Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat lapseton mies kokee tärkeäksi.

Vierailija
24.08.2015 |

Mitkä asiat lapseton mies kokee tärkeäksi pään sisällä. Tuntuu, että nyky miehissä ei ole lainkaan sellaisia, jotka ottaisivat vastuun perheestä ja hyvinvoinnista, kaikki tuntemani miehet haluavat paeta töihin ja miettivät, miten pääsee mahdollisimman pian töihin.  Se on todella rasittavaa, jos lomallakin, mies saattaa sanoa, että onneksi pääsee taas töihin. Eikö ole ollenkaan sellaisia mieheiä, joita kiinnostaisi  arki perheen kanssa ja suunnittelu vaikka matkoista yhdessä. Mitä elämää sellainen on, jossa mies kokee työn ainaostaan merkitykselliseski elämässään.  Ei minuta työn pidä olla pako paikka perhettä kohtaan. Siinä menee silloin jokin vikaan, jos mies haluaa lomalta töihin koko ajan. Mitä siis arjessa voidaan pitää tärkeänä, muuta kuin työtä ja työympäsristöä.  

Tuntuu, että miehellä koko ajan tunne, että itku, kun pitää mennä töistä kotiin. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe menee aina täällä työn edelle. Vaikka sitä perhettä ei edes ole. En edes tekisi töitä jos ei olisi pakko. Jos olisi lapsia, voisin ihan hyvin olla koti-iskä.

Vierailija
2/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hieno juttu, että ihminen tosissaan pitää työstään. Kuvittele nyt sitä, että miehesi haluaisi pois lomalta mutta inhoaisi työpaikalle menoa. Siinä se ongelma vasta olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut elää samaan tapaan kuin mies, en siivoa kotona, en käy kaupassa, en pidä ikinä lomaan, menen vain aina työpaikalle ja asun siellä,en tee yhtään mitään perheen hyväksi! Kun ei kerran miestä kiinnosta, niin mitäs minäkään siitä välitän, en huolehdi juoksevista asioista, en tee yhtään mitään. Olen vain vapaamatkustaja.  

Vierailija
4/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 09:27"]Olen alkanut elää samaan tapaan kuin mies, en siivoa kotona, en käy kaupassa, en pidä ikinä lomaan, menen vain aina työpaikalle ja asun siellä,en tee yhtään mitään perheen hyväksi! Kun ei kerran miestä kiinnosta, niin mitäs minäkään siitä välitän, en huolehdi juoksevista asioista, en tee yhtään mitään. Olen vain vapaamatkustaja.  
[/quote]
Ei tuo ole mitään vapaamatkustajuutta, teet töitä ja rahaa. Itsellänikin yksin asuessa jää usein kotityöt tekemättä, kun ei pitkän päivän jälkeen jaksa eikä edes kiinnosta. Kotityöt on yliarvostettuja, vähemmälläkin kotihengetärmeiningillä pärjää.

Vierailija
5/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan siitä pitää, mutta minusta  on liikaa, jos ainao sisöltä koko maailmassa on vain työ ja sen puhuminen , mitä töissä tekee. Kukaan ei iknä kysy minulta, missään juhlissa, mitä minä teen,  tuskin ketään kiinnostaakaan, olen tajunnut, että ihmisiä ei kiinnosta kuin oma elämä ja omat ympyrät ja työkuviot, ei toisten, ketään ei kiinnosta , jos joku jää työttömäksi, sanotaan vain aha, no kyllä sä jotain löydät. Ja itse vaan porkustetaan siellä töissä 24 h /7 päivää viikko. Lisäksi mies kehtaa sanoa, että hän elättää minut, vaikka teen itse vaativaa asiantuntija työtä.

Vierailija
6/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toi otsikko liittyy tekstiin?

Vierailija
7/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillu ja bisse.

Vierailija
8/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Formulat

Vierailija
9/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on rakas mieheni ja meidän yhteinen elämä :)

Vierailija
10/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisin halunnut tietää, mitä miehet yleensä ajattelavat elämästä tai arjesta, mitä asioita he pitävät tärkeänää, onko vain työ, joka on tärkeää. Miksi sitten on kaikki sanonnat, hullu paljon työtä tekee jne. Kyllä kai jokainen normaalijärkinen ihminen tietää, että aika ei riitä kaikkeen, jostain pitää aina tinkiä elämäntilanteen mukaan, joskus se voi olla se työkin, mutta entä jos mies ei kirveelläkään irrottaudu siitä, ei edes, vaikka lapsi syntyisi ja arki olisi täysin erilaista. Olen alkanut kammota perheen perustamista, koska en kestäisi sellaista arkea. jossa jäisin yksin lapsen kanssa, ja mies sanoisi vain että onneksi pääsee töihin niine i tarvitse kuulla vauvan itkua tms.

ja ihan varmaan sanoisi, koska näin ovat kaikki tuntemani miehet tehneet.  Eikö ole sellaista miestä, jokla vapaaehtoisesti vaikka haluaisi pitää isyysloman ja  vapaaehtoisesti haluaisi järjestää perheelle tekemistä eikä tulisi kuin talutusnuorassa Ikeaan.  

Jos mies ei nyt pysty irtautumaan töistä niin miten voisi esim. viedä lasta lääkäriin TYÖSAJALLA tai jäädä jopa kotiin hoitamaan lasta, kun ei voi olla POIS töistä.  

Vierailija
11/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle elämän tärkein tavoite on henkinen kasvu. Pidän tärkeänä myös parisuhdetta ja työtä. Haluan myös pitää kiinni tietyistä arjen rutiineista, kuten liikunta ja sanomalehdet.

Vierailija
12/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lapsettomalla miehellä ole perhettä? Vaikka vaimo olisikin, niin pitäisikö miehen huolehtia vaimon ja hänen entisen miehensä lapsista vai? Minun mielestäni velvollisuus on lasten oikeilla vanhemmilla, ei uudella lapsettomalla miehellä.

Vierailija
13/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siis lapsia ole, mutta minua ahdistaa , jos joskus saisin lapsen miehen kanssa, millaista arki olisi silloin, kun kumpikaan ei voi olla poissa työpaikalta kun pitää tehdä sitä rahaa. Ja poissa olokaa ei olisi ongelma, koska etätyömahdollisuus, mutta en ymmärrä kuitenkaan sitä, että juostaan töissä, missä hiton välissä se lapsi sitten olisi tai miten sille olisi aikaa, jos kumpikin tulee aina seikalta töistä ja menee seiskaan, eihän ne päiväkoditkaan ole auki  ja miten lapsesta voisi kasvaa tasapainoinen, jos kumpikin vanhemmista on työhulluja.  En keksi enää itsekää muuta tekemistä kuin työt, kun mies vetää minut siiihen mukaan, mitäs minä yksin kotona tekisin,, kokkailisin paisteja tai kakkuja kenties ..?

Vierailija
14/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ongelma tietääkseni erityisesti nykymiehiä koske, päinvastoin, ennen pidettiin aika luonnollisena että nainen hoisi lapset ja kodin, ja mies sitten vähän vaan leikiskeli joskus lasten kanssa kun nämä oli ensin äiti ruokkinut ja pessyt ja olivat hyvällä tuulella. Ei vanhan ajan äijät mitään kitinöitä viitsineet kuunnella eikä muutenkaan ajatelleet että pitäisi niin kauheasti "naisten töihin" osallistua. 

Nykyään on edistystä siinä että on paljon myös miehiä jotka täysin vapaaehtoisesti vievät lapsia päiväkotiin, tekevät perus-hoitotoimenpiteitä kuten vaihtavat vaippoja tai käyttävät iltapesulla tai nukuttavat, ratkaisevat lasten riitoja. Kaikki miehet ei tällaisia toki ole, mutta paljon enemmän kuijn vaikka 50 tai edes 30 vuotta sitten.

Vierailija
15/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 09:32"]No voihan siitä pitää, mutta minusta  on liikaa, jos ainao sisöltä koko maailmassa on vain työ ja sen puhuminen , mitä töissä tekee. Kukaan ei iknä kysy minulta, missään juhlissa, mitä minä teen,  tuskin ketään kiinnostaakaan, olen tajunnut, että ihmisiä ei kiinnosta kuin oma elämä ja omat ympyrät ja työkuviot, ei toisten, ketään ei kiinnosta , jos joku jää työttömäksi, sanotaan vain aha, no kyllä sä jotain löydät. Ja itse vaan porkustetaan siellä töissä 24 h /7 päivää viikko. Lisäksi mies kehtaa sanoa, että hän elättää minut, vaikka teen itse vaativaa asiantuntija työtä.
[/quote]
Et kyllä ole missään asiantuntijatehtävissä. Järkyttävä määrä kirjoitusvirheitä ja sisältökin täysin jäsentelemätöntä.

Vierailija
16/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan on virheitä, kun suutuspäissäni tätä nopeasti kirjoitan.

Vierailija
17/18 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ehkä lopetan miettimästä mitä miehen päässä liikkuu. Pääasia, että teen työni hyvin, enkä saa varoitusta siitä, että en hoida tehtäviäni työajalla ja teen työni todella hyvin. 

Vierailija
18/18 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautiskelu, oppiminen, luonto, taide, parisuhde, ystävyys. Siinä muutamia keskeisimpiä arvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä