Opiskelu Rovaniemellä tai Oulussa
Hei olen miettinyt että yrittäisin päästä opiskelemaan Rovaniemelle tai Ouluun ja olisi ihana kuulla muitten kokemuksia. Hyvät ja huonot puolet sekä mielellään millaista perus asuminen ja matkat ovat olleet. Ylipäätään millaista opiskelijaelämä oli siellä.
Kommentit (7)
Liiketaloutta yritän päästä opiskelemaan ja siis kyllä ajattelin oppia ja yrittää olla hyvä siinä mitä opskelen.
Olen käynyt Oulussa vain turistina. Rovaniemellä olen asunut muutaman kuukauden ajan. Minulle tuli silloin sellainen kuva, että Rovaniemellä on helpompi olla oma itsensä. Toki, jos on perusluonteeltaan "oululainen", pärjää varmaan Oulusa paremmin kuin Rovaniemellä.
P.S. Rovaniemellä asuessani minulla oli kämppiksenä oululainen. Hän oli ihan OK tyyppi, sen minkä yhdessä aikaa vietimme. Mutta Oulu-kaipuu hänellä oli kova, ja hän oli lähes kaikki viikonloput Oulussa. Tietääkseni hän palasi Ouluun, kun sai opintonsa loppuun suoritettua, ja eli siellä elämänsä loppuun asti.
Testaa, kumpi on sinun helpompi lausua: Oulusa (yhdellä s:llä) vai Rovaniemellä.
Olen viettänyt Oulussa aikaa koko ikäni ja asun nyt kahdeksatta vuotta.
Ei minua pois saisi täältä muuten kuin jollain huippu työpaikkatarjouksella. Kaikki eivät kuitenkaan Oulusta pidä ja voivat kokea paikan liian junttina, sisäänpäinlämpiävänä kepulandiana.
Asuntoja löytyy laidasta laitaan. Opiskelijalle hyvä vaihtoehto on varmasti PSOAS. Kämppää ei ehkä irtoa oppilaitoksen kyljestä, mutta aina voi etsiä mieluisampaa, kun on saanut ensin jonkun katon päänsä päälle.
Itse tykkäsin Oulussa opiskelijameiningistä. Tosi hauskoja reissuja tuli koettua ja ainakin omassa opinahjossani oli hyvä ilmapiiri. Opettajatkin oli enimmäkseen ammattitaitoisia. Rovaniemellä olen käynyt vain pari kertaa työpaikan koulutuksissa. Ihan kivan oloinen kaupunki, muuta en osaa sanoa.
Reindeer Spotting on kiva kurkistus elämään Rovaniemellä. Vastaukseni on siis Oulu.
Mitä aiot opiskella ja millä asteella?