Mieheni lapsi tarvitsee apua.... koulupsykologi on sanonut yms..
Mieheni ei näe mitään vikaa... miten saada mies näkemään että tyttö tarvitsee apua ja että se on tytön parhaaksi. Minä haluaisin että tyttö saisi apua että perheen yhteinen elo helpottuisi myös.. En jaksa itse pyörittää tätä arkea. Meillä on yhteiset kaksi pientälasta. Tyttö saa kaiken kiukuttelemalla läpi ruokailutilanteet on helvettiä. Väittää että kukaan ei rakasta. Sanoin tytölle että kerää lelut. Sanoi minulle jos pakotat minut kerään lelut et rakasta minua. Jos en saa katsoa lostia herätän pikkuvelin.. (Olin juuri saanut velin nukkumaan. Ei helppotehtävä)
Kommentit (6)
tarvitaan rajat ja tiukka ote. Helppoa se ei varmaan ole, mutta jos onnistutte, tyttökin tulee vielä jälkeenpäin kiittämään!
mies ei näe koskaan mitään vikaa, vaikka meillekin on tullut yhteydenottoja koulusta. Jos ehdotan kauniisti jotain, niin olen ilkeä äitipuoli. Älä sotkeennut asiaan, koska et kuitenkaan voi siihen puuttua sen kummemmin. Se tässä uusperhehommassa on ikävää, että vaikka miten oltaisiin perhe, ni tämmösissä asioissa huomaa, ettei sananvaltaa juuri ole.
7 v. joka aina vetoaa siihen että " mua ei rakasteta" jos ei saa tahtoaa läpi, Ja mies antaa periksi ja ostaa jne... minä sitten laitan rajoja. Toki tilanteeni on helpompi siinä mielessä että lapsi on omani joten kukaan ei kyseenalaista " puuttumistani" ja vastuutani.
Voimia teille! Ihanaa että jaksatte ajatella lapsen parasta kaikesta huolimatta! Voi olla että juuri te olette sitten se, johon lapsi tukeutuu vaikealla hetkellä, kun jaksatte rakastaa rajat vetämällä.
Jotenkin pitäisi saada mies tajuamaan, että tilanne ei ole normaali ja olisi kaikkien etu, että tilanteelle tehdään jotain. Oletteko miehen kanssa kahdestaan keskustelleet asiasta kunnolla?
Vaikea tehtävä teillä, mutta nyt pitää homman viimeistääntässä vaiheessa muuttua. Rajoja, rajoa, rajoja ja niintä kiinni pitämistä ja asioiden loppuunviemistä.
Oletteko tulleet ajatelleeksi, että lapsi kokeilee ja testaa teidän rakkauttanne? Ei se, mitä lapsi sanoo, ole se mitä hän tarkoittaa. Mitä enemmän hän saa käyttäytymisellään tahtoaan periksi, sitä turvattomammaksi hän itsensä tuntee.
Mitä sitten, vaikka veljet herää muutaman kerran tyrannin riekkumiseen, jos seurauksena on se, että jatkossa perheen elämä helpottuu ja tulevaisuudessa kaikkien nukkumaanmeno muuttuu helpommaksi?
Kuten sanoin, ei helppo tehtävä. Mutta, lapsen ja koko perheen parhaaksi on, että hommaan saadaan muutos ja roolit perheessänne palautuvat normaaleiksi - lapsi on lapsi ja aikuinen aikuinen joka määrää ja käyttää valtaa.
Voimia vaan sinne! Toivottavasti saat kaikki aikuiset ymmärtämään, että lapsi ei ei pysty täyttämään liian suuria saappaita ja että lapsi voi huonosti ellei ympärillä ole aikuisia, jotka uskaltavat kantaa vastuunsa ja kantaa lapsen kiukkua.
joka käyttäytyy tällä tavalla. Paiskoo ovia. Vihaa veliä. Puhuu että kukaan ei rakasta vaikka isä ja mummo ja kaikki palvoo maata lapsen jalkojen alla. ei usko mitään riekkuu kokoajan siis tekee kaikkea mahdollista ja jos síitä sanoo kukaan ei rakasta!!! Olen ihan loppu en jaksaisi ollenkaan