Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pakottaa sukupuolitautitestiin

Vierailija
22.08.2015 |

Olen seurustellut ja harrastanut seksiä yhden miehen kanssa ennen kuin tapasin tämän nykyisen, jota siis olen nyt tämän kesän tapaillut. Käytämme kondomia ehkäisynä, ja nyt mies on alkanut toitottamaan miten minun tulisi mennä testeihin, koska en voi tietää onko minulla jokin tauti joka voi tarttua häneen. Koskaan ei ole mitään oireita ollut minulla eikä entisellä miesystävälläkään eikä varsinaisesti mitään syytä tauteja epäillä. Mies itse on käynyt jo testeissä peräti kahdesti (olivat puhtaat) ja nyt panikoi silti päivät pitkät miten minun tulisi mennä myös, koska minulla voi siltikin olla vaikkapa HIV joka voi tarttua häneen. Etsii netistä oireita ja kuvittelee pienenkin päänsäryn tai kurkkukivun olevan jonkun sukupuolitaudin oireita... Itse hän ei ole harrastanut seksiä muiden kuin minun ja ex-vaimonsa kanssa. Mitä mieltä olette?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin loukkaavaa käytöstä mieheltä. Hullu. Ei jatkoon.

Vierailija
2/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon miehelle että käyn testissä niin helpottuu. En kuitenkaan jaksa oikeasti vaivautua.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän testeissä kannattaa käydä, etenkin jos aiotte jossain vaiheessa jättää kondomit pois. Ihannetilanne olisi varmaankin se, että kävisitte testeissä yhdessä, samassa paikassa ja kuulisitte toistenne tulokset tai näkisitte ne paperilla. Mutta totta on sekin, että toista ei voi pakottaa testeihin. Viime kädessä jokainen on itse vastuussa itsestään ja terveydestään.

Jos mies panikoi, minulle tulee mieleen kaksi mahdollista skenaariota: mies on käynyt vieraissa, tuntee huonoa omatuntoa jostain, ja epävarmuus & syyllisyys kulminoituvat tautipakkomielteeseen; tai sitten miehellä on ahdistushäiriö ja pakko-oireita. Kallistun jälkimmäisen vaihtoehdon kannalle.

Vierailija
4/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sinisilmäinen horatsu olet... Normaali ihminen olisi mennyt heti suhteen päätyttyä kattaviin testeihin ja sen jälkeen hän voisi täysin hyvällä omallatunnolla näyttää puhtaita papereita seuraavalle miehelle. Mutta mitäpä sinä teet? Panikoit testeistä, syytät miestä vainoharhaiseksi ja meinaat vielä valehdellakin. Sinäpä se vasta löytö olet, toivottavasti eteesi osuu samanlainen mies. :)

Vierailija
5/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noin helvetin vaikeaa käydä niissä testeissä? Jokaisella on oikeus itse päättää, minkälaisia riskejä haluaa ottaa. Molemmat käy testeissä, niin sitten se on reilu peli!!!

Aivan turhaan olet vittuuntunut ehdotuksista mennä testeihin. Lähinnä tuo kertoo vastuullisuudesta ja siitä että vastapuolella liikkuu jotain päässä!!!. Vaikka sä et olisi ollut kuin yhden kerran aikaisemmin jonkun kanssa, niin sulla saattaa olla vaikka mitä tauteja oireettomana.

Toi on ihan perusbiologiaa, mutta valitettavasti 90% ihmisistä on täysin idiootteja. "Eihän mulla voi tietenkään olla mitään..."

Vierailija
6/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:08"]Sanon miehelle että käyn testissä niin helpottuu. En kuitenkaan jaksa oikeasti vaivautua.

Ap
[/quote]
Idiootti!

Vierailija
7/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä testeissä käynti on ollut molemmin puolinen edellytys aina uudessa parisuhteessa. Eikö sun kannattais AP olla vaan tyytyväinen, että olet löytänyt miehen joka on ainakin tällä saralla fiksu?

Vierailija
8/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu suurin osa ihmisistä on todella tautisia. Testeissä tulisi käydä kolmen viikon välein vähintään, koska ikinä et voi tietää missä välissä kumppani on pettänyt. Toivottavasti mammat noudattaa itsekin testeissä käymistä ainakin kerran kuussa.

Vierailija
9/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:15"]

Kyllähän testeissä kannattaa käydä, etenkin jos aiotte jossain vaiheessa jättää kondomit pois. Ihannetilanne olisi varmaankin se, että kävisitte testeissä yhdessä, samassa paikassa ja kuulisitte toistenne tulokset tai näkisitte ne paperilla. Mutta totta on sekin, että toista ei voi pakottaa testeihin. Viime kädessä jokainen on itse vastuussa itsestään ja terveydestään.

Jos mies panikoi, minulle tulee mieleen kaksi mahdollista skenaariota: mies on käynyt vieraissa, tuntee huonoa omatuntoa jostain, ja epävarmuus & syyllisyys kulminoituvat tautipakkomielteeseen; tai sitten miehellä on ahdistushäiriö ja pakko-oireita. Kallistun jälkimmäisen vaihtoehdon kannalle.

[/quote]

Tai sitten mies on saanut joltain edelliseltä kumppanilta taudin (esim. pettämisen takia) ja on nyt liiankin(?) huolissaan taudeista.

nimim. en vieläkään suostu panemaan ilman kumia vaikka ollaan oltu aviossa 11v.

Vierailija
10/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa käydä testeissä.
Nykyinen mieheni oli oireeton mutta sain häneltä klamydian.
Ei tajuttu ennenkuin olin ollut viikon sairaalassa ja selvis kyseinen tauti.

Vierailija
11/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes tarttuu jo suudelmasta ja hpv voi tarttua myös kondomia käytettäessä. Testaaminen kannattaa, mutta esimerkiksi huuliherpekseltä on hyvin vaikeaa välttyä. 

Vierailija
12/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille oli itsestäänselvyys että kumpikin käy testeissä ennen kondomin poisjättöä, vaikkei kummallakaan mitään ihmeempiä riskitekijöitä ollut.

Toki tuo pelko lasten tartuttamisesta on vähän ylimenevää. Edes hiv ei tartu ellei sitten tule verikontaktia tms.

Vierailija
13/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:53"]

Meille oli itsestäänselvyys että kumpikin käy testeissä ennen kondomin poisjättöä, vaikkei kummallakaan mitään ihmeempiä riskitekijöitä ollut. Toki tuo pelko lasten tartuttamisesta on vähän ylimenevää. Edes hiv ei tartu ellei sitten tule verikontaktia tms.

[/quote]

herpes voi tarttua pisaratartuntana käsien kautta lapseenkin, esimerkiksi huuleen tai silmään.

Vierailija
14/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:53"]

Meille oli itsestäänselvyys että kumpikin käy testeissä ennen kondomin poisjättöä, vaikkei kummallakaan mitään ihmeempiä riskitekijöitä ollut. Toki tuo pelko lasten tartuttamisesta on vähän ylimenevää. Edes hiv ei tartu ellei sitten tule verikontaktia tms.

[/quote]

herpes voi tarttua pisaratartuntana käsien kautta lapseenkin, esimerkiksi huuleen tai silmään.
[/quote]

No ei tartu pisaratartuntana herpes.

Vierailija
15/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:53"] Meille oli itsestäänselvyys että kumpikin käy testeissä ennen kondomin poisjättöä, vaikkei kummallakaan mitään ihmeempiä riskitekijöitä ollut. Toki tuo pelko lasten tartuttamisesta on vähän ylimenevää. Edes hiv ei tartu ellei sitten tule verikontaktia tms. [/quote] herpes voi tarttua pisaratartuntana käsien kautta lapseenkin, esimerkiksi huuleen tai silmään. [/quote] No ei tartu pisaratartuntana herpes.

[/quote]

Tiedätkö mitä pisaratartunta edes tarkoittaa? Ei se herpes nyt niin leviä, mutta toki jos ensin hinkkaa herperhuulia sormin ja sitten toista silmään niin tottakai voi tarttua (mutta tämähän ei enää ole pisaratartunta) - Mutta kuka idiootti nyt niin tekisi? Tai tekisi niin vaikkei herpestä olisikaan?Kyllä ne lapset ihan turvassa on jos on yhtään maalaisjärkeä mukana. Ja siltikin suurempi riski on ihan "vain" tavalliselle silmätulehdukselle, flunssapöpölle tms.

Lisäksi herpes ei tartu yhtä helposti oireettomassa vaiheessa.

Vierailija
16/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:47"]

Lähinnä siis ihmetyttää kun mies on kahdesti saanut puhtaat tulokset ja panikoi silti edelleen. Ap

[/quote]

No ei ne miehen testit sinun tilannetta välttämättä paljasta. Ihan normaalia on käydä testissä kun uudessa suhteessa jätetään kondomi pois. Jos sinulla ei ole koskaan ollut suojaamatonta seksiä, niin sitten en ymmärrä miehen vaatimusta.

Vierailija
17/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mies tietää hankaluuksia myöhemmin. Sillä on taipumus luulosairauteen ja jonkinlainen neuroottinen bakteerikammo. Vaikka se on paperilla järkevää, se voi iskeä päälle muissakin asioissa ja rajoittaa elämäänne, jos sinulla on normaali suhtautuminen elämän tautiriskeihin.

Vierailija
18/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se ainakin olisi periaatekysymys. Testissä pitäisi joka tapauksessa käydä aina kun uutta suhdetta aloittaa ihan riippumatta siitä, onko omasta mielestään voinut saada taudin vai ei.

m45+

Vierailija
19/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:08"]Sanon miehelle että käyn testissä niin helpottuu. En kuitenkaan jaksa oikeasti vaivautua.

Ap
[/quote]Hpv-viruksen oot voinut saada äidiltäsi synnytyksessä. Olikohan niin, et 80% suomalaisista kantaa ko. virusta. Puhumattakaan, et kondylooma voi olla vuosia oireeton juurikin naisilla... Et ihan omasi terveytesi vuoksi vois olla fiksua kävästä niissä testeissä. Miksi hannailet vastaan?

Vierailija
20/39 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niihin testeihin pääsee? Ei tk ota testejä oireettomilta kun ei papa-kokeeseenkaan pääse ilman gynen lähetettä.