Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kollega poisti onnitteluviestini FB-seinältään?

Vierailija
23.08.2015 |

Eräs puolituttu kollega pyysi minut keväällä FB-kaveriksieen ja alkoi seurata minua Instagramissa. Hän on siis töissä yrityksessä, jonka palveluja meidän alamme ostaa. Olemme törmänneet jonkin verran töiden tiimoilta ja vapaa-ajalla ja vaihdelleet hyväntuulista small talkia. Nyt hän kertoi FB:ssä vaihtavansa työpaikkaa. Kaikki olivat likettäneet päivitystä ja kirjoittaneet onnitteluja perään, kehuneet hyvästä työstä jne. Minäkin tein näin. Semmoinen neutraalin hyväntuulinen, parin lauseen kiitosviesti.

Nyt huomasin, että hän on poustanut minun onnitteluni ketjusta. Muut onnittelut ovat edelleen siellä ja hän on järjestäen likettänyt niitä kaikkia. Tiedän, että tyhmäähän tätä on miettiä, mutta en vain mahda tälle mitään, kun olen aika herkkä. En kauhean helpolla pyydä itse ketään FB-kaverikseni, etenkään työelämästä. Ja hän on ollut tässä kommunikaatiossamme aktiivisempi ja aloitteen tehnyt osapuoli. Olen miettinyt viestini läpi nyt kymmeniä kertoja, eikä siinä kyllä ollut mitään loukkaavaa tai outoa, se oli vain kehu ja kiitos, siis sitä tyyliä kun kaikki sanovat, olet hoitanut hommasi hienosti ja tsemppiä uusiin haasteisiin jne. Missä siis vika?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi vaan saada sut kaveriksesi niin kun käyntikortin mut on oikeesti kusipää?

Vierailija
2/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko viestin poistaa vahingossa puhelimella, jos yrittää tykätä siitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on voinut olla ihan vaan vahinkokin että poisti. Ehkä yritti tykätä mutta vahigossa poistikin tms.

Vierailija
4/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko?

Vierailija
5/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Olen miettinyt tuota vahinkoa. Kun se on järjestäen likettänyt jokaista onnittelua. Ja kun siinä viestissäni ei voinut tasan tarkkaan olla mitään loukkaavaa. Kirjoitin sen vähän niin kuin semmoisena huomionosoituksena, tyyliin huomioin sinut, on ollut kiva tehdä työtä kanssasi, olet tosi asiantunteva ja näin. Aloin miettiä, että häpeääkö hän jotenkin sitä, että juuri minä olen hänen seinälleen kirjoittanut, kun minä olen ollut "suhteessamme" ns. ylemmässä asemassa, kun tilaamme heiltä. Tiedän kelaavani asiaa nyt ihan liian pitkälle. Ja kun hän vielä keväällä itse pyysi, että voiko kysyä minua FB-kaverikseen ja alkoi itse seurata minua Instassa. Ja aina on ollut ihan aurinkoisia kohtaamisia luonnossakin.

Sori, tätä tää herkkyys teettää... :D

Vierailija
6/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos kysyit asiaa ihan häneltä itseltään. Facebookissa on myös viestitoiminto.

Vierailija
7/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuisi hassulta. Voisin tietenkin selvittää asian, jos hän olisi postannut vaikka jonkun raflaavan mielipiteen ja minä olisin kommentoinut sitä ja ollut asiasta eri mieltä. Silloin olisi ihan loogista ajatella, että hän on jotenkin loukkaantunut sanomisistani. Mutta kun tässä ei tunnu olevan mitään järkeä, ja jos hän on poistanut onnittelun vahingossa, tuntuisi kauhean pikkumaiselta viestitellä asiasta. Varmaan moni muu ei korvaansa lotkauttaisi tälle asialle, mutta kyllä se nyt vähän häiritsee, kun tämän kollega-suhteen vuoksi olen yrittänyt pitää välit neutraalin positiivisina.

Vierailija
8/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yks vanha tuttu pyysi kaveriksi, mutta yritin kerran käydä katsomassa hänen seinää, en päässyt sinne. POistin koko tyypin. Ärsytti.

Vierailija
9/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri tämmöinen olo minulle tuli. Että miksi itse pyytää, jos en saisi edes onnittelua hänen seinällään pihahtaa, tai jos se on varattu vain tosi läheisille ystäville. Pelkään aina muutenkin, että loukkaan ihmisiä.

