LIIAN MASKULIINISET LIIKENNEMERKIT !
Ehdottomasti kannatan, että liikennemerkeistä tehdään enemmän sukupuolineutraaleja. Samoin hirvimerkki voisi olla myös ilman sarvia, ettei siinäkin tietysti ole kuva vain UROSHIRVESTÄ. Merkissä voisi lukea vaikka ''hirvivaara'' tms. Ei turhaan sanota, että ''this is a mans world'' kun kaikessa ajetaan vain miesten etua.
Kommentit (14)
Niin typerää toimintaa kun talous Suomessa on nyt mitä on. Ihan oikeasti eikö sitä rahaa ole syytää mihinkään muuhun näinä päivinä? Ketä, siis KETÄ nykyiset liikennemerkit loukkaavat? Kai joku tämänkin hankkeen alullepanija on jossain vaiheessa katsellut noita merkkejä ja miettinyt, että ei helkutti, noi on niin sukupuolta loukkaavia että pakko päästä eroon..
Ja oma mummoni itkee, kun raha ei tule enää riittämään mihinkään..=( No ei tulekaan, kun laitetaan sekin raha uusiin liikennemerkkeihin, missä tietyömiehestä tehdään vähemmän maskuliinisen seksikäs..
Naisille on se "kuoppia tiessä" tms. liikennemerkki.
Täytyy olla melko pienet murheet ap:llä jos liikennemerkeistä loukkaantuu. Itse en edes ole ajatellut niin tarkkaan että suojatiemerkissä on mies! Ihan kuin minun silhuetti muutaman vuoden takaa, kun oli lyhyt tukka :D
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 19:25"]
Täytyy olla melko pienet murheet ap:llä jos liikennemerkeistä loukkaantuu. Itse en edes ole ajatellut niin tarkkaan että suojatiemerkissä on mies! Ihan kuin minun silhuetti muutaman vuoden takaa, kun oli lyhyt tukka :D
[/quote]
Et ole tainnut edes juttua, mistä ap puhuu. Tässä linkki:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1440383302824.html
t. ei ap, jonka verorahoja törsätään tällaiseen idiotismiin
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 19:25"]
[/quote]
Ei se ole murhetta, mutta minä en naisena ainakaan hyvällä katso että naiset ovat edelleen 2. luokan kansalaisia ja "poikkeuksia" miestyypin oletuksesta.
Ehdottomasti ainakin liikenneympyrämerkki muutettava. Aivan sama symboliikka kuin urosta kuvaavassa merkissä. Siinä on oikein ylimaskuliiniset triplanuolet, kun uroskin merkitään vain yhdellä nuolella ja ympyrällä.
Tämä sukupuolineutraalisuus juttu alkaa jo vaikuttamaan joltakin sekopäiseltä lahkolta.
Nämä jutut alkaa oikeasti olemaan niin järjetöntä idiotismia, ettei voi kuin hämmentyneenä katsoa ja kokea myötähäpeää ihmisten maailmanluokan ongelmista.
Oikeasti nyt helvetti!. Noissa liikennemerkeissä ei näy kikkeli, ei pimppi, ei tissit, eikä mitään muutakaan sukupuoliroolittavaa. Mikä ihmeen vinkura siihen merkkiin pitää laittaa, ettei joku älyvapaa keksi, että "hei toi tossa näyttää kyllä enemmän pojalta ja mun elämä loppuu nyt tähän".
Naisten asema ja liikennemerkki ei vain nyt kertakaikkiaan ole mitenkään liitoksissa toisiinsa.
Minkä vitun takia tällaista asiaa ajetaan? Ihan älytöntä. Ilman feministejä olis maailma parempi paikka
N20
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 19:40"]
Noissa liikennemerkeissä ei näy kikkeli, ei pimppi, ei tissit, eikä mitään muutakaan sukupuoliroolittavaa.
[/quote]
No tissithän siellä juuri näkyy!
http://1.bp.blogspot.com/-ClKpBn-qhX4/Ume6cRhxWDI/AAAAAAAAMbc/23Che8kdads/s1600/141.gif
Lisäksi ne on fallistisen pylvään päässä.
Olen feministi ja kannatan sukupuolineutraaliutta ja tasa-arvoa, mutta täytyy sanoa, että tämä menee yli. Mistä edes voi tunnistaa, että merkin henkilö on mies? Jos haluamme eroon stereotypioista ja ennakko-oletuksista, niin se ei ainakaan paranna asiaa, että liikennemerkin hahmolle laitetaan mekko. Ja pääasia liikennemerkissä on se, että viesti menee autoilijalle perille, että tässä on suojatie.
Onhan siinä jotain etuakin, että on nainen:
Toisaalta ei ole ihme, että miesten itsemurhatilastot on niin korkeat, kun säännöllisesti tulevat torjutuksi liikenteessäkin.
Mistä tuossa tietyömerkissä tietää, kumpi siinä lapioi?
https://t1.ftcdn.net/jpg/00/21/44/52/500_F_21445286_texEsXb72DILlOiBvby6v7KbjNJqAryu.jpg
Maanpetturi homo feministi mulkku mies on mies tuollaiset kuuluu putkaan
Jep jep