Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistojen haku on alkanut! Mitä tutkintoja voi suorittaa lähinnä tenttimällä???

Vierailija
16.03.2022 |

Yritän pohtia mitä hakisin opiskelemaan, mutta olen työelämässä enkä pääse säännöllisesti luennoille. On jotenkin ihan mahdotonta löytää tietoja eri aineiden ja yliopistojen kursseista ja niiden suoritustavoista. Helsingin yliopistosta olen löytänyt jotain tietoja, mutta melkein kaikkiin tutkintoihin sisältyy runsaasti kursseja, joilla on luentoja ja jotain niihin liittyviä tehtäviä. Onko enää mitään tutkintoja, jotka saisi kasaan lähes yksinomaan tenttimällä tai "osallistumalla" luentokursseille, joissa ei ole jotain ryhmätehtäviä tai läsnäolopakkoa? Ainakin entisaikoina oikkarilla tenttiminen onnistui, mutta miten nykyään?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikan perusopinnoissa on muutama labrakurssi, mutta teoreettisen fysiikan suunnan voi melkein kokkonaan tenttiä. Sääli vaan, ettei fysiikkaan ole pääsykokeita, vaan sinne täytyy päästä papereilla.

Vierailija
2/11 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteet aika pitkälle kai

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hakeutumassa väärälle alalle. Yliopistossa esimerkiksi ajattelua ja verkostoitumista ei voi opetella kirjekurseilla. Hakeudu muualle

Vierailija
4/11 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hakeutumassa väärälle alalle. Yliopistossa esimerkiksi ajattelua ja verkostoitumista ei voi opetella kirjekurseilla. Hakeudu muualle

Yliopistossa on monta sataa eri alaa eli siellähän valinnanvaraa aloissa nimenomaan riittää.

Vierailija
5/11 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustiede.

Kauppakorkeassakin pääsee aika pitkälle, mutta jonkin verran siellä on pakollista etenkin opintojen alkuvaiheessa.

Oikeustieteellisessä onnistuu siis paremmin.

Vierailija
6/11 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siellä enää leikkauksien jälkeen juuri ole mitään opetusta edes?

Mikään sellainen ala, jossa on paljon labrassa kokeita, ei tietysti käy - ei siis lääketiede eikä kaikki biologia, ei ehkä kemiakaan paitsi jos on jokin täysin teoreettinen kurssi. Auttaisikohan yliopisto, jos kysyy niiltä suoraan? 

Vierailija
7/11 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikis. Mahdollista suoritaa nopeiten.

Vierailija
8/11 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään sellainen ala, jossa on paljon labrassa kokeita, ei tietysti käy - ei siis lääketiede eikä kaikki biologia, ei ehkä kemiakaan paitsi jos on jokin täysin teoreettinen kurssi. Auttaisikohan yliopisto, jos kysyy niiltä suoraan? 

On paljonkin. Omalla alalla maisterin tutkintoon ei kuulu ainuttakaan kirjatenttiä.

Vierailija
9/11 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yksi kiinnostava ala, jota opetataan vaan parissa yliopistossa, mutta ei mun kotikaupungin yliopistossa. Kysyin sieltä, että onnistuukohan opintojen suorittaminen etänä ja ainakin mulle vastattiin. Sanottiin, että kyllä sen suurin piirtein pitäisi onnistua, mutta yliopisto ei voi luvata, ettei mitään läsnäoloa vaativia kursseja olisi. Ainakin suurimmat yliopistot tekee jotain tenttiyhteistyötä, joten edes tenttejä ei välttämättä tarvitse mennä suorittamaan paikan päälle.

Mun tilanne koski tietysti vaan yhtä tiettyä alaa, jonka suorittamisesta halusin lisätietoja. Jos yliopistolle lähettää kyselyn, että kertokaa kaikki kandiopinnot, jotka ei vaadi hirveästi läsnäoloa, niin yliopistot ei ehkä vastaa niin innokkaasti. Ja mä haen vaan maisteriopintoihin, eli ehkä sekin vaikutti.

Vierailija
10/11 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalinen marxilainen feminismi.

Oikea asenne riittää tohtoriksi asti.

Työpaikat on vaan kiven alla.

Vierailija
11/11 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaalinen marxilainen feminismi.

Oikea asenne riittää tohtoriksi asti.

Työpaikat on vaan kiven alla.

Sori, mä olen radikaalifeministi, joten asenne on lähtökohtaisesti väärä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi