen väärin. Tarkoitin sanoa, että kun kaiken suunnittelee hyvin, ehtii vaikka mitä eikä se ole pois esim lasten kanssa olemisesta tai parisuhteesta. Samalla kun on värit päässä voi tehdä kasvonaamion ja sitten vaan suihkussa huuhtelee kaiken pois ja tekee vaikka vartalokuorinnan. Samoin pedit ja manit tekee minuuteissa. Peruskauneudenhoitoon ei mene juurikaan aikaa. Eli jos vetoaa kiireeseen ettei ehdi, niin se on kyllä ihan tekosyy! Tämä oli se mun pointti.

Ihan vielä kun luin ketjua, niin aika outoja kommentteja oli tullut yöllä! Ihme lusikkakommentteja ym? hyvää työpäivää kaikille!
[/quote]

Ainakin tajusin lusikkakommentin sarkasmina, luin kyllä.ihan koko ketjun.

Vierailija
2/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 02:07"]Minua kiinnostavat henkiset ominaisuudet enemmän kuin ulkonäkö. Käytän vapaa-aikani ennemmin vaikka uusien kielten ja muiden taitojen opettelemiseen kuin naaman ja kynsien laittamiseen ja niiden pohtimiseen.
[/quote]

Minusta on tosiaankin julmaa, että ajatellaan, että mikäli nainen haluaa näyttää kauniilta, hän ei voi olla normaalilla älykkyysosamäärällä varustettu. Ulkonäkö ei ole minulle tärkeää esim. puolisoa valittaessa, mutta omaan ulkonäkööni kiinnitän kyllä paljon huomiota, koska nautin laittautumisesta, mekoista, korkokengistä ja hiusten kihartamisesta. Puhun silti englantia ja ruotsia, sekä vähän ranskaa ja saksaa, rakastan kirjallisuutta ja elokuvataidetta, ja kirjoitan myös työkseni (en ole bloggaaja). Miksi olette naiset niin ilkeitä? Minua ei haittaa, jos joku jättää ulkonäön hoitamisen vähemmälle, niin miksi teitä haittaa, jos joku sitä hoitaa?

N25
[/quote]
Siksi, että tännekin suolletaan tällaisia syyllistäviä aloituksia jatkuvasti. Minusta on todella surullista, miten paljon painoarvoa ulkonäölle annetaan. En keksi, että mitä lisäarvoa kynsien lakkaus tai hiusten khartaminen toisi elämääni. Käytän niihin menevän ajan, rahan ja energian mieluummin käytännössä katsoen mihin tahansa muuhun. Minua ei häiritse muiden laittautuminen kunhan jätätte minut rauhaan.
[/quote]
No senkun jätät itsesi hoitamatta jos ei kiinnosta, se on sinun ona valintasi jabsuihen sullla on täysi oikeus! Mä tein tämän aloituksen herätelläkseni niitä naisia, jotka tulee mulle sanomaan miten nekin haluisi näyttää hyviltä mutta kun EI OLE AIKAA. Ja minusta kauneudenhoito ja itsestään huolehtiminen ei juurikaan vie sitä aikaa, mistä olen kertonut lukuisia esimerkkejä. Se vaatii vaan vähän suunnittelua ha harjoittelua.

Eli jos oma ulkonäkö ei yhtään kiinnosta, niin ihan okei mulle. Mutta vielä sen miten kovin huvittavalta kuulostaa noi "en piittaa ulkonäöstäni, koska sisäinen kauneus ja äly on mulle tärkeempiä". Hei haloo! Huono argumentti, koska ei omenoita ja päärynöitä voi verrata! Tai "mieluummin kuin käytän aikaani hiustenvärjäämiseen, opiskelen uuden kielen". Mä opiskelen kanssa koko aika kieliä ja silti haluan näyttää hyvältä. Ja siellä yliopistolla tai työväenopistolla tms on kivempi käydä kun on hoidettu ja kuosissa.

Nyt rautalangasta: se ettei ole aikaa tai että maailmassa on muitakin asioita kuin uulkonäkö, eivät mutenkään ole perusteita sille että ihminen ei huolehdi ulkonäöstään vaan antaa itsensä repsahtaa ha rupsahtaa.
Terv. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perusasia tehdä savinaamio joka ilta?

Vierailija
4/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mainitsemasi asiat on ihan normisettiä. No, kaikki ei varmaan värjää tai sävytä hiuksia. Halutessa osan noista voi hoidattaa; kampaaja väri + hoidot. Mani+pedi kauneushoitola. Muutenkin tuossa oli 1xvk asioita eli ei edes joka illan rutiini. Mutta mielestäni ihan normaalia puuhaa, ainakin mulle ja luulin että muillekin.
Liikuntahan tuosta puuttui vielä kokonaan.

Vierailija
5/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut sattuvat menemään huomattavasti aiemmin nukkumaan. Minulla on herätys viideltä, jotta ehdin kuudeksi töihin joten en todellakaan valvoisi edes puoleen yöhön. Tänään tosin on poikkeus koska olen saikulla. 

Noh, vaikka minulla olisi aikaakin, en jaksaisi mitään mani/pedikyyrejä yms. Käytän sen ajan mieluummin johonkin muuhun.

Vierailija
6/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 00:42"]Oliko kaakaon laittaminen ainut, mitä teit lasten kanssa? Sääli... Kun ehtisit vielä olemaan äiti lapsillesi. [/quote] No lapset menee ysin jälkeen nukkumaan eli tänään ei tehty tuon enempää, koska mulla venyi asiakaspalaveri myöhään. Yleensä kyllä käydään kotitehtävät yhdessä läpi, treenataan soittoläksyt, jutellaan päivän asioista, katsotaan telkkaria ja luetaan yhdessä. Mutta silti mulle jää aikaa vaikka mihin! Ja ihan hyvin voi vaikka lakata kynsiä samalla kun juttelee lasten kanssa. En vaan pysty ymmärtämään miten ihmisillä ei aika riitä ihan perusjuttuihin?

[/quote]

Minulle nuo eivät ole perusjuttuja. Minulle niitä on suihkussa käyminen, hiusten ja vartalon pesu saippualla sekä hiusten ja hampaiden harjaus. Joskus jossain mielenhäiriössä saatan jopa intoutua ajelemaan karvoja mutta todella harvoin.

Tietysti käyn myös joka ilta tunnin lenkillä ettei ihan pääse kunto romahtamaan.

Vierailija
7/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat joltain virolaiselta. Huonosti kirjoitit suomea.

Sinun kasvojen pesusi ei oikein kiinnosta ja olet maailman tylsimpiä naisia luettelemalla typeriä naamanhoitojuttujasi.

Vierailija
8/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 01:32"]No jotkut sattuvat menemään huomattavasti aiemmin nukkumaan. Minulla on herätys viideltä, jotta ehdin kuudeksi töihin joten en todellakaan valvoisi edes puoleen yöhön. Tänään tosin on poikkeus koska olen saikulla. 

Noh, vaikka minulla olisi aikaakin, en jaksaisi mitään mani/pedikyyrejä yms. Käytän sen ajan mieluummin johonkin muuhun.
[/quote]

Se on kyllä totta, että myös riittävä uni on tärkeää. Tässä minulla on taas haasteita. Kukun myöhään ja herään aikasin. Nyt olen poikkeuksellisesti nukkunut jo illalla ja heräsin äsken nukkumaan, tuskin nukun enää sillä herätys on 4 jotta ehdin suihkun kautta 5.30 töihin. 30 min työmatkaa.

Vierailija
9/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kahvin ja pesin naaman käsisaippualla..kiinnostaa ku pieniä kiviä..

Vierailija
10/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostavat henkiset ominaisuudet enemmän kuin ulkonäkö. Käytän vapaa-aikani ennemmin vaikka uusien kielten ja muiden taitojen opettelemiseen kuin naaman ja kynsien laittamiseen ja niiden pohtimiseen.

Vierailija
11/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoliteltu ulkonäkö kuului Suomessakin ennen perussivistykseen. Siis myös sotien jälkeen köyhänä aikana ihmiset parhaansa mukaan pyrkivät ehostamaan itseään ja pitämään hiukset, hampaat, kynnet ja ihon siisteinä, sosiaaliluokkaan katsomatta. Epäsiisteys rinnastettiin huonoon hygieniaan ja syöpäläisiin.
Itse olen ihmetellyt, miksi monet suomalaiset vaivaavat naamaansa kuin pullataikinaa kun pesevät tai rasvaavat sitä. Hellempi käsittely riittäisi.

