Lapsen oksennusrefleksi "aktivoituu" helposti
Tietyt hajut saavat lapsen yökkimään välittömästi. Siihen ei tarvita välttämättä edes itse hajua vaan pelkkä mielikuva siitä riittää. Sama asia esimerkiksi veren näkemisen suhteen ja jos joku toinen oksentaa niin silloin myös oma lapseni oksentaa. Nyt kun tämä on selvinnyt kavereille niin he ovat jo pari kertaa lähettäneet lapselleni jonkun oksennusrefleksin aktivoivan videon ja kuvanneet lapseni reaktioita. Tietysti me vanhemmat heti puututtiin tuohon ja saatiin se kitkettyä pois, mutta nyt se on alkanut taas. Kerran pojat kiusasivat lastani jollain videolla niin kauan että lapseni oli oksentanut. Turhauttavaa kun luulin, että asia on jo selvitetty ja sitten se jatkuu taas.
Ps. Ollaan jo selvittämässä asiaa aikuisten kesken. Siihen ei tarvita neuvoja. Turhauttaa vain tuo tilanne.
Kommentit (32)
Mikä noilla nykylapsilla on kun KAIKKI pitää aina kuvata? Onko se ajatus, että jos ei ole näyttää kuvaa, niin asiaa x ei ole tapahtunut?
Kerro lapsille, että toisten kuvaaminen ilman lupaa (erityisesti tuollaisessa tarkoituksessa) on rikos.
Erityisherkkä, kannattaa tutustua aiheeseen.
Ota yhteyttä kiusaajien vanhempiin. Tuollainen pitää saada loppumaan, muuten se pahenee.
Opettajien ja vanhempien pitää saada kiusaajat lopettamaan heti tuo. Ja pysymään kaukana. Jos ovat samassa tilassa tai ulkona, homma jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama vaiva. Voi olla muiden mielestä hauskaa, mutta minulle se on kiusallista ja ärsyttävää. Kaikki empatiani ovat lapsesi puolella.
Meidänkin pojalla tuo ominaisuus on ollut näkyvissä pienestä pitäen.
Ja kiitos. En usko, että kaverit tekevät tuota tahallaan. He eivät varmaan vaan edelleenkään ole ymmärtäneet ettei tuollainen tunnu mun lapsesta kivalta, vaikka voi heistä olla hauskaa. Toivottavasti ymmärtävät nyt kun uudestaan kerrotaan. Ap
Kuulostaa "aidosti" erityisherkältä. Voisiko terapiasta olla apua?
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä kiusaajien vanhempiin. Tuollainen pitää saada loppumaan, muuten se pahenee.
Tämä asia on jo hoidossa, kuten aloituksessa kerroin. Enkä pitäisi poikia kiusaajina. Ajattelemattomina vain. He ovat mun pojalle todella tärkeitä kuitenkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Erityisherkkä, kannattaa tutustua aiheeseen.
Tätä olen itsekin epäillyt, mutta eipä tuo juuri muuten mun pojan elämään vaikuta. Tietysti jos se alkaa enemmän häiritsemään niin sitten pitää miettiä, että mitä tehdään asialle. Ap
Voi toista :( ei tuollaisesta saisi kiusata
Vierailija kirjoitti:
Mikä noilla nykylapsilla on kun KAIKKI pitää aina kuvata? Onko se ajatus, että jos ei ole näyttää kuvaa, niin asiaa x ei ole tapahtunut?
Kerro lapsille, että toisten kuvaaminen ilman lupaa (erityisesti tuollaisessa tarkoituksessa) on rikos.
Ihan loogista että lapset kuvaa, kun someen kuvataan ja silleen saa tallennettua hetkiä elämästä iha galleriaanki vaan. Hassuja videoita netti täynnä ja niitä on kiva näyttää muillekki. Aika ohi aiheesta, mutta myötätunnot multa alottajan lapselle, vaikuttaa äärimmäisen sympaattiselta henkilöltä.
Vierailija kirjoitti:
Näin. Et halua uutta k o s k e l a a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama vaiva. Voi olla muiden mielestä hauskaa, mutta minulle se on kiusallista ja ärsyttävää. Kaikki empatiani ovat lapsesi puolella.
Meidänkin pojalla tuo ominaisuus on ollut näkyvissä pienestä pitäen.
Ja kiitos. En usko, että kaverit tekevät tuota tahallaan. He eivät varmaan vaan edelleenkään ole ymmärtäneet ettei tuollainen tunnu mun lapsesta kivalta, vaikka voi heistä olla hauskaa. Toivottavasti ymmärtävät nyt kun uudestaan kerrotaan. Ap
Lapsilla on vähän se, että jos toisesta löytyy nappula mitä painamalla tapahtuu jotain niin sitä myös kiinnostaa painella. Kovin kauaa saman nappulan tökkiminen ei jaksaa kiinnostaa, mutta jos se on kiellettyä se saattaa innostaa entisestään. Tottakai siihen silti tarvii puuttua. Jos lapsi vaikka oksentais kaverin päälle tms niin ehkä se kiinnostus luontasesti loppuis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä asia on jo hoidossa, kuten aloituksessa kerroin. Enkä pitäisi poikia kiusaajina. Ajattelemattomina vain. He ovat mun pojalle todella tärkeitä kuitenkin. Ap
Kiintynyt voi olla vaikka minkälaiseen psykopaattiin ja läheisriippuvainen ihminen riippuu vaikka kenessä mieluummin kuin on yksin. Jos lapsesi ei osaa ottaa välimatkaa noihin nöyryyttäviin ja alistaviin "kavereihin", niin sinä teet sen. Et kai halua, että lapsesi on joidenkin lasten lelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Et halua uutta k o s k e l a a
Oho, joku jo puhuikin samasta asiasta. Halu nöyryyttää ja kiero vallan tarve tuottaa sairaille yksilöille mielihyvää...
T. 15
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiintynyt voi olla vaikka minkälaiseen psykopaattiin ja läheisriippuvainen ihminen riippuu vaikka kenessä mieluummin kuin on yksin. Jos lapsesi ei osaa ottaa välimatkaa noihin nöyryyttäviin ja alistaviin "kavereihin", niin sinä teet sen. Et kai halua, että lapsesi on joidenkin lasten lelu?
Jotku nuorten poikien kaverisuhteet on sellaisia että joskus menee yli, mutta yleensä osataan pitää hauskaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että tuossa on mistään tällaisesta kyse. Ovat hyviä kavereita, mutta välillä hieman ajattelemattomia (ovathan he lapsia). Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että tuossa on mistään tällaisesta kyse. Ovat hyviä kavereita, mutta välillä hieman ajattelemattomia (ovathan he lapsia). Ap
No omapa on kakarasi
Erityisherkkä poika 😂 homo tulee 😂
Miten se voi ikinä mennä vaimon mukaan synnytykseen 😂