Miksi hyväkuntoisiakin potilaita jätetään ilman ravintoa ja nesteytystä?
Hyväkuntoisiakin potilaita jätetään sairaalassa ravinnotta ja ilman nesteytystä sekä annetaan pelkkää kivunlievitystä. Sellaisella "hoidolla" kuolisi perusterve huippu-urheilijakin lyhyessä ajassa. Minkä vuoksi asiasta ei keskustella enemmän ja avoimemmin? Keskustelutkin poistetaan nopeasti? Onko kyseessä tabu, josta ei saisi puhua?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mikäs olikaan kokonaistilanne?
Miksi potilas ei ravitse itse itseään, jos kerran on elämänsä kunnossa?
Niin ja miksi omaiset eivät ota potilasta kotihoitoon kun paremmin osaavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja miksi omaiset eivät ota potilasta kotihoitoon kun paremmin osaavat?
Niinpä. Kotisohvalla jaffaa ja keksejä samalla kun katsotaan Simpsoneita.
Tuo on se mitä julkisen puolen sairaalassa, olemassa olevin henkilöresurssein voidaan tarjota. Jos ei ole tyytyväinen, voi hoitaa omaisensa itse.
Niin mikä sen potilaan kokonaistilanne on?
Geriatrisilla sai usein selittää omaisille, että miksi saattohoitopotilaan nesteytys jopa haittaa hänen oloaan, kun omaiset oli täysin kieltämisvaiheessa.
Jos poyilas on kerran hyvässä kunnossa, miksi hän on sairaalassa?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on järkyttävää, miten ihmisten kärsimyksiä pidennetään. Oman isänikin uusiovaimo halusi jatkaa isäni kärsimyksiä niin pitkälle kuin suinkin. Isäni ei siis ottanut enää katsekontaktia, puhunut eikä tietenkään kävellyt, ei edes istunut ja kärsimystä piti vain jatkaa. Minä rakastin isääni ja ajattelin hänen parastaan ja olisin toivonut hänen päässeen tuskistaan (ei kyllä ollut varsinaisia kipuja, mutta eihän tuo ole elämää) jo kuukausia aiemmin.
Mutta siis nesteytys olisi lopetettu ehkä viikkoa aiemmin ilman sitä inkvisiittorikiduttajaa.
eli kyse ei ollut hänen tuskasta vaan sinun.
Vierailija kirjoitti:
Ikää on jo kertynyt tarpeeksi.
Ai kenen kannalta tarpeeksi? Mikä on arvio, milloin itselläsi on kertynyt tarpeeksi ikävuosia? Oisko 65 hyvä tasaluku?
Vierailija kirjoitti:
Kokonaistilanne on sellainen, että potilas saattaisi selvitä ilman kuoleman jouduttamista.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Ja vielä kävelee niin miksei itse hae ruokaa?
Tämä hoitotapa on ollut käytössä yhtä kauan kuin käypähoito suositukset. Käypähoito on täynnä paskaa.