Laittaisinko lapun kerrostalon ilmoitustaululle?
En koskaan pidä mitään "bileitä" ja elän muutenkin suht hiljaisesti, koska taloudessamme asuu pieni lapsi.
Ensi viikonloppuna minulla on illanistujaiset, tarkoitus olla ihan rauhassa mutta toki kuunnella musiikkia ja koska alkoholia kuuluu kuvioon, voi puhevolyymikin nousta. Tarkoitus on poistua asunnosta 23 mennessä (hiljaisuus alkaa 22).
Laittaisinko tästä jonkun etukäteislapun ilmoitustaululle jossa kertoisin myös, että ehdottomasti saa tulla sanomaan jos häiritsee?
Kommentit (38)
Ja syy miksi myös mietin, on se kun eräs naapuri (vanhempi nainen) joskus totesi asuneensa tässä rapussa todella kauan, sanoi vielä "sinä taidatkin olla nuorin asukas". Sama nainen tosin myös ihmetteli, että asuuko siellä lapsikin kun ei koskaan ole mitää kuullut, liekö siis kuulisi edes musiikkia... :-) mutta lähinnä siis tuon nuoruudenkin takia en haluaisi että naapurit ajattelee että siellä se junnu bailaa eikä kehtaa mitään sanoa kun nuoret voi olla äkkipikaisia tms.
Ap
Olen aina laittanut. Asun yksin rapussa, jossa PELKKIÄ mummoja ja pappoja. Ei ainakaan haittaa ole ollut. :)
Laittaisin lapun, ihan siksi ettei kukaan pahoita mieltään musiikista ym. ja varsinkin, kun olet nuorin asukas.
Kiitos, kun huomiot naapurisi!
t. herkkäkuuloinen
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:13"]
Olen aina laittanut. Asun yksin rapussa, jossa PELKKIÄ mummoja ja pappoja. Ei ainakaan haittaa ole ollut. :)
[/quote]
no tästä kyllä pitäis ilmoitus tehdä! Ja iso semmoinen!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:13"]
[/quote]
inhoan sinunlaisia ihmisiä, hyi helvetti!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:32"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:13"]
[/quote]
inhoan sinunlaisia ihmisiä, hyi helvetti!
[/quote]
Aika ronskisti ja mielestäni epäasiallisesti reagoitu. Miksi on tarve olla tyly?
Lappu on hyvä. Kuulin, että jossain oli lappu: Aion ryypätä viikonlopun. Valitukset sitten maanantaina. Nyt minä juon viinaa.
Aika hyvä :)
Ketä oikeesti häiritsee jos ihmiset viettää iltaa klo 23 asti?
18, esim. lapsiperheitä ja herkkäunisia häiritsee musiikki ja kovaääninen keskustelu.
Lopettaisin juhlat klo 22. Koska yörauha. Lapun voisi jättää jos naapurit tiukkapipoja.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:57"]18, esim. lapsiperheitä ja herkkäunisia häiritsee musiikki ja kovaääninen keskustelu.
[/quote]
Lapsiperheistä sitä ääntä vasta lähteekin
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:55"]Ketä oikeesti häiritsee jos ihmiset viettää iltaa klo 23 asti?
[/quote]
Minua esimerkiksi, herään töihin klo 3.45 niin ei paljon huvittaisi juhlintaa kuunnella... Onneksi asun ok-talossa.
No asian muotoiluun kiinnittäisin huomiota. Erityisen ärsyttäviä on ne laput, joissa pahoitellaan mahdollisesti tulevaa haittaa. Vähän niin kuin, että on varoitettu, turha valittaa ja jos valitat niin turpaasi voit saada ovelta nro X. Ei se pahoittelu lohduta, jos on aamuvuoro itsellä. Mutta tosiaan tykkäisin, jos lapussa todettaisiin pyrkimyksenä olevan pitää äänitaso normaalina ja toivottaisiin ehdottomasti ovikellon rimpautusta tai soittoa mikäli häiritsevää ääntä kuuluu, jotta voitte välittömästi korjata tilanteen ja olla aiheuttamatta mielipahaa teidän mukavan rauhallisessa talossa.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:55"]Ketä oikeesti häiritsee jos ihmiset viettää iltaa klo 23 asti?
[/quote]
Jos on naapurissa vain eläkeläisiä ja työttömiä niin ei luulis haittaavan
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:57"]18, esim. lapsiperheitä ja herkkäunisia häiritsee musiikki ja kovaääninen keskustelu.
[/quote]
Nämä ovat yleensä niitä, joita häiritsee ihan mikä vaan ihan mihin aikaan tahansa.
Kyse on kuitenkin siitä, että hiljaisuusaika ylitettäisiin tunnilla. Ja tuskin silloinkaan kovasti meluamalla.
Ap, laittaisin lapun, koska se on kohteliasta. Muista kuitenkin, että asunnostasi saa kuulua normaalin elämisen ääniä (esim. keskustelua) myös klo 22 jälkeen. Samoin parvekkeella saa polttaa vaikka ympäri vuorokauden.
Ei sillä lapulla ole merkitystä. Hiljaisuus alkaa klo 22.00, sen jälkeen ei pidä kuulua normaalista elämästä poikkeavaa meteliä. Ei rapussakailotusta, ei hissillä edestakaisinajelua, ei musiikkia jne.
Lappu ei tarkoita sitä, että ei tarvitse noudattaa sääntöjä. Kuka tahansa naapuri saa soittaa poliisille metelistä klo 22.00, jos siltä tuntuu.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:19"]Ei sillä lapulla ole merkitystä. Hiljaisuus alkaa klo 22.00, sen jälkeen ei pidä kuulua normaalista elämästä poikkeavaa meteliä. Ei rapussakailotusta, ei hissillä edestakaisinajelua, ei musiikkia jne.
Lappu ei tarkoita sitä, että ei tarvitse noudattaa sääntöjä. Kuka tahansa naapuri saa soittaa poliisille metelistä klo 22.00, jos siltä tuntuu.
[/quote]
Jos ystävien kanssa viettää iltaa niin ei kai siitä hirveää meteliä synny.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:41"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:19"]Ei sillä lapulla ole merkitystä. Hiljaisuus alkaa klo 22.00, sen jälkeen ei pidä kuulua normaalista elämästä poikkeavaa meteliä. Ei rapussakailotusta, ei hissillä edestakaisinajelua, ei musiikkia jne. Lappu ei tarkoita sitä, että ei tarvitse noudattaa sääntöjä. Kuka tahansa naapuri saa soittaa poliisille metelistä klo 22.00, jos siltä tuntuu. [/quote] Jos ystävien kanssa viettää iltaa niin ei kai siitä hirveää meteliä synny.
[/quote]
Niin sanoo meidän rapun nuoret perheet, joiden mielestä kaupunkiin kuuluuääntä. Tiettyyn rajaan asti jaksan, mutta kun rapusta tehdään bilepaikka (kun asunto on niin pieni), niin siinä vaiheessa loppuu ymmärrys muiden ystäviin.
Oottepas kivoja ja huomaavaisia naapureita. Mun naapurit ei meluisista kaljaörvellysjuhlistaan ilmoittele eikä pahoittele etu- eikä jälkikäteen, mut yks niistä valittaa jos koira haukkuu klo 22 jälkeen. Ja siis asutaan omakotialueella maalla pellon laidalla. Olipa hyvä lukea täältä et normaaleja elämisen ääniä saa kuulua klo 22 jälkeenkin, kun tää naapurin ukon luo muuttanut hutsu käy huutamassa meillä pelkkä kylpytakki päällään et hiljaisuus klo 22 jälkeen. Ja hauskinta tosiaan on et se huutaa sen niin et puol kylää raikaa. Ja et asutaan korvessa, mut muijalla on jonkun lähiön säännöt päällä, näkee mistä on tullu loisimaan tänne omistavan luokan asuma-alueelle.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:55"]Oletko sä itse pistänyt naapureista valituksia isännöitsijälle vai?
[/quote]
En, en ole koskaan tehnyt tai saanut yhtään valitusta elämäni aikana. Ja mieluusti jatkaisin samalla linjalla.
Kuten sanoin, talo on tosi rauhallinen ja hiljaisuusaikoja kunnioitetaan aina (myös minä siis) enkä itse siis juuri koskaan pidä mitään illanistujaisia saati kummempia meininkejä. Meillä kun on myös parveke ja osa ihmisistä tupakoi, joten sielläkin tulee oltua (ääni kuuluu varmaan selkeämmin jos on esim. ikkunoita auki).
Ap