Vierailija
10/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:00"]

Ap tässä. Olen miettinyt tuota vahinkoa. Kun se on järjestäen likettänyt jokaista onnittelua. Ja kun siinä viestissäni ei voinut tasan tarkkaan olla mitään loukkaavaa. Kirjoitin sen vähän niin kuin semmoisena huomionosoituksena, tyyliin huomioin sinut, on ollut kiva tehdä työtä kanssasi, olet tosi asiantunteva ja näin. Aloin miettiä, että häpeääkö hän jotenkin sitä, että juuri minä olen hänen seinälleen kirjoittanut, kun minä olen ollut "suhteessamme" ns. ylemmässä asemassa, kun tilaamme heiltä. Tiedän kelaavani asiaa nyt ihan liian pitkälle. Ja kun hän vielä keväällä itse pyysi, että voiko kysyä minua FB-kaverikseen ja alkoi itse seurata minua Instassa. Ja aina on ollut ihan aurinkoisia kohtaamisia luonnossakin.

[/quote]

Jos tilaatte heiltä, niin olette heidän asiakkaitaan, ettekä mitenkään korkeammassa asemassa.

Vierailija
11/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan että on ihan vahinko kosketuspuhelimella.

Vierailija
12/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko sillä nyt väliä loppupeleissä, missä asemassa me suhteessa toisiimme olemme? yrityksemme on kilpailuttanut heidät ja antaa säännöllisesti palautetta heidän palvelunsa laadusta, eli siinä mielessä minä olen "ylempi", koska olen firmassamme päättämässä siitä, miltä yritykseltä tämä palvelu tilataan ja miten pitkään sopimusta jatketaan. Olen ollut juuri hänen työsuoritukseensa tosi tyytyväinen ja antanut siitä firmaan erikseen palautetta.

Vierailija
13/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:00"]

[/quote]

Jos tilaatte heiltä, niin olette heidän asiakkaitaan, ettekä mitenkään korkeammassa asemassa.

[/quote]

Ai että orjatkin ovat omistajiaan ylempänä?

Vierailija
14/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hän siis tulee jatkamaan entisen työnantajansa palveluksessa, mutta vähän erilaisissa hommissa. Varmistin tämänkin, kun mietin, johtuuko "dissaamiseni" nyt siitä, että hän lähtee aivan muihin hommiin ja kontakti minuun olisi tämän jälkeen tarpeeton. Mikä taas on mielestäni tosi lyhytnäköistä ajattelua työelämässä, kun kaikki tuntevat kaikki jne.

Vierailija
15/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, jos kerran itse tiedät, ettet ole häntä mitenkään loukannut, niin ihan turhaan tuota märehdit. Se oli vahinko. Ja jos ei ollut, hän siinä outo on, joten oma on häpeänsä.

Vierailija
16/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti, aikuiset ihmiset ja stressaa jonkun Facebookin takia?! :D mitä jos pyydät sen vaikka kahville in real life niin ei tulisi outoja väärinkäsityksiä ja ihmettelyjä.

Vierailija
17/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hän ei halua näkyvästi julistaa että te olette heidän asiakkaitaan? Jos vaikka on myyntipuheissaan muille asiakkaille korostanut jotakin, joka on ristiriidassa teidän suhteenne? Ei siis halua että olet "näkyvästi" kaveri?

Vierailija
18/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistä UUSI onnittelu, se poisto oli varmasti vahinko, mut jos uusikin poistuu, tiijät että se dissaa sua ja estä se lehmä sit!

Vierailija
19/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tiedän että käytökseni on varmaan jonkun mielestä ylireagointia. Mutta kuten olen sanonut, olen aika herkkä enkä koskaan halua loukata ketään. Miksi sitä pitäisi hävetä? Lisäksi olen töissä alalla, jossa suhteet merkitsevät tosi paljon. Monesti saa olla tarkka sanomistensa kanssa, ettei loukkaa ketään tai livauta vääriä tietoja väärässä seurassa.

Vierailija
20/40 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies vai nainen? Mulla on yks tuttu joka poistaa kaikki yhtään henk.kohtaisemmat onnittelut koska ylimustis puoliso vetää kilareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä