Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa taas kiva soittaa töihin. Migreeni iski.

Vierailija
24.08.2015 |

Yleensä iskee juuri sunnuntai-maanantai välisenä yönä tai sit perjantaina. Tai sit kumpanakin.
Hävettää aina soittaa töihin näinä päivinä. Tänään taas sellainen päivä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 09:12"]

Eihän ap:llä ole käytössä hormonaalinen ehkäisy, eli pillerit joissa on väliviikko? Minulla meni kauan ennen kuin yhdistin jatkuvat viikonloppumigreenikohtaukset pillereiden väliviikkoon. Söin aina kaksi laattaa putkeen ja sitten väliviikko, joten tauon ajalle osuvana viikonloppuna tuli lähes aina migreenikohtaus.

[/quote]

Hormonaalinen migreeni on hyvin yleistä naisilla, eli kuukautiskierron tietyissä vaiheissa kohtauksia on enemmän. Ei liity hormonaalisen ehkäisyn käyttöön vaan ihan omista naishormoneista johtuvaa on ;) Ehkäisypillereillä nimenomaan voidaan vähentää kohtauksia mainitsemallasi tavalla, eli syömällä useamman laatan putkeen, niin että kuukautiset ja niiden yhteydessä olevat migreenit eivät tule niin usein.

[/quote]

No se on ihan yleistä, että normaali kuukautiskierto aiheuttaa migreeniä. Sen sijaan minun oli vaikea huomata 2 kk putkeen syötyjen pillereiden taukoviikolle osuvaa migreeniä, koska se tuli tasan tarkkaan aina viikonloppuna. Pillereitä syödessä kierto oli todella tasainen ja vuoto alkoi tiettynä viikonpäivänä, ilman pillereitä vuoto siirtyi aina päivällä tai parilla johonkin suuntaan. Työni oli stressaavaa, enkä tosiaankaan ihan heti yhdistänyt taukoviikkoa migreeniin, vaan se yhdistyi viikonloppuun. Nyt tiedän, että se että syö pari laattaa putkeen ei vähennä taukoviikolla tulevaa hormonimuutosta. Minipillereistä ei tullut tuollaista vaivaa, vaan menkat loppuivat kokonaan, eikä migreenejä tullut enää kuin satunnaisesti. En ole koskaan kuullut, että migreenin hoitona käytettäisiin 2 laatan syömistä putkeen...

Vierailija
22/23 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty edes soittamaan migreenin aikana, vaan mun mies tai lapset laittaa sähköpostia mun puolestani töihin. Onneksi pomo hyväksyy sen (mies, hänellä on itselleenkin migreeniriesa). Mun migreeni alkaa monesti aamuyöllä tai illalla, ja siihen kuuluu vasemmanpuoleinen hakkaava päänsärky, sahalaitakuviot silmissä, valonarkuus ja pahoinvointi. On kuin joku takoisi sua vasaralla päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 09:12"]

Eihän ap:llä ole käytössä hormonaalinen ehkäisy, eli pillerit joissa on väliviikko? Minulla meni kauan ennen kuin yhdistin jatkuvat viikonloppumigreenikohtaukset pillereiden väliviikkoon. Söin aina kaksi laattaa putkeen ja sitten väliviikko, joten tauon ajalle osuvana viikonloppuna tuli lähes aina migreenikohtaus.

[/quote]

Hormonaalinen migreeni on hyvin yleistä naisilla, eli kuukautiskierron tietyissä vaiheissa kohtauksia on enemmän. Ei liity hormonaalisen ehkäisyn käyttöön vaan ihan omista naishormoneista johtuvaa on ;) Ehkäisypillereillä nimenomaan voidaan vähentää kohtauksia mainitsemallasi tavalla, eli syömällä useamman laatan putkeen, niin että kuukautiset ja niiden yhteydessä olevat migreenit eivät tule niin usein.
[/quote]

Minulta suorastaan revittiin e-pillerit kourasta sairaalassa kun olin pahan migreeniputken vuoksi hoidossa. Ne kuulemma voin unohtaa kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi