Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ätini ei ruoki lapsenlasta terveellisesti

Vierailija
23.08.2015 |

Äidilläni on itsellä ylipainoa. Olen puhunut MONTA KERTAA asiallisesti lapsen syötävistä, mikä on terveellistä, ruoka-ajat jne. Lapsi on äidilläni yötä pari kertaa kuussa, yleensä en ole mukana. Nyt olin ja hän antoi lapselle aamulla sokerimuroja, tarjolla oli koko ajan vaaleaa leipää, antoi lapsen ottaa sitä vaikka oikea ruoka oli tulossa, antoi sokerimehua ruuan kanssa...  Lapsi söi melkein pelkästään huonoja hiilihydraatteja. Äiti ei ilmeisesti ollenkaan ole tajunnut vieläkään, että terveellinen ruokavalio tarkoittaa muutakin kuin sitä, että ei ole pullaa ja keksiä koko ajan. En nipota mistään yhdestä jälkiruuasta, vaikka jäätelökipollisesta, mutta tuo on liian huonoa syömistä. Sanoin äidilleni viimeksi, että olimme kouluterveydenhoitajan kanssa juteltu lapsen painosta (ei ylipainoa, mutta ei se kaukanakaan ole), silloin luulin, että äitini viimein tajusi- ja että kun sanon, että joku muukin on huomannut kuin minä.

Pitääkö mun viedä terveelliset välipalaohjeet ja välineet, ja sanoa, että tekisittekö näistä? Tuntuu ihmeelliseltä, että puhe ei riitä aikuiselle ihmiselle. Ehkä tuohon ei auta vaan mikään, kun ylipaino voi olla semmoinen sairaus, että siihen liittyy joku "kieltäymyksen tila". Miten itse toimisitte? Mielellään veisin lapsen hoitoon aina välillä, koska viihtyy siellä hyvin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kotona terveellistä ruokaa, niin ei ole mitään merkitystä, mitä mummolassa syö. Jos sillä alkaa olla merkitystä, niin on liikaa mummolassa.

Vierailija
2/13 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:01"]

Miten itse toimisitte?
[/quote] Lopettaisin turhan niuhotuksen ja antaisin lapsen ja mummin herkutella sen muutaman päivän kuussa. Kotona syötäisiin perusterveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeeta on alkaa oman äidin ruokia arvostella. Eikä tarvettakaan ole. Syötte kotona paremmin

Vierailija
4/13 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa kuussa? Tuolla ei ole mitään merkitystä lapsen ravitsemuksen tai painon kanssa, se mahdollinen ylipaino tulee niistä arkisyömisistä, ei isoäidin pari kertaa kuussa tarjoamista herkuista.

Anna isoäidin syöttää lapselle mitä haluaa, sillä ei ole lapsen terveyden kannalta merkitystä. Lopeta päällepäsmäröinti ja ja määräily, anna isoäidin touhuta.

Vierailija
5/13 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se lapsi on lähellä ylipainoa, niin kyllä teillä ihan kotona on ruokavaliossa pielessä. Liian vähän liikuntaa ja huonoa ruokaa.

Ei se lapsi kyllä siitä liho, jos pari kertaa kuussa syö  mummilla sokerimuroja ja vaaleaa leipää. Lapset yleensä liikkuu luonnostann niin paljon, että lapsen saaminen ylipainoiseksi vaatii kyllä kotioloissa tapahtuvassa ruokailussa säännöllisesti jotain vikaa.

Vierailija
6/13 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kotiruoka on lapsen lihottanut ei mummin pari ateriaa!

Vierailija
7/13 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sä ap nyt valehtelet ja lapsi on mummolassa paljon enemmän kuin pari kertaa kuussa, ja sun pitäis silloin kyllä miettiä että miksi hoidatat lapsesi äidilläsi etkä hoida itse. Tai sitten et oo vaan saanut kotona lapsen syömistä kuriin ja yrität syyttää mummoa turhaan parin päivän takia, jotka ei vaikuta yhtään mihinkään.

Vierailija
8/13 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tajusin jo ennen ensimmäisen lapsenlapsen syntymää, että meillä ei saa mitään ruokaa. Ei lapsenlapsi, ei miniä, ei poika. Kun tulevat käymään, voi hanasta ottaa vettä. Muuten ei saa mitään. Ei pääse kukaan valittamaan, että mummi lihottaa lapsia.

Vierailija
9/13 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:27"]

Onneksi tajusin jo ennen ensimmäisen lapsenlapsen syntymää, että meillä ei saa mitään ruokaa. Ei lapsenlapsi, ei miniä, ei poika. Kun tulevat käymään, voi hanasta ottaa vettä. Muuten ei saa mitään. Ei pääse kukaan valittamaan, että mummi lihottaa lapsia.

[/quote]

Joo joo.

Vierailija
10/13 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:01"]Äidilläni on itsellä ylipainoa. Olen puhunut MONTA KERTAA asiallisesti lapsen syötävistä, mikä on terveellistä, ruoka-ajat jne. Lapsi on äidilläni yötä pari kertaa kuussa, yleensä en ole mukana. Nyt olin ja hän antoi lapselle aamulla sokerimuroja, tarjolla oli koko ajan vaaleaa leipää, antoi lapsen ottaa sitä vaikka oikea ruoka oli tulossa, antoi sokerimehua ruuan kanssa...  Lapsi söi melkein pelkästään huonoja hiilihydraatteja. Äiti ei ilmeisesti ollenkaan ole tajunnut vieläkään, että terveellinen ruokavalio tarkoittaa muutakin kuin sitä, että ei ole pullaa ja keksiä koko ajan. En nipota mistään yhdestä jälkiruuasta, vaikka jäätelökipollisesta, mutta tuo on liian huonoa syömistä. Sanoin äidilleni viimeksi, että olimme kouluterveydenhoitajan kanssa juteltu lapsen painosta (ei ylipainoa, mutta ei se kaukanakaan ole), silloin luulin, että äitini viimein tajusi- ja että kun sanon, että joku muukin on huomannut kuin minä.

Pitääkö mun viedä terveelliset välipalaohjeet ja välineet, ja sanoa, että tekisittekö näistä? Tuntuu ihmeelliseltä, että puhe ei riitä aikuiselle ihmiselle. Ehkä tuohon ei auta vaan mikään, kun ylipaino voi olla semmoinen sairaus, että siihen liittyy joku "kieltäymyksen tila". Miten itse toimisitte? Mielellään veisin lapsen hoitoon aina välillä, koska viihtyy siellä hyvin.
[/quote]

Hoida itse lapsesi.

Vierailija
11/13 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistä välit poiiki. ei kaikkia rasitteita tarvi sietää loputtomiin.

Vierailija
12/13 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:27"]

[/quote]

Joo joo.

[/quote]

Enpä muista yhtäkään valitusta siitä, että mummolassa ei tarjota mitään. Sen sijaan joka viikko muutaman kerran ruikutetaan, kun mummo ei tottele ja antaa lapselle mehua.

Vierailija
13/13 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, ap, mikä on terveellistä syömistä?