Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ois perhana pitänyt mennä yksityiselle.

Vierailija
24.08.2015 |

Tää tk:n toiminta on ihan suolesta. Ensin selität kaikki vaivasi veemäiselle hoitajalle puhelimessa joka armosta antaa lääkäriajan 10 min tenttauksen jälkeen.
Sit menet istumaan odotushuoneeseen ja odotat reilu 20 min kun lääkäri myöhässä.
Lääkäri veemäinen ja tutkii huokausten kera 5min jonka jälkeen saat lähteä kotiin ilman hoitoa, saatesanoilla "tule takaisin jos pahenee".
Jep, jep.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mä ainakin saanut ajan ihan vain kertomalla, mikä on ja lääkäri saattaa huokailla kiireessään, mutta saan aina hoidon (reseptin). Mutta minä en lähdekään lääkäriin, kun vähän on flunssaa.

Vierailija
2/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:39"]Ottakaa toki huomioon, ettei se tk-lääkäri voi lähettää kaikkia eteenpäin. Ei ole resursseja.
Ap:kin on onneksi nyt tarpeeksi pirteä rutisemaan netissä. Ei voi ihan kamalasti sattua ;)
[/quote]

Oikeasti hoitoa tarvitsevien kuitenkin pitäisi saada sitä vaikka resurssit olisivat tiukilla. Olen kyllä nähnyt sairaalassakin osastolla makaavia jotka räpeltävät kännykkää tai läppäriä niin ehkä tästä nettikirjoittelusta ei voi päätellä mitään vaivan luonteesta.
[/quote]
Totta kai pitää saada hoitoa kun sitä tarvitsee. Mutta tk-lääkärillä ei ole mitään taikakonetta, joka erehtymättömästi huomaa juuri ne potilaat, jotka tarvitsevat tai tulevat tarvitsemaan erikoissairaanhoitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:39"]Ottakaa toki huomioon, ettei se tk-lääkäri voi lähettää kaikkia eteenpäin. Ei ole resursseja. Ap:kin on onneksi nyt tarpeeksi pirteä rutisemaan netissä. Ei voi ihan kamalasti sattua ;) [/quote] Oikeasti hoitoa tarvitsevien kuitenkin pitäisi saada sitä vaikka resurssit olisivat tiukilla. Olen kyllä nähnyt sairaalassakin osastolla makaavia jotka räpeltävät kännykkää tai läppäriä niin ehkä tästä nettikirjoittelusta ei voi päätellä mitään vaivan luonteesta. [/quote] Totta kai pitää saada hoitoa kun sitä tarvitsee. Mutta tk-lääkärillä ei ole mitään taikakonetta, joka erehtymättömästi huomaa juuri ne potilaat, jotka tarvitsevat tai tulevat tarvitsemaan erikoissairaanhoitoa.

[/quote]

Tuota juuri peräänkuulutan. Tk-lääkäriltö pitää edellyttää riittävää ammattitaitoa, erottaa erityissairaanhoitoa tarvitseva perusterveydenhuollon potilaista. Tunnistaa sydänvaivat, jotka edellyttävät kiireellistä lähetettä, lyhyesti on tunnistettava POTILAS, JOKA KUULUU ERIKOISSAIRAANHOIDON PIIRIIN.

Vierailija
4/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:20"] Edelleen ihmettelen miksi ihmiset eivät pidä puoliaan!! Sinä itse tiedät kyllä tarvitsetko hoitoa vai et joten vaadi hyvä ihminen sitä äläkä lähde pois ja valita keskustelupalstalle. Eivät lääkärit tiedä jos et oikeasti kerro historiaasi. [/quote] Kuule ei se auta, vaikka selität juurta jaksain, kun lääkäri on päätöksen tehnyt. Kehottaa poistumaan, ellei poistu vartijat saattavat. Ota pois ne ruusunpunaiset lasit. Potilaalla ei ole oikeus vaatia mitä tahansa hoitoa. Asiantuntija eli tässä tapauksessa lääkäri päättää tarvitaanko hoitoa ja millä aikataululla. [/quote] Liiottele kipuja!

[/quote]

Ei riitä,kipu on hoidettavissa eikä ole kiireellinen, ellei puhuta infarkti tai vastaavasta rintakivusta. Tiedän, mitä kertoa, kirjoitan itse saneluita.

[/quote]

Feikkaa stroukkia .. ;)

Pitele rinta ja huuda kuin hyeena.

[/quote]

Lisäksi, käy tk:n vessassa, laita siellä suu täyteen Mentoksia, pureskele niitä ja juo samalla cokista. Sit kun kunnolla vaahtoaa niin juokse sieltä ulos huutaen AAAAAAAAA!!! AAAAAAAAAA!!!! heittäydy käytävälle, sätki, piere ja pyöri ja kuse allesi. Alkaa hoitoa järjestyä ja pitkää saikkua.

t. kokeiltu on

Vierailija
5/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ottakaa toki huomioon, ettei se tk-lääkäri voi lähettää kaikkia eteenpäin. Ei ole resursseja. Ap:kin on onneksi nyt tarpeeksi pirteä rutisemaan netissä. Ei voi ihan kamalasti sattua ;)" - Vähän ohi aiheen, mutta minusta todella hyvin kiteytetty. - Itse myönnän olevani jopa hieman kateellinen lääkärikunnalle siitä, että he voivat verraten erinomaisen vapaasti kilpailla työnantajansa kanssa. Mahtaisikohan onnistua vaikka tavalliselta kaupan kassalta se, että hän on aamun s-marketissa ja illan lidlissä. Tai mitä jos puolilta päivin kirjastonhoitajat poistuisivat kirjakauppoihin ja/tai kunnan tarhan tädit lähtisivät hoitamaan lastenhoitamista yksityiseen tarhaan? Vai onko tällainen kahdella tuolilla istuminensallittua vain lääkäreille, jotka  voivat aina vedota kutsumukseensa ja auttamis -haluunsa.

Vierailija
6/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 12:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:20"] Edelleen ihmettelen miksi ihmiset eivät pidä puoliaan!! Sinä itse tiedät kyllä tarvitsetko hoitoa vai et joten vaadi hyvä ihminen sitä äläkä lähde pois ja valita keskustelupalstalle. Eivät lääkärit tiedä jos et oikeasti kerro historiaasi. [/quote] Kuule ei se auta, vaikka selität juurta jaksain, kun lääkäri on päätöksen tehnyt. Kehottaa poistumaan, ellei poistu vartijat saattavat. Ota pois ne ruusunpunaiset lasit. Potilaalla ei ole oikeus vaatia mitä tahansa hoitoa. Asiantuntija eli tässä tapauksessa lääkäri päättää tarvitaanko hoitoa ja millä aikataululla. [/quote] Liiottele kipuja!

[/quote]

Ei riitä,kipu on hoidettavissa eikä ole kiireellinen, ellei puhuta infarkti tai vastaavasta rintakivusta. Tiedän, mitä kertoa, kirjoitan itse saneluita.

[/quote]

Feikkaa stroukkia .. ;)

Pitele rinta ja huuda kuin hyeena.

[/quote]

Lisäksi, käy tk:n vessassa, laita siellä suu täyteen Mentoksia, pureskele niitä ja juo samalla cokista. Sit kun kunnolla vaahtoaa niin juokse sieltä ulos huutaen AAAAAAAAA!!! AAAAAAAAAA!!!! heittäydy käytävälle, sätki, piere ja pyöri ja kuse allesi. Alkaa hoitoa järjestyä ja pitkää saikkua.

t. kokeiltu on

[/quote]

No juu, sitten seuraavan kerran, kun menet, ehkä ihan todellisen vaivan takia, lääkäri näkee sun historian koneeltaan ja ooops, ei ota sua yhtään vakavasti.

Vierailija
7/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä vain todellisten vaivojen kanssa. Minua lääkäri ei päästänyt vastaanotolta pois, ennen kuin suostuin lähtemään sairaalaan tutkimuksiin. Yritin ehdottaa hänelle, että menen ensi viikolla, itse kun en tajunnut, kuinka sairas olin, idiootti kun olin. Laittoi lähetteen ja pääsin heti sisään. Soittikin vielä perään, kun olin siellä sairaalassa.

Vierailija
8/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti mennä yksityiselle että saisin yhden hemmetin nieluviljelyn itseltäni otettua! Julkisella puolella olivat sitä mieltä, että ei tarvetta. Vaikka olin on-off kipeä pitkin syksyä. Vastan sitten 40 asteen kuumeessa aamuyöllä varasin Terveystaloon ajan kun tuntui, että nyt riitti. 

Ja oliko se näyte positiivinen? No oli. Sain antibioottikuurin ja paranin enkä sen jälkeen (tammikuu) taas ole sairastellut yhtään. 

Köyhdyin yli sata euroa mutta minkäs teet.

Vierailija
9/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa odottaa lääkäriä, jos en kuoleman kielissä ole. Joskus päivystyksessä odottanut useamman tunnin.

Se on totta, että ne hoitsut siellä ajanvarauspuhelimessa on yleensä tylyjä, mutta älä ota henkilökohtaisesti. Sen verran monta kertaa on mulle sanottu tässä elämässä pahasti, että ei tunnu enää missään ellei sanoja ole jotenkin mulle rakas. Silloin kiinnostaa, mitä mieltä se on, ja sittenkin otan huomioon, että voi olla kiire, stressi ja väsy. Siinähän puhuvat. Aika järjestyy jossain vaiheessa jos syytä on.

Tk-lääkäreitä ja yleislääkäreitä ylipäätään kunnioitan paljon. Ei ole helppo duuni.

Vierailija
10/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 18:35"]Minun piti mennä yksityiselle että saisin yhden hemmetin nieluviljelyn itseltäni otettua! Julkisella puolella olivat sitä mieltä, että ei tarvetta. Vaikka olin on-off kipeä pitkin syksyä. Vastan sitten 40 asteen kuumeessa aamuyöllä varasin Terveystaloon ajan kun tuntui, että nyt riitti. 

Ja oliko se näyte positiivinen? No oli. Sain antibioottikuurin ja paranin enkä sen jälkeen (tammikuu) taas ole sairastellut yhtään. 

Köyhdyin yli sata euroa mutta minkäs teet.
[/quote]

Kai sen kuurin saa ilman nieluviljelyäkin? Aina olen saanut antibioottikuurin halutessani.

Vierailija
11/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oppii uutta.

Vierailija
12/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 18:35"]Minun piti mennä yksityiselle että saisin yhden hemmetin nieluviljelyn itseltäni otettua! Julkisella puolella olivat sitä mieltä, että ei tarvetta. Vaikka olin on-off kipeä pitkin syksyä. Vastan sitten 40 asteen kuumeessa aamuyöllä varasin Terveystaloon ajan kun tuntui, että nyt riitti.  Ja oliko se näyte positiivinen? No oli. Sain antibioottikuurin ja paranin enkä sen jälkeen (tammikuu) taas ole sairastellut yhtään.  Köyhdyin yli sata euroa mutta minkäs teet. [/quote] Kai sen kuurin saa ilman nieluviljelyäkin? Aina olen saanut antibioottikuurin halutessani.

[/quote]

Minä sain Duact-kuurin, koska olin lähdössä lomalle vielä samalla viikolla ja korvassa oli alipainetta. Kurkkukipuun lääkäri ei kommentoinut mitään. Seuraavan kerran soitin, enkä saanut aikaa lääkärille. Menin sitten päiväpäivystykseen, jossa hoitaja katsoi ja oli sitä mieltä että ei ole tarvetta millekään kuureille. Kolmannen kerran soitin taas että ei tämä vain mene pois, mutta lääkäriaikaa en saanut silloinkaan. Päiväpäivystykseen oli turha mennä istumaan, siellä oli monen, monen tunnin jonot. 

Siitä kaksi viikkoa on-off-kipuja ja nousi korkea kuume. Viikonloppuna. Ei tehnyt mieli lähteä keskussairaalaan kuitenkaan, joten sinnittelin maanantaihin mutta menin yksityiselle. 

