Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Montako hammasta sinulta on vedetty aikuisena?

Vierailija
16.03.2022 |

Minulta 8 jos laskin oikein.đŸ„ș
IkÀÀ 50. Suuriosa otettu 10 vuoden sisÀllÀ.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Viisaudenhampaita on, mutta en muista, montako. Kaksi poistoa muistan. On mahdollista, ettÀ mulla ei ole kaikkia viisaudenhampaita, tai sitten jostain kohdasta puuttuva hammas on tehnyt tilaa niin, ettÀ viisaudenhammas sopii hammasriviin. Multa puuttuu pysyviÀ hampaita, eli diagnoosini on synnynnÀinen vajaahampaisuus. Mulla on kaksi maitohammasta alaleuassa. Olen nyt vÀhÀn yli neljÀkymmentÀ, joten kohta varmasti nuo maitohampaat lÀhtevÀt.

Vierailija
22/32 |
17.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

3 viisaudenhammasta. Yksi on jostain syystÀ jÀtetty.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

4 viisaudenhammasta 19 v. Nyt olen 72 v.

Vierailija
24/32 |
17.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

2 viisaudenhammasta. N28

Vierailija
25/32 |
17.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

7 viisaudenhammasta, joista kolme pienehköjÀ nysiÀ. Kuulemma joskus hammaslÀÀkÀrit ylimÀÀrÀisiin viisaudenhampaisiin törmÀÀvÀt, harvoin kuitenkaan noin moneen. IkÀ 59 v.

Vierailija
26/32 |
17.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kolme viisuria ja toinen ylÀnelonen. N35

Vierailija
27/32 |
17.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

NeljĂ€ viisaudenhammasta poistettu tilan puutteen takia. Ei yhtÀÀn reikÀÀ, ei yhtÀÀn oikomishoitoa, ei ientulehdusta. TĂ€ydelliset hampaat ja  hammaslÀÀkĂ€rin mukaan hyvin harvinaiset yli 40-vuotiaalle. Keltainen hammasluu (lÀÀkĂ€rin mukaan ominaisuus, ei vika) ja otan mieluummin sen kuin nuo muut vaivat. 

Vierailija
28/32 |
17.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

2 viisaudenhammasta ja 4 muuta poskihammasta, omaa tyhmyyttÀ, kun en nuorempana hoitanut hampaita juuri ollenkaan.

Vierailija
29/32 |
17.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minulta on poistettu kuusi hammasta, joista nelja viisuria ja kaksi isoa hammasta alaleuasta. Nuo alaleuan hampaat harmittaa, kun niiden puute haittaa. Kiitos 60-luvun hammashoidon tai etenkin sen puutteen, minulla oli maitohampaat niin reikiintyneet, ettÀ pysyvÀt hampaat oli jo puhjetessaan valmiiksi reikÀiset. Hampaita on paikattu moneen otteeseen ja lopulta noita kahta ei voinut enÀÀ paikata. Implantteja minulle ei voi laittaa.

Vierailija
30/32 |
17.03.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

11 ja kaikki yhdellÀ kertaa , samaanaikaan. Yritin syödÀ auton jousen

Vierailija
31/32 |
03.01.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei kysytty, monta lapsena, mutta vastaan silti ettÀ 11 maitohammasta. NiitÀ aina otettiin oikomishoitojen tieltÀ pois samalla muiden toimenpiteiden yhteydessÀ. Aikuisena 3 viisaudenhammasta.

Vierailija
32/32 |
03.01.2023 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kaikki tallella, myös visurit.

N.52

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kolme seitsemÀn kahdeksan