Elän n.850e/kk, en koe olevani köyhä
Saan sairauspäivärahaa n 600e ja asumistuen noin 200e. Asun pienessä yksiössä helsingissä. Vuokra 280e (opiskelija poikaystävä maksaa puolet). Olen 20. Rahat riittävät hyvin, vaikka mielestäni tuhlailenkin aika paljon turhaan,esim vaatteisiin ja esim sushiin kerran kuussa. Äskettäin olin lomamatkalla kun tammikuussa laitoin jokaisesta tuesta 60e sivuun.
Asiaan: En ymmärrä miksi ihmiset kehtaavat valittaa ettei muka tuella pärjää ja että pitäisi saada muka lisää rahaa. Ei työttömän elämä kuulu olla luksusta.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:18"]Mulla ei riittäisi edes kuukauden ruokiin tuo summa. Kukin tyylillään ja varallisuuden mukaan :) [/quote] No mitä hittoa te alapeukutatte kun maksan ruokani ja muut kulut _itse_ansaituilla_ rahoillani! Murr!
[/quote]
Voi ressukkaa, kun sai alapeukkuja sen jälkeen kun leveili rahoillaan. Sitähän tuo kommenttisi oli hymynaamoineen kaikkineen.
Voinhan tietysti minäkin tähän kirjoittaa, että minulla ei riittäisi edes viikon ruokiin tuo summa mutta hei, kukin tavallaan :D :):):) !!!Jeee!!! ;)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:47"]No minä syön mielummin hyvin ja mitä haluan kuin tuhlaan rahaa kosmetiikkaan ja vaatteisiin.
[/quote]
Nuoko ne vaihtoehdot on?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:47"]No minä syön mielummin hyvin ja mitä haluan kuin tuhlaan rahaa kosmetiikkaan ja vaatteisiin.
[/quote]
Nuoko ne vaihtoehdot on?
[/quote]
Ei kun puuttuu matkailu ja asuminen.
Ei minullakaan kulu kuin tuommoinen 800€/kk, vaikka asun yksin (+osin aikuinen poikanikin asuu luonani eli usein syö jääkaapistani!). Minulla on oma asunto, jossa pieni vastike. Lisäksi minulla on kaksi muuta asuntoa, joista molemmista pienehkö laina. Tuloni ovat reilusti yli 2000€/kk, netto. En näe mitään syytä ruveta tuhlariksi. Yksi asunnoistani on ulkomailla, lomailen siellä halpalennoilla. Näin. :)
Jaahas. Aloitus on joko provo tai sitten jonkun lannistuneen aloitus. Minusta jokaisen pitäisi saada noin 300 euroa.enemmän kuin ne.köyhimmät saa.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 19:38"]
Saan sairauspäivärahaa n 600e ja asumistuen noin 200e. Asun pienessä yksiössä helsingissä. Vuokra 280e (opiskelija poikaystävä maksaa puolet). Olen 20. Rahat riittävät hyvin, vaikka mielestäni tuhlailenkin aika paljon turhaan,esim vaatteisiin ja esim sushiin kerran kuussa. Äskettäin olin lomamatkalla kun tammikuussa laitoin jokaisesta tuesta 60e sivuun. Asiaan: En ymmärrä miksi ihmiset kehtaavat valittaa ettei muka tuella pärjää ja että pitäisi saada muka lisää rahaa. Ei työttömän elämä kuulu olla luksusta.
[/quote]
Sain saman verran käteen tai vähemmän 20 vuotiaana ja jouduin raatamaan paska hommissa ja pätkätöissä. Matkat eri työpaikkoihin maksoivat ja ruokailut siihen päälle ja saattoi olla töitä esim. vain 5 tuntia päivässä.
Olisin ilolla ottanut ilmaiset fyrkat ja kehuskelisin niillä vielä netissäkin.
Se on eri asia elää vapaaehtoisesti köyhästi. Silloin voi kuitenkin turvata tarvittaessa omaisuuteensa. Ei ole turvaton olo, kun tarpeeseen löytyy.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 21:47"]
Se on eri asia elää vapaaehtoisesti köyhästi. Silloin voi kuitenkin turvata tarvittaessa omaisuuteensa. Ei ole turvaton olo, kun tarpeeseen löytyy.
[/quote]
aloituksen pointti oli se, että suht vähällä rahalla pystyy elämään ihan tyydyttävää elämää. Turvattomuuden kokeminen on ihan eri asia.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 20:18"]Mulla ei riittäisi edes kuukauden ruokiin tuo summa. Kukin tyylillään ja varallisuuden mukaan :) [/quote] No mitä hittoa te alapeukutatte kun maksan ruokani ja muut kulut _itse_ansaituilla_ rahoillani! Murr!
[/quote]
Miksi laitat elintarvikkeisiin noinkin paljon, rahaa voi käyttää paremmin, pysyvät kilot kurissa. Itse syön mahd. vähän tuhlaan kosmetiikkaan, vaatteisiin, matkoihin, asumiseen.
[/quote]
No minä syön mielummin hyvin ja mitä haluan kuin tuhlaan rahaa kosmetiikkaan ja vaatteisiin. Kuten jo aiemmin sanoin, kukin tyylillään ja varallisuuden mukaan.