Äitini käytös raivostuttavaa! Kenelläkään muulla ?
Mitään ei voi tehdä tai minnekkään ei voi lähteä, kun aina kestää niin järkyttävän kauan.
Tänäänkin oli tarkoitus lähetä rannalle, äitini Heräsi 11.30 ja olemme edelleen kotona. Ei vaan voida laittaa kamoja kasaan jä lähteä.
Syömme lämmintä ruokaa yleensä n. 00-02 yöllä, arkena vähän aikaisemmin. Kyllä. Joka ikinen yö. Ei vaan saa laitettua sitä ruokaa. Ja jos aloittaa paistamaan vaikka kanaa ja riisiä klo. 23 niin syömme vasta 02 kun äitin pitää välissä käydä suihkussa, siivota, imuroidakkin välillä.
Haluan muuttaa pois täältä, en kestä tätä elämää. Äitini on myös kontroloida ja lapsellinen/kateellinen.
Oon niin vihainen. Nytkin oli pakko mennä suihkuun vaikka illalla (yöllä) käyty.. Rannalle ollaan siis menossa..
Apua poliisi.
Kommentit (19)
Älä roiku siinä mutsissasi, ala jo tekemään ruokaa itse ja elämään omaa elämää äläkä vingu sen helmoissa.
Äitisi ei tule muuttumaan. Muuta sinä itse elämäsi. Pyydä äidiltä, että saat tehdä ruuan teille tai itsellesi edes. 16-vuotiaat voi jo asua yksin, joten pystyt sinäkin pyörittämään arjen. Siitä veljestä olisin enemmän huolissani, onko sinua nuorempi? Lapsella on oikeus säännölliseen ruokailurytmiin ja pysyvyyteen arjessa. Puhu koulupsykologille. Tuo ei ole normaalia. Äitisi arjenhallintakyky on olematon. Pieni boheemius on eri asia kuin aterioiden lipsuminen aamuyölle!
Oletko harkinnut muuttavasi pian omillesi? Itse täytin 17 samana päivänä, kun solmin ensimmäisen vuokrasopimukseni. Itse etsin ja hain kämppää, onneksi sainkin sellaisen heti. Rahat asumiseen sain Kelasta opintotukena ja asumislisänä. Niillä kituuttelin jonkin aikaa ja lopulta sattumalta terveyskeskuskäynnillä raha-asiat tulivat puheeksi ja minut ohjattiin sossuun, josta aloin myös saada tukea. Jos olet hyvissä väleissä veljesi kanssa, hänkin voi tulla välillä luoksesi, ja voitte molemmat syödä ihmisten aikaan oikeaa ruokaa. Äitisi voi sitten yksin elää tuota kummallista rytmiään.
Ja häntä ei saa auttaa esim. Ruoan laitossa. Keittiöstä pitää häipyä. Muuten yritän auttaa mutta oikeesti vaikka mitä olen täällä tehnyt ja auttanut niin ei, äitiä saa patistella tekemään jotain.
Kauppakassien tyhjentämiseen voi mennä tunti. Ihan kaikkeen.
Ja ei, emme ole ylipainoisia. En tiedä mikä tämän ongelman ydin on. Tai mikä äitiäni vaivaa.
Kuuluuko perheeseenne muita?
Onko teillä tuollainen rytmi (syötte yöllä jne) vain lomalla, vai myös arkena (kun sinulla koulua, äidilläsi mahd. töitä)?
Etköhän pääsisi sinne rannalle jo ihan itsekin...mihin siinä äitiä tarvitaan?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:15"]Olen 16, kohta 17.
[/quote]
No muuta isäsi luokse.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:16"]Ja ei, emme ole ylipainoisia. En tiedä mikä tämän ongelman ydin on. Tai mikä äitiäni vaivaa.
[/quote]
Joskos äitisi on vaikkapa masentunut
Aikuisiän add tai adhd?
Voisit jutella vaikka koulupsykologille jos teillä semmoinen on. Ei ole oikein että joudut elämään kaoottista arkea, etkä pysty itse vaikuttamaan asioihin. Parin vuoden päästä pääset jo omillesi, sitten helpottaa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:19"]Kuuluuko perheeseenne muita?
Onko teillä tuollainen rytmi (syötte yöllä jne) vain lomalla, vai myös arkena (kun sinulla koulua, äidilläsi mahd. töitä)?
[/quote]
Veljeni ja minä. Isää ei ole.
Eikun tämä on aina tämmöistä. En muista milloin viimeksi oltaisiin syöty edes 21.00, taisi olla keväällä kun itse tein ruoan.
En pääse ilman autoa rantaan, Ja äitin kanssa sovittiin että mennään vielä kun on kauniit kelit.
Oon puhunut tästä useasti, riideltykkin on, mikään ei auta, äiti ei ota huomioon ketään muuta kuin itsensä.
Tsemppiä sinulle ap!
En valitettavasti osaa neuvoa...
Olisiko ketään aikuista, kenelle voisit puhua (tätiä, mummoa, koulussa joku ...)?