Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä ok suukottaa lasta suulle?

Vierailija
23.08.2015 |

Kyllä = yläpeukku
Ei ole = alapeukku

...ja perusteluja myös!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette oo pussanu lastanne suulle, onko teidän lapset säästyneet kariekselta?

Vierailija
2/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kariestartunnat on ihan höpö höpö juttuja. Meilläkin Eka yritettii välttää samaa lusikkaa jne. No totuushan on että jotenkin Se sinne suuhun menee jos on mennäkseen. Esim haukkaan banaania niin ennenkuin huomaankaan on 3v napannut banaanin ja haukkaa siittä. Tai lopettaa syömisen niin joku lapsista nappasee sun haarukalla jotain lautaselta. Relatkaa jo näiden vouhotusten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans miettiny että on erittäin todennäköistä että lapsi saa karieksen jotenkin vaikka pussailua vältettäisiin. Meillä sattunut esim tilanteita joissa lapsi ottanut minun juomalasin ja juonut siitä itse. Ja napannut haarukkani itselleen. Ja meillä kyllä pussailaan myös siististi suulle. En ala rajoittamaan lapseeni kohdistuvia hellyydentunteita karieksen pelossa.

Vierailija
4/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ainakin lapsena pikkusiskon kanssa annettiin vanhemmille hyvänyönsuukot suulle. Jossain vaiheessa sitä sitten itse kasvoi niin, että suukot vaihtuivat poskelle. Ja tämä tapahtui siis 90-luvulla.

Vierailija
5/41 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:45"]Kuinka vaikeeta voi olla se kaksi ja puoli vuotta pussailematta suulle yms. Että lapsen suu säästyy ja pysyy terveenä? Tajuatteko edes mikä se karies on?!!!
[/quote]
Karies tarttuu suljen välityksellä. Mitään sylkeä ei välity siinä, että lapsi moiskauttaa pusun suulleni huulet kiinni. Onko teillä kovinkin kuolassa huulet kun tuollaista pelkäätte??

Meillä suukotetaan suulle, poskelle, otsaan, päälaelle jne. Entä sitten? Jos näette jotain seksuaalista siinä että vanhempi pussaa omaa lastaan niin ajatuksenne ovat kyllä pelottavia.
[/quote]
Niinpä! Meillä suukotetaan suulle, sekä mies että minä.

Vierailija
6/41 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:45"]Kuinka vaikeeta voi olla se kaksi ja puoli vuotta pussailematta suulle yms. Että lapsen suu säästyy ja pysyy terveenä? Tajuatteko edes mikä se karies on?!!!
[/quote]
Karies tarttuu suljen välityksellä. Mitään sylkeä ei välity siinä, että lapsi moiskauttaa pusun suulleni huulet kiinni. Onko teillä kovinkin kuolassa huulet kun tuollaista pelkäätte??

Meillä suukotetaan suulle, poskelle, otsaan, päälaelle jne. Entä sitten? Jos näette jotain seksuaalista siinä että vanhempi pussaa omaa lastaan niin ajatuksenne ovat kyllä pelottavia.
[/quote]
Niinpä! Meillä suukotetaan suulle, sekä mies että minä.

[/quote]
Ja kariesta yritämme välttää kyllä tehokkaasti muuten, mutta eihän tuossa nyt mitään bakteerinvaihtoa kauheasti luulisi tapahtuvan, kun huulet koskettavat kevyesti.

Vierailija
7/41 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä pussattu suullekin. Siis tietenkin omien lasten kanssa, ei tietenkään muiden.

Mulla on aina ollut reikiä nolla ja todella hyvät hampaat, samoin miehellä. Kaverini, joka on hammaslääkäri sanoi, että periaatteessa meidän jopa kannattaisi pussata lapsia suulle, noin niinkuin teoriassa, koska se hyvä bakteerikanta tarttuu.

No, pussailtiin suulle, sellaisia nopeita pusuja. Ei hammaslääkärin mielipiteen vuoksi, vaan muuten vaan. Lapsista nuorin nyt 12 v. ja kenelläkään ei ole yhtäkään reikää.

ja kyllä mun mielestä tää suulle pussaamisen pelko on pikemminkin uusi ilmiö. Kyllä 70-luvulla oli ihan tavallista pussata omia lapsia suulle. Siis sellaisissa perheissä, joissa nyt hellyyttä yleensäkin osoitettiin.

Vierailija
8/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa joo, vierasta ei

Vierailija
9/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi itse haluaa suukottaa suulle. Pienen muiskun voi antaa, mutta ei sitä kielareita tarvitse antaa.

Vierailija
10/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:17"]Meillä lapsi itse haluaa suukottaa suulle. Pienen muiskun voi antaa, mutta ei sitä kielareita tarvitse antaa.
[/quote]

Ja omaa lasta siis vain.

Vierailija
11/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sellainen nopea huulet kiinni annettu pusu. Niitä meillä jaetaan vielä 13 vuotiaallekin. 15 v ei enää halua :) Eikä sitä vanhemmat...

Vierailija
12/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karieksen takia ei.

Vierailija
13/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen lapsi tulee aina sillon tällön muiskauttamaan huulille pusun eikä näytä siitä kärsivän :D

Vierailija
14/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Liitän suulle suukottelun seksiin. Ja pöpöt voi tarttua. Ällön näköistä.

Vierailija
15/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin lapsi haluaa suukottaa suulle, itse ohjaan aina poskelle pusut. Enkä ole mikää plakkipöpökammonen vaa se ei ole soveliasta suukottaa lasta suulle minusta.

Vierailija
16/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu iästäkin... Mielestäni ei ole ok jos esim. isä suukottelee tytärtään suulle vielä teini-iän lähestyessä. Tai poikaansakaan :D äiti + tytärsuukot vielä jotenkuten ymmärtää... En tiedä miksi ajattelen näin.

Vierailija
17/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suukotin lasta aina otsalle/poskelle/päälaelle, mutta jossain vaiheessa hän alkoi itse sihtaamaan pusuja suulleni. Sinänsä hassua, koska hän ei ole mallistakaan sitä voinut oppia (olen yh enkä juuri koskaan pussaillut lapsen nähden).
Voin siis pikaisesti suukottaa häntä suulle, emme me nyt mitenkään suutele tai vastaavaa.

Lapsi on 1,5 v.

Vierailija
18/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että tämä on vasta 2010-luvulla yleistynyt tapa. Mielestäni jotenkin "epäluonnollista" ja vähän ällöäkin, ihan hyvin voi ennemmin suukottaa otsalle esim

19/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oma lapsi niin sitten. Muuten ei. Poskisuukoissa ei tosin ole mitään vikaa.

Vierailija
20/41 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi jos molemmista luonnolliselta tuntuu, omaa lasta siis. Vieraita en suulle suukottelisi. Huulet tietysti kiinni, niin että on "kuiva" pusu :D 2,5v vielä haluaa pussata suulle, seuraava eli 8v ei enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän