Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kummilapsen muistettava aikuisena kummejaan?

Vierailija
17.03.2022 |

Ei minulle ole tullut mieleenkään tuollainen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu vain paheksui kummipoikaansa, jolta ei ollut saanut syntymäpäiväonnittelua :D

Ap

Vierailija
2/12 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan heitä yhtä paljon, kun he aikoinaan muistivat minua. Hiljaista on ollut.

Vierailija
4/12 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko että voisi muistaa joulu- ja synttäritervehdyksellä? Tai edes soittaa? Mielestäni kyllä, on ihan höveliä jos kummi on muistanut sinua lahjoilla.

Vierailija
5/12 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan se hyvä tapa. Ellei nyt ihan hylännyt sua ole, onhan näitäkin kummeja joista ei ole 20v kuulunut mitäänn.

Vierailija
6/12 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole tehtävä yhtään mitään, mutta elämä on paljon mukavampaa, jos ihmiset ovat ystävällisiä toisilleen.

Vierailija
7/12 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yhteydessä kummiini noin kerran kuukaudessa. Vastaavasti yksikään kummilapsistani, ei ole yhteydessä minuun. 🤔

Vierailija
8/12 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte, jos ei halua. Yleensä varmaan silloin muistetaan kummia, jos ollaan muutenkin läheisissä väleissä.

Vierailija
9/12 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kummin vastuulla luoda suhde kummilapseen.

Mulla oli vielä jokunen vuosi sitten huono omatunto, kun en koskaan ollut pitänyt kummeihin yhteyttä. Tajusin, että eihän se suhteen luominen mun vastuulla ole voinut olla. En mä ollut koskaan sen erityisempi heille, kuin muutkaan suvun lapset.

Vierailija
10/12 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kummilasta, kaikki 37-23 vuotiaita. Olen muistanut heitä joka joulu ja synt.pv ripille pääsyyn saakka.

Yhdeltä sain luokkakuvan peruskoulun ajan.

Yhdeltä satunnaisesti ehkä 3 x jonkun pienen joululahjan.

Yhdeltä muutamana joukuna kukan.

Yhdeltä tulee tekstari syntymäpäivinä.

Kihlauslahjat ja vauvalahjat olen myös ostanut ja yo- lahjat.

En kyllä odotakaan mitään lahjoja heiltä.

Opettakaa lapsenne kiittämään lahjasta, puhelulla tai vain tekstarilla, sekin lämmittäisi kummin mieltä.

Vierailija
11/12 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi tietenkin kohteliasta. Toki riippuu siitä miten aktiivisesti on oltu tekemisissä .

Vierailija
12/12 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse, jos se ei tunnu luonnolliselta ja tule sydämestä.  Minä en muista rippilapsiani rippikoulun jälkeen ollenkaan, paitsi yo- juhlissa.  En todellakaan odota koskaan heiltä mitään muistamista.  Itse muistan vielä elossa olevia kummejani jouluisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän