Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkoti ja lapsen vaatetus

Vierailija
24.08.2015 |

En tajua... Lapsi viety esim tänään päikkäriin shortseissa ja t-paidassa. Kaappiin myös aina varattu varavaatteet kelivarauksella. Lämmintä 26 astetta, ja lapsi haettu hoidosta puettuna kaikkiin kaapista löytyneisiin vaatteisiin! Siis shortsit ja pitkät housut, t-paita ja pitkähihainen päällekäin. Lapsi hiestä märkä, punainen ja janoinen. Sukkia ja alkkareita ei sentään oltu puettu kaksin kappalein. Pitääkö tässä viedä joku kirjallinen ohje lapsen pukemisesta, kun asiasta on jo mainittukin ja toisaalta päiväkoti itse toivonut, että kaapissa olisi myös vaihtovaatetta?!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsisko kysyä sieltä päiväkodista, eikä täältä? Jos siellä on eteisessä lapsi vaikka pukenu itse ulos ja joku sijainen vaik kattonu että valmis on ja päästäny ulos...?

Vierailija
2/14 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää vaan sinne jaksaa sanoa ja sanoa. Osaako lapsi itse pukea, olisko ollut itse asialla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan kysyäkin taas huomenna. Kunhan ihmettelen tätä ääneen. Ei ollut lapsi pukenut itse, ainakaan oman selostuksensa mukaan. Olen vielä laittanut varavaatteet kaapissa ylähyllylle, ei niiden pitäisi sekoittua perusvaatetukseen. ap

Vierailija
4/14 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on meilläkin ollut pipo päässä keväällä, kun on oikeasti ollut kuuma ja kaatosateella lenkkarit jalassa ja kevätvaatteet, vaikka tietävät, että kävellään kotiin. Siinäs olen eteisessä sanonut, että vaihda vaatteesi ja katsonut merkitsevästi hoitajiin. Ovat olleet hiljaa.

Voi olla että oli pitkähihainen, koska oelkäsivät että lapsi palaa auringossa, mikä kyllä aika tyhmää.

Vierailija
5/14 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olihan sulla siellä erikseen shortsit ja t-paita sisään ja ulos? Jos oli vaan yhdet kappaleet, niin ovat ajatelleet ne sisävaatteiksi ja laittaneet sitten pitkät ulkovaatteiksi.

Vierailija
6/14 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:02"]

Niin olihan sulla siellä erikseen shortsit ja t-paita sisään ja ulos? Jos oli vaan yhdet kappaleet, niin ovat ajatelleet ne sisävaatteiksi ja laittaneet sitten pitkät ulkovaatteiksi.

[/quote]Lisäksi yleensä halutaan että ulkona on pitkähihainen, ettei lapsi pala jos ei ole aurinkorasvaa mukana (olihan?). 

Vierailija
7/14 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vois olla meidän päiväkodilta. Aamulla on piha varjossa ja varmasti 15 astetta kylmempi kuin iltapäivällä. Muutamien lasten on ollut vaikea uskoa, että ulkona on iltapäivällä ihan eri keli ja ovat vetäneet pitkää hyntyttä niskaan. Eivätkä ole suostuneet ottamaan pois.  TOki ne voisi väkisinkin ottaa, mutta sitten taas joku naapuri kirjoittaisi palstalle, että siellä niitä lapsia vaan rääkätään ( toki onhan niitä otettukin väkisinkin pois).

Mutta tottakai juomista pitäisi näillä keleillä olla lapsille, vie juomapullo mukaan. Ja tosiaan sano, että vaatteet pois vaikka väkisin, lapsi tukehtuu.

Vierailija
8/14 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:02"]Niin olihan sulla siellä erikseen shortsit ja t-paita sisään ja ulos? Jos oli vaan yhdet kappaleet, niin ovat ajatelleet ne sisävaatteiksi ja laittaneet sitten pitkät ulkovaatteiksi.
[/quote]
Niin, ei ollut. Tästä vaateasiasta kun on kyselty, niin ei ole tullut selvää vastausta, haluavatko he että on sisä t-paita ja ulko t-paita jne. Lapsi ollut siis samalla vaatekerralla näin lämpimillä keleillä. Ehkä tässä on syy. Pitää kysyä suoraan tätäkin huomenna. ap

Vierailija
9/14 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkorasva ollaan kyllä viety sinne, mutta nyt kun aloin miettiä tätä, niin enpä muista nähneeni putelia kaapissa esim tänään tai viime päivinä. Hyvä pointti tämäkin, pitää tarkistaa. Mutta jos syy on aurinkorasvan puute, niin voisihan siitä myös sanoa vanhemmille. Tässä vaatejutussa ei kyllä ole mitään linjaa. Yleensä menee ihan normaalisti, sitten välillä on tällaisia ihan kummallisia vaatetuksia. ap

Vierailija
10/14 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ne varavaatteetkin olla kelin mukaan eli shortsit ja t-paita näillä keleillä? Vähempi vorhemahdollisuuksia.. Ja tietysti lisäksi eri vaatteet sisään ja ulos.

Vierailija
11/14 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta toi ulkovaate-selitys ei oikein toimi, kun vaatteet oli puettu päällekkäin. Jos siellä ois ollu shortsit ja t-paita varana, niin oisko ollut kahdet shortsit päällekäin :D Varavaatteet on olleet siellä pitkään, semmoset jotka käy aina jos päivän vaatekerta kastuu tms. ap

Vierailija
12/14 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puen näillä keleillä lapselle todella ohuet ns. haaremihousut ja ohuen pitkähihaisen paidan (ettei pala). Shortsit/hameet ovat vähän hankalia, jos laskee liukumäkeä, istuu hiekkalaatikossa jne. Toki riippuu aika paljon lapsen iästä. Meillä 2,5v. Rivien välistä olen lukenut, että hoitajat toivovat tällaista pukeutumista. Selkeää ohjetta ei ole meillekään annettu. Joskus kyllä ihmettelen, kun lapselle ei ole vaihdettu t-paitaa/ohuempia housuja, vaikka sää on muuttunut aamun 10 asteesta 25 asteeseen. Tällöin vaihdan lapsen vaatteet itse, kun hänet haen.

Vierailija
13/14 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 19:59"]No on meilläkin ollut pipo päässä keväällä, kun on oikeasti ollut kuuma ja kaatosateella lenkkarit jalassa ja kevätvaatteet, vaikka tietävät, että kävellään kotiin. Siinäs olen eteisessä sanonut, että vaihda vaatteesi ja katsonut merkitsevästi hoitajiin. Ovat olleet hiljaa.

Voi olla että oli pitkähihainen, koska oelkäsivät että lapsi palaa auringossa, mikä kyllä aika tyhmää.
[/quote]

Miksi alapeukut?

Vierailija
14/14 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on varmaan joku harjoittelija pukemassa, joka kyselee lapselta että laitettaisko hei tää, eikä uskalla riisututtaa lasta joka ei halua ottaa alta sisävaatteita pois, jos lapsi meinaa alkaa hankalaksi.

Meilläkin on lapsella ollut niin kummallisia vaatevalintoja, että huhhei. Joskus on koko repullinen vaatetta pistetty päälle ja lapsi on ollut ihan tikahtumispisteessä, siis litimärkä ja juonut heti kotona mukitolkulla mehua. Ikinä ei tosin ole ollut alipuettu, siitä pointsit. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän