Montako hammasta sinulta on vedetty aikuisena?
Minulta 8 jos laskin oikein.🥺
Ikää 50. Suuriosa otettu 10 vuoden sisällä.
Kommentit (32)
3 viisaudenhammasta. Yksi on jostain syystä jätetty.
4 viisaudenhammasta 19 v. Nyt olen 72 v.
7 viisaudenhammasta, joista kolme pienehköjä nysiä. Kuulemma joskus hammaslääkärit ylimääräisiin viisaudenhampaisiin törmäävät, harvoin kuitenkaan noin moneen. Ikä 59 v.
Kolme viisuria ja toinen ylänelonen. N35
Neljä viisaudenhammasta poistettu tilan puutteen takia. Ei yhtään reikää, ei yhtään oikomishoitoa, ei ientulehdusta. Täydelliset hampaat ja hammaslääkärin mukaan hyvin harvinaiset yli 40-vuotiaalle. Keltainen hammasluu (lääkärin mukaan ominaisuus, ei vika) ja otan mieluummin sen kuin nuo muut vaivat.
2 viisaudenhammasta ja 4 muuta poskihammasta, omaa tyhmyyttä, kun en nuorempana hoitanut hampaita juuri ollenkaan.
Minulta on poistettu kuusi hammasta, joista nelja viisuria ja kaksi isoa hammasta alaleuasta. Nuo alaleuan hampaat harmittaa, kun niiden puute haittaa. Kiitos 60-luvun hammashoidon tai etenkin sen puutteen, minulla oli maitohampaat niin reikiintyneet, että pysyvät hampaat oli jo puhjetessaan valmiiksi reikäiset. Hampaita on paikattu moneen otteeseen ja lopulta noita kahta ei voinut enää paikata. Implantteja minulle ei voi laittaa.
11 ja kaikki yhdellä kertaa , samaanaikaan. Yritin syödä auton jousen
Ei kysytty, monta lapsena, mutta vastaan silti että 11 maitohammasta. Niitä aina otettiin oikomishoitojen tieltä pois samalla muiden toimenpiteiden yhteydessä. Aikuisena 3 viisaudenhammasta.
Kaikki tallella, myös visurit.
N.52
Viisaudenhampaita on, mutta en muista, montako. Kaksi poistoa muistan. On mahdollista, että mulla ei ole kaikkia viisaudenhampaita, tai sitten jostain kohdasta puuttuva hammas on tehnyt tilaa niin, että viisaudenhammas sopii hammasriviin. Multa puuttuu pysyviä hampaita, eli diagnoosini on synnynnäinen vajaahampaisuus. Mulla on kaksi maitohammasta alaleuassa. Olen nyt vähän yli neljäkymmentä, joten kohta varmasti nuo maitohampaat lähtevät.