Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kustannusten korvaaminen virheellisen tuotteen takia, esim matka tuotetta korjuuttamaan tai vaihtamaan?

Vierailija
01.10.2006 |

Eikös ole joku laki, että virheellisen tuotteen aiheuttamat kustannukset on korvattava asiakkaalle? Tein melko arvokkaan ostoksen, jota on pitänyt fiksata toiveitani vastaavaksi. Ensimmäisen suunnittelun jälkeen sain tuotteen kotiin ja huomasin ettei sitä ole tehty sellaiseksi kun piti. Vein sen takaisin ja saan hakea taas parin päivän päästä. Matkakuluja on tullut noin 160 euroa, joten alkaa tulla melkoisen hintavaksi. Myyjä ei oikein ottanut kantaa, kun kysyin että korvaisiko he minulle tästä heidän virheestään välittömästi aiheutuneet kustannukset. Ei oikein kuulemma. Lisäksi minulla menee matkan takia aina päivä, kun käyn asiasta neuvottelemassa. Ostaessa piti selvitä yhdellä hakureissulla, jolloin tuote olisi toivomassani kunnossa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvimman mukaan

Vierailija
2/6 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti esim. rakennuttamisen, entistämisen tai käsintehtyjen mittatilaustöiden yhteydessä ongelmaksi nousee, että työ tehdään ostajan antajan suullisten toiveiden ja tästä tehdyn suullisen sopimuksen perusteella. Usein tilaaja ei mainitse kaikkia työhön vaikuttavia yksityiskohtia, joten työn tekijä joutuu ratkaisemaan ne itse. Monesti myös asiakkaan mieli voi muuttua tilauksen yhteydessä. Tai lopputuloksen näkeminen ei tyydytäkään asiakasta, vaikka se olisi tismalleen hänen antamien yksityiskohtaisten ohjeiden mukainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sovittamassa sitä liikkeessä, ja pukuun merkittin nuppineuloin tarvittavat korjaukset. Kotona huomasin että puvusta osa korjauksista oli tekemättä, osa oli tehty " väärin" , esim otettu liikaa sisään, että puku oli jo liian pieni. Soitin liikkeeseen eivät ensin uskoneet, että olisi mahdollista että heiltä olisi jäänyt jotain tekemättä. Lupasivat sitten korjata puvun kuitenkin. Matkustin taas puvun kanssa sovitukseen, ja viikon päästä saan taas matkustaa hakemaan sen. Minulla ei ole autoa ja yleisillä kulkuneuvoilla halvimmankin mukaan tästä tulee yli sata euroa ylimääräistä. Syy matkoihin ei mielestäni ole minun, sillä nämä lisämatkat ja korjaukset johtuvat siitä, ettei pukua korjattu heti alkuunsa sellaiseksi kun se siinä sovituksessa katsottiin.

ap

Vierailija
4/6 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkät mitat ja niiden perusteella tekeminen ei riitä. Asiakkaan ja työn tekijän käsitys pukuun tarvittavista " oikeista" mitoista voi myös vaihdella, toinen tykkää tiukemmasta, toinen väjemmästä jne. Joskus sovittamisia ja korjauksia tarvitaan useampia. Tämä on mielestäni normaalia mittatilausvaatteiden tekemiseen liittyvää työtä.

Vierailija
5/6 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puku on siis valmispuku, jota muutetaan. Homma oli vaan niin, että kun mietin että ostanko kun puku korjauksineen oli minulle melko kallis, myyjät kilvat kertoivat miten helposti se voidaan korjata ja postissa saan pukuni, kun sanoin jo silloin että matka on pitkä. Pukua mitattiin mielestäni tosi tarkkaan ja papereille laitettiin ylös miten paljon pitää mistäkin ottaa sisään tai päästää saumaa. Ompelija vaikutti hyvin ammattitaitoiselta, mutta virheitä sattuu kaikille. Kuitenkin nyt mä joudun niistä maksamaan, kun on ollut pakko matkustaa uuteen sovitukseen ja vielä hakemaan puku. Tuli aika kallis rätti.

ap

Vierailija
6/6 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin sovitukset mennevät tavanomaisten muutosten piikkiin. Puvun istuvuutta tms. ei voi koskaan kukaan taata pelkästään mittoja ottamalla.