Lapsen oksennusrefleksi "aktivoituu" helposti
Tietyt hajut saavat lapsen yökkimään välittömästi. Siihen ei tarvita välttämättä edes itse hajua vaan pelkkä mielikuva siitä riittää. Sama asia esimerkiksi veren näkemisen suhteen ja jos joku toinen oksentaa niin silloin myös oma lapseni oksentaa. Nyt kun tämä on selvinnyt kavereille niin he ovat jo pari kertaa lähettäneet lapselleni jonkun oksennusrefleksin aktivoivan videon ja kuvanneet lapseni reaktioita. Tietysti me vanhemmat heti puututtiin tuohon ja saatiin se kitkettyä pois, mutta nyt se on alkanut taas. Kerran pojat kiusasivat lastani jollain videolla niin kauan että lapseni oli oksentanut. Turhauttavaa kun luulin, että asia on jo selvitetty ja sitten se jatkuu taas.
Ps. Ollaan jo selvittämässä asiaa aikuisten kesken. Siihen ei tarvita neuvoja. Turhauttaa vain tuo tilanne.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä kiusaajien vanhempiin. Tuollainen pitää saada loppumaan, muuten se pahenee.
Tämä asia on jo hoidossa, kuten aloituksessa kerroin. Enkä pitäisi poikia kiusaajina. Ajattelemattomina vain. He ovat mun pojalle todella tärkeitä kuitenkin. Ap
Kiintynyt voi olla vaikka minkälaiseen psykopaattiin ja läheisriippuvainen ihminen riippuu vaikka kenessä mieluummin kuin on yksin. Jos lapsesi ei osaa ottaa välimatkaa noihin nöyryyttäviin ja alistaviin "kavereihin", niin sinä teet sen. Et kai halua, että lapsesi on joidenkin lasten lelu?
Jotku nuorten poikien kaverisuhteet on sellaisia että joskus menee yli, mutta yleensä osataan pitää hauskaa yhdessä.
Jaa että pojat on poikia, eipä siinä sitten mitään...
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi ikinä mennä vaimon mukaan synnytykseen 😂
Hei tuo on vielä lapsi. Varmasti vielä karisee tuota herkkyyttä matkan varrella pois.
Vierailija kirjoitti:
Erityisherkkä poika 😂 homo tulee 😂
Mikä vika homossa?
Tollasista ”pikkujutuista” asiat sitten eskaloituu vakavampiin, miten voit olla noin välinpitämätön vanhempi
Ei kai siihen auta kuin siedätys.
Itsellä on pari asiaa, jotka saavat välittömän oksennusrefleksin aikaan. Olen opetellut kääntämään asiaa päässäni ja etäännyttämään, mutta silti.
Toinen näistä triggereistä on pienikin vihjaus ulosteen joutumisesta suuhun. Joten mämmi, suklaatahrat, yms on vaikeita asioita. Tai jotkut vitsit. Yök yök yök.
Lasteni vaipat olen kyllä vaihtanut, ongelma ei ole itse tuotoksessa. Ainoastaan siinä, että saan päähäni kuvitella asialle jatkoa. Pakko keksiä keinoja olla ajattelematta.
Otsikosta olisi hyvä käydä ilmi, mitä aloituksella haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on pari asiaa, jotka saavat välittömän oksennusrefleksin aikaan. Olen opetellut kääntämään asiaa päässäni ja etäännyttämään, mutta silti.
Toinen näistä triggereistä on pienikin vihjaus ulosteen joutumisesta suuhun. Joten mämmi, suklaatahrat, yms on vaikeita asioita. Tai jotkut vitsit. Yök yök yök.
Lasteni vaipat olen kyllä vaihtanut, ongelma ei ole itse tuotoksessa. Ainoastaan siinä, että saan päähäni kuvitella asialle jatkoa. Pakko keksiä keinoja olla ajattelematta.
Mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista... En ole ilmiöstä aikuisella kuullutkaan; vauvat saattavat joskus puklautella psyykkisistä syistä (harvinaista), mutta en tiennyt, että aikuisilla voi olla kuvailemasi taipumus.
Itselläni on ehkä päinvastoin. Jos syön jotain sopimatonta (viimeksi 15 v sitten), en pysty oksentamaan, vaikka mitä tekisin. Kerran sain pisaran BellaDonnaa jotta saisin vatsan tyhjennettyä.
Mutta hajut ällöttää!!! Ja moni suomalainen haisee pahalle, en voi käsittää... Tänäänkin olin lenkillä ja kaupassa, ja suurin osa ihmisistä (ihan normaalin näköisiä, esim. vanhempia naisia) haisi halvalle hajusteelle ja hieman "härskiintyneelle", tunkkaiselle. Jos minulla olisi taipumus oksentaa aina tuntiessani vastenmielisyyttä, kiertäisin suomalaiset vähintään 10 metrin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Miten se voi ikinä mennä vaimon mukaan synnytykseen 😂
Täähän se olennaisin ongelma on
Minulla sama vaiva. Ollut lapsesta asti. Jopa yskiminen saattaa aiheuttaa oksennusrefleksin. Lapsena olin vieläpä todella pahasti oksennuskammoinen, nykyään en niin pahasti. Pskamainen yhdistelmä.
Toivottavasti tuo lapsesi kiusaaminen saadaan loppumaan heti!