Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kollega poisti onnitteluviestini FB-seinältään?

Vierailija
23.08.2015 |

Eräs puolituttu kollega pyysi minut keväällä FB-kaveriksieen ja alkoi seurata minua Instagramissa. Hän on siis töissä yrityksessä, jonka palveluja meidän alamme ostaa. Olemme törmänneet jonkin verran töiden tiimoilta ja vapaa-ajalla ja vaihdelleet hyväntuulista small talkia. Nyt hän kertoi FB:ssä vaihtavansa työpaikkaa. Kaikki olivat likettäneet päivitystä ja kirjoittaneet onnitteluja perään, kehuneet hyvästä työstä jne. Minäkin tein näin. Semmoinen neutraalin hyväntuulinen, parin lauseen kiitosviesti.

Nyt huomasin, että hän on poustanut minun onnitteluni ketjusta. Muut onnittelut ovat edelleen siellä ja hän on järjestäen likettänyt niitä kaikkia. Tiedän, että tyhmäähän tätä on miettiä, mutta en vain mahda tälle mitään, kun olen aika herkkä. En kauhean helpolla pyydä itse ketään FB-kaverikseni, etenkään työelämästä. Ja hän on ollut tässä kommunikaatiossamme aktiivisempi ja aloitteen tehnyt osapuoli. Olen miettinyt viestini läpi nyt kymmeniä kertoja, eikä siinä kyllä ollut mitään loukkaavaa tai outoa, se oli vain kehu ja kiitos, siis sitä tyyliä kun kaikki sanovat, olet hoitanut hommasi hienosti ja tsemppiä uusiin haasteisiin jne. Missä siis vika?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on se syy miks en oo facebookissa!! Voi luoja mitä hiekkalaatikkomeininkiä.

Vierailija
22/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko viestisi oli jotenkin alentuvan loukkaava tms tai sitten hän ei halua että sen näkee joku joka näkee ketjun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halunnut noin "virallista" kommenttia, koska fb on vapaa-ajan hömpötyksiä? Tai sitten oli vahinko.

Vierailija
24/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Vai onko se ap joku sun secret crush? ;)

Vierailija
25/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:24"]

No jos hän ei halua näkyvästi julistaa että te olette heidän asiakkaitaan? Jos vaikka on myyntipuheissaan muille asiakkaille korostanut jotakin, joka on ristiriidassa teidän suhteenne? Ei siis halua että olet "näkyvästi" kaveri?

[/quote]

Mielestäni on idioottimaista pyytää kollegaa FB-kaveriksi, jos ei halua, että muut näkevät sen. Varsinkin jos kyse on positiivisesta onnitteluviestistä.

Vierailija
26/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kehtaa häneltä viestillä kysyä kommentin poistosta, jää sulle kaksi vaihtoehtoa. Joko jatkat asian märehtimistä koska olet vaan niin kaamean herkkä. Tai sitten teet kuten normaalilla itsetunnolla varustetut ihmiset toimivat. Ajattelet, että kyseessä on vahinko ja jatkat elämääsi kuten tähänkin asti. Voithan vaikka kommentoida johonkin muuhunkin hänen päivitykseensä ja katsoa, poistaako hän senkin kommentin. Jos poistaa, on syytä ihmetellä ja olla loukkaantunutkin. Jos ei poista, on kaikki varmaan kunnossa.

Vierailija
27/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likettää, my ass.

Vierailija
28/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, nyt ketju meni sellaiseksi, että taidanpa ottaa sen normaalilla järjellä varustetun ihmisen moodin, häipyä ja unohtaa. Kiitos hei!

Vierailija
29/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseks. 

Vierailija
30/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:00"]

Ap tässä. Olen miettinyt tuota vahinkoa. Kun se on järjestäen likettänyt jokaista onnittelua. Ja kun siinä viestissäni ei voinut tasan tarkkaan olla mitään loukkaavaa. Kirjoitin sen vähän niin kuin semmoisena huomionosoituksena, tyyliin huomioin sinut, on ollut kiva tehdä työtä kanssasi, olet tosi asiantunteva ja näin. Aloin miettiä, että häpeääkö hän jotenkin sitä, että juuri minä olen hänen seinälleen kirjoittanut, kun minä olen ollut "suhteessamme" ns. ylemmässä asemassa, kun tilaamme heiltä. Tiedän kelaavani asiaa nyt ihan liian pitkälle. Ja kun hän vielä keväällä itse pyysi, että voiko kysyä minua FB-kaverikseen ja alkoi itse seurata minua Instassa. Ja aina on ollut ihan aurinkoisia kohtaamisia luonnossakin.

