Mistä kivoja työvaatteita opettajalle?
Antakaa jotain vinkkejä... Yläasteella pitäisi olla siisti ja moderni, muttei mitään ylijäykkää toimistolookia. Olen yli 30 v. ja pienikokoinen. Kaappi on täynnä jotain vanhoja rytkyjä.
Kommentit (5)
Meilläpäin on ainakin yksi yläasteen opettaja, jota ei todellakaan uskoisi opeksi. Lantiofarkut ja printtitrikoopaita on päällä kuten oppilaillakin. Ei ole varmaan kovin uskottava kollegoidensakaan silmissä.
Toki farkut ja trikoopaita voi olla, mutta niitäkin on eri tyylisiä! Yläasteella ei varmaan jakkupuku oikein ole hyvä valinta. Vaan voishan bleiserin yhdistää farkkuihin?
Varsinaisia ostospaikkoja en osaa oikein vinkata, olen aika huono shoppailija.
... farkkujen tai suorien siistien housujen kanssa kivoja paitapuseroita, ponchoja, siistejä trikoopaitoja ym. Nythän on liivit taas muotia eli niilla saa ihan kivaa ilmettä aikaan.
Olennaista on, että on siistiä ja asiallista, ei mitään teinikamaa tai paljastavaa. Niin ja mukavat kledjut, joissa on kiva olla.
tai ei, töihin laita), mutta ei opettajan välttämättä tarvitse olla konservatiivisesti pukeutunut työssään, jos hänen tyylinsä muuten on muunlainen.
Mä olen luokanopettaja eli on päiviä, jolloin on liikuntaa. Silloin olen yleensä koko päivän liikuntavaatteissa, kun vaatteiden vaihtoon tuhraantuu turhaa aikaa, eikä monesti oikein ehdikään vaihtamaan. Varsinkin näin ulkoliikuntakauden aikana, oppilaatkin tulevat verkkareissa kouluun, joten ei ehdi heidän kanssaan samaan aikaan vaihtamaan.
Muuten suosittelen hankkimaan muutamat siistit housut, joihin on helppo yhdistää erilaisia yläosia. Kivat paitapuserot, tunikat ja siistit trikoopaidat on mukavia päällä. Ihan Kappahl-tyyliset kaupat kannattaa kiertää läpi. Niistä löytää edullisia ja kivoja vaatteita.
nuoret (farkut yms.)
Pukeudu oman tyylisi mukaan, älä mitään " opettaja-uniformua" hanki. No, jos olet kovin nuori, ehkä sitten kannattaa valita vähän oman ikäluokan tavallista pukeutumista konservatiivisempaa.