en ymmärrä miksi joku käy muualla ostoksilla ku lidlissä
jos sellainen läheltä löytyy. Siellähän on kaikki vähintään 30 % halvempaa. Olen tutkinut hinnat oikeasti. Tässä jotain esimerkkejä:Punajuurisalaatti 0,99e (ihan suomalaista)raejuusto 1,59 e (Valion)salaatin lehdet, yleensä 29 senttiä, joskus 49 ckeitot (valion mustikka, mansikka yms.) 1,29 ejne.
Kommentit (55)
....kun sieltä ei saa kaikkea mitä tarvitaan enkä jaksa juosta monessa kaupassa työpäivän jälkeen.
Ja en todellakaa ole ainut kuka näin ajattelee, on niitä suurempiakin huolia, mihin energiaa kuluttaa! Mahtaa olla ahdistavaa käydä ostoksilla, jos sokainen ostos pitää selvittää, kuka saa siitä rahat!!
Ja mitä helvetin väliä kenen taskuun ne rahat menee, jos vaan ruuat saa halvemmalla! Meinaatko ihan tosissas väittää ettet itse osta mitää, mikä on tuotu ulkomailta? Niistähän on maksettu ulkomaille!! Harvon oon nähny appelsiini tai banaani puita Suomessa, meillä niitä ei ainakaan kasva tai saati sitten kahvipapuja!
Ja en todellakaa ole ainut kuka näin ajattelee, on niitä suurempiakin huolia, mihin energiaa kuluttaa! Mahtaa olla ahdistavaa käydä ostoksilla, jos sokainen ostos pitää selvittää, kuka saa siitä rahat!!
Kuten joku ylempänä totesi, kauppa ne rahat siitä käärii. En kyllä tosiaan halua kannattaa saksalaista huonoa kauppaketjua, jos vieressä on kotimaisia vaihtoehtoja. Näillä asioilla on ihan oikeasti merkitystä.
[eli en katso alkuperämaata kaupassa vaan hintaa.i]
Ja mitä helvetin väliä kenen taskuun ne rahat menee, jos vaan ruuat saa halvemmalla!i]
Kenelle on merkitystä? Miten se vaikuttaa esim. sinun henk. koht. elämään tai elämiseen?
Oon ollu Lidlissä töissä ja totta on, että työolosuhteet on paskat. Taukoja jos meinaa pitää niin täytyy olla valmis kuuntelemaan vittuilua... pitäis vissiin ilmaiseksi työtä tehdä.Muutenkin oli niin tympeä meininki. Palkkaon se paska kaupan alan palkka, mutta siinä missä muualla kassat tekee vaan kassan työt ja jotain purkamista, niin Lidlissä pitää vielä siivotakin koko myymälä itse. Ikinä ei tienny koska pääsee kotiin ja jos lähti siihen aikaan kun oli listassa, sai haukut päällensä.Lidlissä nakataan ruokaa roskiin ihan hirveitä määriä, kun siellä on käytössä ne tuoreustakarajapäiväykset. Eli esim. fetajuusto nakataan pois jo kuukausi ennen viimeistä myyntipäivää. Työntekijät ei saa ottaa niitä ruokia vaan ne pannaan roskiin. Hillitöntä tuhlausta vaikka jotku näkee nälkää maailmassa...Hedelmät ja vihannekset (ulkomaiset) tulee riistoviljelmiltä, joissa viljelijöille ei mkaseta kunnon palkkaa. Niitten viljely tuhoaa luontoa, koska viljelyssä käytetään hirveitä myrkkyjä.Paljon tavaraa tuodaan ulkomailta, eli ekologisesti huono. Näin esim. vissyt.Luomua sieltä ei juurikaan saa ja reilun kaupan tuotteita on vaan muutama.Kaiken kaikkiaan surkea pulju, jossa en aio käydä enää ikinä vaan kannan rahani mielummin suomalaisiin ketjuihin, vaikka niissä onkin ieman kalliimpaa.
.joten joutuisimme joka tapauksessa menemään muualle.
Minäkin PAMilaisena olen lukenut liiton lehdestä paljon negatiivista Lidlistä. Jotain kertoo sekin että kassoilla kaikki ovat nuoria ja luultavasti alalle kouluttamattomia opiskelijoita. Siellä ei kukaan kaupan ammattilainen viihdy, vaan nuoret tekevät sitä hommaa tasan niin kauan kuin on pakko.
Jos ajattelet näin niin se on ihan oma ongelmasi. Muilla on erilaiset mielipiteet.
Hinnat ei oo mielestäni mitenkään erityisen halpoja enää, kun Lidl sai asemansa vakiinnutettua niin hinnatkin nousi melkein samalle tasolle kuin muillakin kaupoilla. Oon myös kuullut huonoa Lidlin työoloista enkä halua tukea sellaista, kauppa on myös mielestäni sisältä jotenkin epäsiistin tai varastomaisen oloinen. Maksan siis mielelläni vaikka muutaman euron ylimääräistä ja käyn muualla.
- Sieltä ei saa läheskään kaikkia käyttämiämme peruselintarvikkeita. Juotamme lapsillemme esim. vain luomumaitoa, ja sitä ei Lidlistä saa. Leipävalikoimat ovat huonot.
- Ne kassat on tosi ärsyttävät. Olen valmis maksamaan ostosreissun mukavuudesta.
- Tuoretta kalaa on tosi huonosti tarjolla. En halua ostaa mitään pakastemoskaa, joka on roudattu tänne toiselta puolelta maapalloa.
Tässä joitakin syitä.
Ps. Se joka jeesusteli saksalaisuudesta. Minkäs maalainen sitten esim. Kesko on? Suomalainen - ehei? Kesko on pörssiyritys jonka osakkeenomistajat voivat olla vaikka Timbuktusta.
Joko on menty siihen että jostain naurettavasta amk:sta valmistuu "korkeakoulutettuja" kassamuijia?
Minäkin PAMilaisena olen lukenut liiton lehdestä paljon negatiivista Lidlistä. Jotain kertoo sekin että kassoilla kaikki ovat nuoria ja luultavasti alalle kouluttamattomia opiskelijoita. Siellä ei kukaan kaupan ammattilainen viihdy, vaan nuoret tekevät sitä hommaa tasan niin kauan kuin on pakko.
Ps. Se joka jeesusteli saksalaisuudesta. Minkäs maalainen sitten esim. Kesko on? Suomalainen - ehei? Kesko on pörssiyritys jonka osakkeenomistajat voivat olla vaikka Timbuktusta.
Keskon kaupoissa on kuitenkin kauppias-periaate, joten kyllä sieltä ostamalla voi tukea yksittäistä, oman kylän kauppiasta. Ei tarvi aina ajatella niin pitkälle.
raejuusto maksaa. Itse asiassa en edes tiedä mikä on maitolitran hinta... Käyn siellä missä on mukava käydä. Eli ei Lidlissä.
Täällä maito maksaa lidlissä 59 snt litra, joten on niin paljon halvempaa, että kannattaa ostaa sieltä. Samoin vissyä, colaa ja ohutta ruisnäkkäriä (59 snt/pkt) ostan sieltä ja valion raejuustoa. Joskus on kiva kokeilla erikoisia tuotteita ja lidlin omenasiideri kotimaisia parempaa. Mutta kyllä mielestäni on parempi tukea kotimaista. Mutta nyt kun kahden ihmisen taloudessa yhteen lasketut tulot verojen jälkeen on 800 ¬ ja siitä pitää maksaa vuokra ja kaikki laskut, niin käytännössä elämiseen jää 100-200 euroa kahdelle aikuiselle. Siksi lidlissä tulee käytyä. Nyt kun on todellakin joka eurolle käyttööä.
tuntuu että olen epäilyksenalainen, että varastan jotain, ja työntekijät ovat ahdistuneen oloisia, eivät yhtään iloisia tai rentoja. Kassasysteemi on kauhea, saan jo hihnan alkupäässä sydämentykytystä kohta seuraavasta kaaoksesta, jossa en pysy perässä. Sietämätöntä että minun pitäisi pakata tuotteet kahteen kertaan! Ei! sitten tulee se hirveä keko siihen ja kassa (joka on tietysti kuin ohjelmoitu robotti) vaan kasaa ja kasaa lisää ja odottaa että pian pian pian muija, nopeemmin...!
En käy siellä enää. Epämiellyttävä paikka.
lähimpään lidliin on 40 km matkaa.. jos tässä tuppulassa olisi lidl hakisin kyllä tietyt tuotteet sieltä aina..
Käydään pari kertaa kuussa sielä ja ostetaan kärry täyteen, muuten käytetään oman kaupungin kauppoja.
Joko on menty siihen että jostain naurettavasta amk:sta valmistuu "korkeakoulutettuja" kassamuijia?
Tai myynnin ammattitutkinnon suorittanut henkilö. Esim. Kesko kannustaa työntekijöitään opiskelemaan oppisopimuksella ammattitutkinnon.
Kaikki tuotteet eivät siis ole halvempia. Olen itsekin tehnyt hintavertailuja paljonkin. Osa tuotteista on todella edullisia, mutta osa taas paljon paljon kalliimpia... Ja jos keskitän ostokset, saan bonuksia tai plussapalloja takaisin, niitä ei Lidlissä saa...