Sori, tätä tää herkkyys teettää... :D

[/quote]

Jos tilaatte heiltä, niin olette heidän asiakkaitaan, ettekä mitenkään korkeammassa asemassa.

[/quote]

Ai että orjatkin ovat omistajiaan ylempänä?

[/quote]

Jos menet kauppaan ja ostat makkaraa niin muututko siinä kauppiasta ylemmässä asemassa olevaksi?

Vierailija
31/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin niin, että laittaisin onnittelut uudestaan. Hän siinä tapauksessa luulee, että sinä luulet, ettei se eka onnittelusi jostain syystä tullutkaan perille. Odota, mitä sille uudelle viestille tapahtuu. Silloin sinulla on täysi varmuus asiasta.

Vierailija
32/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä ap luulet, että kyseessä ei ollut vahinkopoisto?

Vierailija
33/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:26"]

Onko mies vai nainen? Mulla on yks tuttu joka poistaa kaikki yhtään henk.kohtaisemmat onnittelut koska ylimustis puoliso vetää kilareita.

[/quote]

Tää on kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto.

Vierailija
34/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistaa sen, että edelleenkään ei kannata liittyä Faceen. Uskomatonta, mutta totta: Pari "ystävääni" on häippäissyt, kun en ole Facessa. Tervemenoa!

Vierailija
35/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:00"]

Ap tässä. Olen miettinyt tuota vahinkoa. Kun se on järjestäen likettänyt jokaista onnittelua. Ja kun siinä viestissäni ei voinut tasan tarkkaan olla mitään loukkaavaa. Kirjoitin sen vähän niin kuin semmoisena huomionosoituksena, tyyliin huomioin sinut, on ollut kiva tehdä työtä kanssasi, olet tosi asiantunteva ja näin. Aloin miettiä, että häpeääkö hän jotenkin sitä, että juuri minä olen hänen seinälleen kirjoittanut, kun minä olen ollut "suhteessamme" ns. ylemmässä asemassa, kun tilaamme heiltä. Tiedän kelaavani asiaa nyt ihan liian pitkälle. Ja kun hän vielä keväällä itse pyysi, että voiko kysyä minua FB-kaverikseen ja alkoi itse seurata minua Instassa. Ja aina on ollut ihan aurinkoisia kohtaamisia luonnossakin.

Sori, tätä tää herkkyys teettää... :D

[/quote]

Jos tilaatte heiltä, niin olette heidän asiakkaitaan, ettekä mitenkään korkeammassa asemassa.

[/quote]

Ai että orjatkin ovat omistajiaan ylempänä?

[/quote]

Jos menet kauppaan ja ostat makkaraa niin muututko siinä kauppiasta ylemmässä asemassa olevaksi?
[/quote]
Tämä riippuu olosuhteista. Iso firma ostaa pieneltä, suuri asiakas, pitää hengissä pikku firmaa. Aika selvä, kuka on pomo.

Pieni firma ostaa suurelta, mitätön asiakas. Aika selvä järjestys tässäkin.

Vierailija
36/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä on oleellisesti läheisemmät välit kilpailijanne edustajiin, eikä siksi halua näkyville kommentteja, jotka paljastavat että hän kumartaa ja pyllistää vähän joka suuntaan.

Vierailija
37/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:25"]pistä UUSI onnittelu, se poisto oli varmasti vahinko, mut jos uusikin poistuu, tiijät että se dissaa sua ja estä se lehmä sit!
[/quote]

Sen jälkeen tuollaiset poistoon, kokonaan.

Vierailija
38/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut miettineeksi että kollegasi kenties silmäilee silloin tällöin näitä vauva-keskusteluja ja mahdollisesti tunnistaa sinut pohtimassa näinkin triviaalia "ongelmaa"? Hän saattaa mahdollisesti vetää johtopäätöksiä ahdistuksesi intensiivisyydestä koskien onnitteluviestin poistoa. Selvennän: miksi et ottanut minuun yhteyttä suoraan?

Vierailija
39/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa se on poistettu..

Vierailija
40/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin sen vahingossa. Pahoittelen. Voit mennä nyt nukkumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi