Montako hammasta sinulta on vedetty aikuisena?
Minulta 8 jos laskin oikein.đ„ș
IkÀÀ 50. Suuriosa otettu 10 vuoden sisÀllÀ.
Kommentit (32)
3 viisaudenhammasta. Yksi on jostain syystÀ jÀtetty.
4 viisaudenhammasta 19 v. Nyt olen 72 v.
7 viisaudenhammasta, joista kolme pienehköjÀ nysiÀ. Kuulemma joskus hammaslÀÀkÀrit ylimÀÀrÀisiin viisaudenhampaisiin törmÀÀvÀt, harvoin kuitenkaan noin moneen. IkÀ 59 v.
Kolme viisuria ja toinen ylÀnelonen. N35
NeljÀ viisaudenhammasta poistettu tilan puutteen takia. Ei yhtÀÀn reikÀÀ, ei yhtÀÀn oikomishoitoa, ei ientulehdusta. TÀydelliset hampaat ja hammaslÀÀkÀrin mukaan hyvin harvinaiset yli 40-vuotiaalle. Keltainen hammasluu (lÀÀkÀrin mukaan ominaisuus, ei vika) ja otan mieluummin sen kuin nuo muut vaivat.
2 viisaudenhammasta ja 4 muuta poskihammasta, omaa tyhmyyttÀ, kun en nuorempana hoitanut hampaita juuri ollenkaan.
Minulta on poistettu kuusi hammasta, joista nelja viisuria ja kaksi isoa hammasta alaleuasta. Nuo alaleuan hampaat harmittaa, kun niiden puute haittaa. Kiitos 60-luvun hammashoidon tai etenkin sen puutteen, minulla oli maitohampaat niin reikiintyneet, ettÀ pysyvÀt hampaat oli jo puhjetessaan valmiiksi reikÀiset. Hampaita on paikattu moneen otteeseen ja lopulta noita kahta ei voinut enÀÀ paikata. Implantteja minulle ei voi laittaa.
11 ja kaikki yhdellÀ kertaa , samaanaikaan. Yritin syödÀ auton jousen
Ei kysytty, monta lapsena, mutta vastaan silti ettÀ 11 maitohammasta. NiitÀ aina otettiin oikomishoitojen tieltÀ pois samalla muiden toimenpiteiden yhteydessÀ. Aikuisena 3 viisaudenhammasta.
Kaikki tallella, myös visurit.
N.52
Viisaudenhampaita on, mutta en muista, montako. Kaksi poistoa muistan. On mahdollista, ettÀ mulla ei ole kaikkia viisaudenhampaita, tai sitten jostain kohdasta puuttuva hammas on tehnyt tilaa niin, ettÀ viisaudenhammas sopii hammasriviin. Multa puuttuu pysyviÀ hampaita, eli diagnoosini on synnynnÀinen vajaahampaisuus. Mulla on kaksi maitohammasta alaleuassa. Olen nyt vÀhÀn yli neljÀkymmentÀ, joten kohta varmasti nuo maitohampaat lÀhtevÀt.