Lempivaate kutistui pesussa
Auttakaas hädässä olevaa!
Viimeviikkoiselta puolan reissulta ostin aivan ihanan haalarin jota tulikin käytettyä monena päivänä. Laitoin pesuun, katsottuani ensin pesuohjeet jossa luki että voi pestä 30 asteessa. Haalari on siis viskoosia. No puettuani pesun jälkeen tämän päälle oli se lyhentynyt niin että lahkeet ulottuivat suunnilleen pohkeisiin vaikka olivat ennen nilkkapituiset. Lisäksi oli muutenkin päällä sellainen vartalonmyötäinen vaikka oli ennen pesua rento. Katselin netistä vinkkejä sen palauttamiseen, ja teinkin sille hoitoainekäsittelyn ja aloin venyttelemään. Haalari venyi, mutta ei kumminkaan alkuperäisiin mittoihinsa vaikka näin oltiin luvattu. Pitäisikö olla yhteydessä liikkeeseen josta ostin ja onko jollakin muita vinkkejä jolla saisi vaatteen takaisin omiin mittoihinsa? Olen siis tehnyt venyttelyn lisäksi silityksen kosteana mutta ei se siitä miksikään muuttunut. :( on kummaa että 40 euron vaate ei kestä edes pesua...
Kommentit (3)
Normaalia viskoosin käytöstä. Olen ommellut aika paljon itse vaatteita ja perin kutistumiskerran jälkeen opin aina kastelemaan viskoosit ennen ompelua. Valmiina ostetun vaatteen kanssa on tietenkin eri juttu.
Minusta on vaan niin omituista että myydään vaatteita jotka menevät pilalle pesussa? Pesulapussakin luki että 30 asteessa voi pestä. Pitäiskö vielä koittaa venytellä sitä vai mitähän tässä keksisi... samanlaista en tuu saamaan suomesta :(
Tosta syystä mä itse ostan nykyään aina viskoosivaatteet kokoa isompana.