Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva 2,5kk nukkuu mahallaan

Vierailija
23.08.2015 |

Tiedän että on suurempi riski kätkytkuolemaan, mutta en minä voi koko ajan häntä valvoa kun hän kääntyy itse selältä vatsalleen. Minä käännän selälleen, menee hetki ja hän kääntyy taas mahalleen.
Neuvolastakin sanoivat ettri saisi vatsallaan nukkua, uskallanko itse nukkua nyt ollenkaan? =(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä kätkyhälytin, eli patjan alle laitettava tunnistin, joka hälyttää jos ei lapsi hengitä! Uskallan nukkua yöt, ja ihan lastentarvikeliikkeestä ostin!

Vierailija
2/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:00"]Meillä on käytössä kätkyhälytin, eli patjan alle laitettava tunnistin, joka hälyttää jos ei lapsi hengitä! Uskallan nukkua yöt, ja ihan lastentarvikeliikkeestä ostin!
[/quote] Toimiiko se? Oletkp kokeillut itse makoilla sen päällä ja pidättää hengitystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nukkunut kohta 50 vuotta mahallani, ja vielä hengissä.

Vierailija
4/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:12"]Mä olen nukkunut kohta 50 vuotta mahallani, ja vielä hengissä.
[/quote] Hienoa =)

Vierailija
5/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 23:12"]

Mä olen nukkunut kohta 50 vuotta mahallani, ja vielä hengissä.

[/quote]

Minä 30 vuotta ja lapseni 9 vuotta.  Aikoinaan vatsallaan oli ainoa asento, jossa lapsi suostui nukkumaan. En kyllä jaksa muistaa, oliko jo tuolloin jotain ohjeistuksia nukkumisasennon kanssa.

Vierailija
6/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavimmin se lapsi kuolee, jos on kuollakseen, nukkui missä asennossa vaan.

Vierailija
7/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle 2kk nevolassa sanottiin, että voi nukuttaa mahallaan kun vauva itse osaa kohottaa päätään, eli muuttaa asentoaan jos meinaa happi loppua. Mä olen nukuttanut mahallaan n. 7 viikkoisesta lähtien, vaikka tiedän että se lisää kätkytkuoleman riskiä (kätkytkuolemahan ei tosin liity tukehtumiseen...) Se vain kovasti auttoi pienen vatsavaivoihin. Ja edelleen vuosikkaana nukkuu mahallaan.

Vierailija
8/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapalo?

Vierailija
9/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätkyhälytin toimii! Joskus kun unenpöpperössä nostanut vauvan sängystä sammuttamatta laitetta, on se alkanut hälyttään! Se hälyttää myös jos hengitysliikkeitä tulee liian harvoin. On pelastanut mun unet!

Vierailija
10/15 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap saanut nukuttua? Ostitko hälyttimen, vai luotatko siihen ettei mitään satu?

Vierailija
11/15 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taivas :D Kaikenlaisia huolia keksitte, kun ei oikeita ole.

Vierailija
12/15 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on nukkunut hyvin, ja vauvakin on vielä hengissä =D Poika nukkuu n. 4-5h kerrallaan, syö hetken ja jatkaa nukkumista. Koska olen laiska paska enkä jaksa öisin nousta vauva nukkuu vuerelläni, helpolla pääsee =)

Vierailija
13/15 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:56"]Ei taivas :D Kaikenlaisia huolia keksitte, kun ei oikeita ole.
[/quote]

No eikö huoli omasta lapsesta juuri ole oikea huoli, vaikka vähän ylireagoisikin? Voisin luetella tuhansia turhempia murheita.

Vierailija
14/15 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi osaa kääntyä itse, ei häntä tarvitse enää nukuttaa tietyssä asennossa. Me nukutimme vauvaa aina mahallan, koska työkaverin perheessä vauva oli äskettäin kuollut selällään nukkuessaan tukehtumalla oksennukseensa. Hyvin nukuimme kaikki, vauvakin jo 2 kk ikäisestä nukkui yöt heräämättä. 

Vierailija
15/15 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun omat lapset oli vauvoja, käskettiin nukuttaa vatsallaan, omat nukkuivat ja ovat aikusiksi selvinneet. Jos pelottaa hanki patjan alle laitettava hengityshälytin.