Vierailija
13/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannattaa mennä vain todellisten vaivojen kanssa. Minua lääkäri ei päästänyt vastaanotolta pois, ennen kuin suostuin lähtemään sairaalaan tutkimuksiin. Yritin ehdottaa hänelle, että menen ensi viikolla, itse kun en tajunnut, kuinka sairas olin, idiootti kun olin. Laittoi lähetteen ja pääsin heti sisään. Soittikin vielä perään, kun olin siellä sairaalassa." Hienoa tietysti kuulla, että on vielä lääkäreitä, jotka ilmeisesti oikeasti haluavat tehdä kaiken potilaan parhaaksi. - Anteeksi pessimisyyteni, tiedän kyllä, että useimmat varmaankin haluavat. Mutta sitä en täysin ymmärrä, että lääkärille kannattaa mennä vasta todellisten vaivojen kanssa. - Ei lääkäriin tietenkään kannata mennä huvin vuoksi. Mutta toi kannatttaa mennä vain todellisten vaivojen kans on vähän sama kuin sanoisi, että kannattaa mennä kun itse jo melkein osaa antaa diagnoosin. Tarkoitan vain, että mm. kipukynnys on kovin yksilöllinen. - Tiedän itse ihmisä, jotka miettivät lääkäriin menoa vasta sitten kun pää on kainalossa ja kaikki voitava mitä olisi voitu tehdä, jos olisi lähtenyt ajoisssa on sitten jo vähän myöhäistä. Toisaalta varmaan monelta "turhalta lääkärikäynniltä" varmasti saatettaisiin välttyä, jos osasimme huolehtia ja "oikealla tavalla" kiinnostuneita läheisistämme; että mm. yksinäisillä vanhuksilla olsi muitakin matalankynnyksen paikkoja, joissa tavata ja kohdata muita ihmisiä kuin kylän ainoa baari ja naapurikunnan terveyskeskus.

Vierailija
14/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mene yksityiselle

Vierailija
15/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vaivaudu soittamaan ja rukoilemaan aikaa, käyn yksityisellä huolimatta pienistä tuloistani, eikä ole vakuutusta. Säästän muussa kuin terveydessä. Varaa aika netin kautta, vaivasi tutkitaan riittävästi.

Vierailija
16/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ihmettelen miksi ihmiset eivät pidä puoliaan!! Sinä itse tiedät kyllä tarvitsetko hoitoa vai et joten vaadi hyvä ihminen sitä äläkä lähde pois ja valita keskustelupalstalle. Eivät lääkärit tiedä jos et oikeasti kerro historiaasi.

Vierailija
17/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:20"]

Edelleen ihmettelen miksi ihmiset eivät pidä puoliaan!! Sinä itse tiedät kyllä tarvitsetko hoitoa vai et joten vaadi hyvä ihminen sitä äläkä lähde pois ja valita keskustelupalstalle. Eivät lääkärit tiedä jos et oikeasti kerro historiaasi.

[/quote]

Kuule ei se auta, vaikka selität juurta jaksain, kun lääkäri on päätöksen tehnyt. Kehottaa poistumaan, ellei poistu vartijat saattavat. Ota pois ne ruusunpunaiset lasit.

Potilaalla ei ole oikeus vaatia mitä tahansa hoitoa. Asiantuntija eli tässä tapauksessa lääkäri päättää tarvitaanko hoitoa ja millä aikataululla.

Vierailija
18/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 10:20"]

[/quote]

Kuule ei se auta, vaikka selität juurta jaksain, kun lääkäri on päätöksen tehnyt. Kehottaa poistumaan, ellei poistu vartijat saattavat. Ota pois ne ruusunpunaiset lasit.

Potilaalla ei ole oikeus vaatia mitä tahansa hoitoa. Asiantuntija eli tässä tapauksessa lääkäri päättää tarvitaanko hoitoa ja millä aikataululla.
[/quote]

Liiottele kipuja!

Vierailija
19/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
20/49 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama. Melkein aina vain kotiin enkä kovin usein ravaa terkkarissa.

Sen jälkeen mennyt usein yksityiselle ja saanut apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi