Milloin viimeksi olit Tukholmassa?
Kommentit (32)
Joskus 30v sitten. En suunnittele uutta matkaa sinne.
1998, sillä kerralla ei katsottu Wasa, se oli muutenkin nähty semmoisen 12 kertaa. Katsottoon mielummin rustkammaren.
iski muuten vastaan että näytetäämpä kovin ulkomaalaisilta paikallisväestöön verrattuna. ne oli kovin tummia ja pyhui käsittämättömiä kieliä. Ruotsi totisesti on arabimaa.
Ehkä 2012? Käytiin Drottningholmissa ja bussilla kiertoajelulla. Skansen kierrettiin myös. Ja tietty Gamla Stanissa syötiin ja käytiin Nobel-museossa. Saatettiin käydä Moderna Museetissakin tuolla reissulla. Kaunis kaupunki, mutta jotenkin tylsä. Tykkään itse Lontoosta paljon enemmän, joten siellä käyty säännöllisesti.
Yli 10 vuotta sitten :O Haluaisin kyllä tulevana kesänä käydä lasten kanssa Ruotin eäintarhassa, mutta vieläkin hieman tämä korona tilanne mietityttää. Olemme toitaiseksi säästyneet taudilta...
Vierailija kirjoitti:
iski muuten vastaan että näytetäämpä kovin ulkomaalaisilta paikallisväestöön verrattuna. ne oli kovin tummia ja pyhui käsittämättömiä kieliä. Ruotsi totisesti on arabimaa.
Tarkoitatko, että katukuvassa on tummaa pintaa enemmän kuin vaaleaa skandinaavista väriä? Itse huomasin saman muutama vuosi sitten Tukholmassa, yksikään taksikuljettaja ei ollut alkuperäistä kansaa. Heidän ruotsin kielessä on milloin balkkanin suunnan aksetti milloin oli afrikaanoa seassa.
Ennen koronaa käytiin tosi usein. Olen nähnyt jopa unia Tukholmasta, niin kovasti sinne haluaisin taas.
Onko valtaväestö Tukholmassa muita, kuin ite ruotsalaisia? :O
On siitä joku 7 tai 8 vuotta mennyt. Korona ja muuta ollut kiirettä. Itse tykkään Tukholmasta ja meillä on ollut tapana viettää siellä aina kesällä ainakin yksi viikonloppu. Ensi kesänä ei taida reissu onnistua mutta ehkä seuraavana?