Vierailija
12/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 02:22"]

Huoliteltu ulkonäkö kuului Suomessakin ennen perussivistykseen. Siis myös sotien jälkeen köyhänä aikana ihmiset parhaansa mukaan pyrkivät ehostamaan itseään ja pitämään hiukset, hampaat, kynnet ja ihon siisteinä, sosiaaliluokkaan katsomatta. Epäsiisteys rinnastettiin huonoon hygieniaan ja syöpäläisiin. Itse olen ihmetellyt, miksi monet suomalaiset vaivaavat naamaansa kuin pullataikinaa kun pesevät tai rasvaavat sitä. Hellempi käsittely riittäisi.

Kuuluuhan se huoliteltu ulkonäkö monelle nytkin. Itse yritän paskoja hampaitani hoitaa, pesen vaatteeni ja itseni. Rasvaa kun laitan, niin vaivaa sitä en.

[/quote]

Vierailija
13/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihe hiuste värjäämiseen mene kyllä niin kauan ettei kieliä kerkeis opiskelee :'D

Vierailija
14/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ihmetellyt samaa asiaa. Usein kuulee suomalaisten naisten valittavan kiirettä tai vetoavan anteeksipyydellen lasten- js kosinhoitoon, kun hiukset on värittömät js hapsottaa, kynnet on jäänyt hoitamatta ja ylipainoa kertynyt vyötärölle. Olen työn ohessa hoitanut lapset, auttanut maatialon töissä ja edustanut mieheni rinnalla ja kuitenkin olen ehtinyt pitää itseni niin henkisesti kuin fyysisestikin hyvässä kunnossa.

Olettekp muuten huomanneet, että useimmiten ne kaikkein lihavimmat ja hoitamattomat voivat myös henkisesti huonosti?

Reipas iltalenkki vaikka lastenvaunujen tai koiran kanssa, kynsien hoitaminen TV:tä katsoessa, hiusten laittaminen rullille, minulla tällaiset vanhat konstit toimivat ihan hyvin ja aikaa jää sitten vielä harrastuksiin ja perheen kanssa yhdessäoloon.

Ja vielä kun opettelee helpon ja nopean arkimeikin, niin on aina hyvännäköinen ha hyvällä mielellä!

Vierailija
15/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 03:19"]Minäkin olen ihmetellyt samaa asiaa. Usein kuulee suomalaisten naisten valittavan kiirettä tai vetoavan anteeksipyydellen lasten- js kosinhoitoon, kun hiukset on värittömät js hapsottaa, kynnet on jäänyt hoitamatta ja ylipainoa kertynyt vyötärölle. Olen työn ohessa hoitanut lapset, auttanut maatialon töissä ja edustanut mieheni rinnalla ja kuitenkin olen ehtinyt pitää itseni niin henkisesti kuin fyysisestikin hyvässä kunnossa.

Olettekp muuten huomanneet, että useimmiten ne kaikkein lihavimmat ja hoitamattomat voivat myös henkisesti huonosti?

Reipas iltalenkki vaikka lastenvaunujen tai koiran kanssa, kynsien hoitaminen TV:tä katsoessa, hiusten laittaminen rullille, minulla tällaiset vanhat konstit toimivat ihan hyvin ja aikaa jää sitten vielä harrastuksiin ja perheen kanssa yhdessäoloon.

Ja vielä kun opettelee helpon ja nopean arkimeikin, niin on aina hyvännäköinen ha hyvällä mielellä!
[/quote]

Kivat sulle, että oot saanu olla maatilalla töissä tyvikasvuttomalla tukalla ja vinpanpäälle hoidetuilla kynsillä. :)

Vierailija
16/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 03:31"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 03:19"]Minäkin olen ihmetellyt samaa asiaa. Usein kuulee suomalaisten naisten valittavan kiirettä tai vetoavan anteeksipyydellen lasten- js kosinhoitoon, kun hiukset on värittömät js hapsottaa, kynnet on jäänyt hoitamatta ja ylipainoa kertynyt vyötärölle. Olen työn ohessa hoitanut lapset, auttanut maatialon töissä ja edustanut mieheni rinnalla ja kuitenkin olen ehtinyt pitää itseni niin henkisesti kuin fyysisestikin hyvässä kunnossa.

[/quote]

Kivat sulle, että oot saanu olla maatilalla töissä tyvikasvuttomalla tukalla ja vinpanpäälle hoidetuilla kynsillä. :)
[/quote]
Niin, minulle nämä on ihan itsestäänselvyyksiä, koska joudun olemaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä sekä omassa työssäni että mieheni aseman vuoksi. Ja kynnet voivat olla hyvinhoidetut vähän lyhyempinäkin. Hyvinhoidetut kynnet ja kädet kestävät paremmin puutarhatöitäkin!

Vierailija
17/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 03:45"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 03:31"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 03:19"]Minäkin olen ihmetellyt samaa asiaa. Usein kuulee suomalaisten naisten valittavan kiirettä tai vetoavan anteeksipyydellen lasten- js kosinhoitoon, kun hiukset on värittömät js hapsottaa, kynnet on jäänyt hoitamatta ja ylipainoa kertynyt vyötärölle. Olen työn ohessa hoitanut lapset, auttanut maatialon töissä ja edustanut mieheni rinnalla ja kuitenkin olen ehtinyt pitää itseni niin henkisesti kuin fyysisestikin hyvässä kunnossa.

[/quote]

[/quote]
Niin, minulle nämä on ihan itsestäänselvyyksiä, koska joudun olemaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä sekä omassa työssäni että mieheni aseman vuoksi. Ja kynnet voivat olla hyvinhoidetut vähän lyhyempinäkin. Hyvinhoidetut kynnet ja kädet kestävät paremmin puutarhatöitäkin!
[/quote]

Et oo varmaan ainoo ihminen tässä Suomenmaassa, joka pystyy pitää itsestään huolta ilman, että valittaa ajanpuutetta tai luettelee mitä on tehnyt.

Vierailija
18/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset mani- ja pedikyyrit ja kynsien lakkaukset on aivan turhia, kukaan ei niitä kynsiä katso ja ne on epähygieenisetkin. Ja ei varmasti ole terveellistä lasten hengitellä joka ilta kynsilakkaa. Älykkäillä naisilla on lyhyet kynnet.

Vierailija
19/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 03:49"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 03:45"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 03:31"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 03:19"]Minäkin olen ihmetellyt samaa asiaa. Usein kuulee suomalaisten naisten valittavan kiirettä tai vetoavan anteeksipyydellen lasten- js kosinhoitoon, kun hiukset on värittömät js hapsottaa, kynnet on jäänyt hoitamatta ja ylipainoa kertynyt vyötärölle. Olen työn ohessa hoitanut lapset, auttanut maatialon töissä ja edustanut mieheni rinnalla ja kuitenkin olen ehtinyt pitää itseni niin henkisesti kuin fyysisestikin hyvässä kunnossa.

[/quote]

[/quote]
[/quote]

Et oo varmaan ainoo ihminen tässä Suomenmaassa, joka pystyy pitää itsestään huolta ilman, että valittaa ajanpuutetta tai luettelee mitä on tehnyt.
[/quote]
Toki monet tähän pystyvätkin, onhan se tullut tässä ketjussakin ilmi. Ihmetyttää vain se, että niin monella ei ulkonäöstä tai kunnosta huolehtimiseen tunnu riittävän aikaa. Ei se saippualla kasvojen pesu riitä! Ja sama koskee tietysti vielä enemmän miehiä kuin naisia!

Vierailija
20/46 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille riittää enenpi ja toisille vähempi, kukin kohdaallaan päättäköön mikä on hyvä, olkoon se sitten savinaamio ja kuivahoitoaine tai sit saippua. Jokainen varmasti huolehtii itsesyään jollain tasolla ihan riittävästi vaikka tekis mitä töitä. En katso kaupan kassalla onkohan toi myyjä nyt istunu kokoillan naamiot päässä ja jalat pedikyyrivatissa vai pessy naamansa saippualla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan