Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WTC-torneista hypänneet ihmiset

Vierailija
22.08.2015 |

Oletteko katsoneet youtubessa olevaa videota WTC-torneista hyppäävistä ihmisistä? Mietin kovasti näiden ihmisten kohtaloa ja tuntuu että asian käsittelemiseksi mielessäni voisi auttaa katsoa se. Mutta en tiedä uskallanko, onko se ihan kauhea, näytetäänkö maahan iskeytymistä, vaiko vain putoavia ihmisiä?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useinkin miettinyt, miten uskomattoman hirveää on ollut niillä ihmisillä, jotka olivat torneissa iskukohdan yläpuolella, kun se fakta ettet tule sieltä hengissä selviämään iskee päin kasvoja. Monethan olivat sieltä torneista soitelleet perheille ynnä muille viimeiset "I love you"t. Ja miettikää, kun olet siinä tilanteessa ja yrität soittaa vaikka vaimollesi, joka ei vastaakaan puhelimeen. Tai jos olette itse se vaimo, joka ei juuri silloin pääse vastaamaan puhelimeen ja kuulee koko jutusta ja tajuaa tilanteen vakavuuden vasta vähän myöhemmin esim. tv-uutisista tai naapurien hysteerisyydestä. Näitäkin oli, sen tunteen täytyy olla jotain hirveää, kun läheinen olisi viime hetkillään halunnut saada lohtua rakkaansa äänestä.

Vierailija
42/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö ihnisellä jo taju siinä kun syöksyy ilmassa maata kohti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ihmisen tajunta on suopea tämmöisissä tapauksissa, taju lähtee, sokki vie tunnon yms.

Vierailija
44/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:18"]Siis... Vuonna 2015 sinulle tulee mieleen joskus sata vuotta sitten tapahtuneet hypyt? Voi kyllä, kyllä MELKOISEN moni katsoi sen videon - silloin sata vuotta sitten. Päivitä itsesi...
[/quote]
Oon aivan samaa mieltä. Että NYTKÖ vielä murehdit noita ihmisiä?
Hoh-hoijas, meni jo.
Ja en oo hyvin nuori, 35v.

Vierailija
45/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siitä tosiaan jo niin kauan? Katselin youtubest äsken ja mietin että laskuvarjo olisi ollut kiva.

Vierailija
46/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi mieleen kun mies selosti telkkarissa, että "hauskannäköistä kun ihmiset tepsuttelevat kaduilla" kun metro ei kulkenut. Muistaako muut? Kuka tämä selostaja mahtoi olla?

Vierailija
48/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:18"]Siis... Vuonna 2015 sinulle tulee mieleen joskus sata vuotta sitten tapahtuneet hypyt? Voi kyllä, kyllä MELKOISEN moni katsoi sen videon - silloin sata vuotta sitten. Päivitä itsesi... [/quote] Oon aivan samaa mieltä. Että NYTKÖ vielä murehdit noita ihmisiä? Hoh-hoijas, meni jo. Ja en oo hyvin nuori, 35v.

[/quote]

14 vuotta ei ole 100. Eli liioittelua oli 86 vuotta.

Murrosikäinen ei siis ole satavuotias ,eikä lähelläkään sitä ikää ,sen kyllä tajuat hyvin sillä jo  25-vuotiashan on sinulle varmaan jo  'ikäloppu'.

100 ( eli siis  kirjoitettuna sata) on siis numeraaliluku,eikä tunnekuvailun adjektiivi.

Niille, jotka sen paikan lähistölläkään silloin olivat tapahtuma ei varmaankaan  tunnu niin etäiseltä tapahtumiselta  kuin  ensimmäinen  maailmanmansota tai Titanicin uppoaminen -vaikka suurkatastrofina ehkä muistuttikin tietyllä olennaisella tavalla niitä molempia.

Oliko tarkoituksesi ehkä kommentillasi todistaa ,ettei millään mistä on kulunut vähän enemmän kuin pari viikkoa  saisi olla kenellekään mitään merkitystä,ja jos on niin se on sinusta naurettavaa ja että muistelijat jotka eivät elä sinun henkilökohtaisen  skeittailuharrastuksesi ja räppäilysi mukana  'tätä päivää' ovat vanhoja homekorvia ja ainoa viisaus on sinun omassa  tämän päivän ja tämän hetken 'tässä ja nyt'- elämisessäsi '?

Muistan silloin niiden tornien kaatumisen aikaan tv:stä erään haastattelun,jossa joltain n.12-vuotiaalta pojalta (jolla muuten  oli vielä N.Y. -lippis päässä ) kysyttiin tv:uutisten katuhaastattelussa mitä mieltä hän oli tuosta (edellisen päivän) uutistapahtumasta...

Hän vastasi :"E.v.v.k"...

Opetus:tyhmäksi ,mitään maailmantapahtumia seuraamattomaksi,tunnekylmäksi ja välinpitämättömäksi,kenestäkään tippaakaan välittämättömäksi aikuiseksi saa kasvaa ihan vapaasti ,jos haluaa ja jo nuorena voi alkaa harjoittelemaan.

Jos olisin tuon pojan isä tai äiti ,häpeäisin kyllä  suuresti jälkikasvuani, mutta ehkä he sitten  eivät hävenneet.

Oma häpeänsä joka tapauksessa.

Päivittelemistä siinä kyllä tosiaan riittäisikin...

ps* (mahdatkohan muuten tietääkään mikä muu merkitys on 'päivittelyllä' ?) ..vai onko senkin tietäminen sinusta liian 'vanhaa' ?

Vierailija
49/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hyppäs sen takia että sisätiloissa oli mahdoton olla. Siellä oli kuumuutta, tulipaloja, savua. Äärimmäisen tuskaista olla sisällä, siinä tulee akottava halu juosta ulos - eli käytännössä hypätä ainosta uloskäynnistä ulos. Moni putosi vahingossa, koska kurkottelivat ikkunassa yrittäen saada happea ja päästä pois pahimmasta kuumuudesta.

Vierailija
50/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:18"]Siis... Vuonna 2015 sinulle tulee mieleen joskus sata vuotta sitten tapahtuneet hypyt? Voi kyllä, kyllä MELKOISEN moni katsoi sen videon - silloin sata vuotta sitten. Päivitä itsesi... [/quote] Taidat olla vielä hyvin nuori... [/quote] 23 [/quote] Eli hyvin nuori. Niin arvelimmekin. [/quote] En niin nuori kuin yritit vihjata.

[/quote]

Ollaas nyt realisteja. Kyllä 23 vuotias on vielä todella nuori. Tätähän heille ei tietenkään saisi kertoa koska se käy itsetunnon ja sen oletetun aikuisuuden päälle :)

[/quote]

oletpas sinä ylimielinen. 23-v on jo ihan aikuinen ihminen, ehkä jopa aikuisempi kuin sinä. Osa on aikuisia jo 17-vuotiaana, osa vasta kolmekymppisinä. Osa ei koskaan.. Ihmisillä on huimia eroja henkisessä kehityksessä.

Vierailija
51/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:41"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:18"]Siis... Vuonna 2015 sinulle tulee mieleen joskus sata vuotta sitten tapahtuneet hypyt? Voi kyllä, kyllä MELKOISEN moni katsoi sen videon - silloin sata vuotta sitten. Päivitä itsesi... [/quote] Taidat olla vielä hyvin nuori... [/quote] 23 [/quote] Eli hyvin nuori. Niin arvelimmekin. [/quote] En niin nuori kuin yritit vihjata. [/quote] Ollaas nyt realisteja. Kyllä 23 vuotias on vielä todella nuori. Tätähän heille ei tietenkään saisi kertoa koska se käy itsetunnon ja sen oletetun aikuisuuden päälle :) [/quote] Niin, kyllä 23-v. ON tosi nuori. Nyt 36-v. sen hoksaa ;) Ja nuori oon vieläkin, mutta jotenkin kokonaisempi. En vaihtais pois.

[/quote]

Se on surullista, että osa joutuu elämään yli kolmekymppiseksi tunteakseen itsensä kokonaiseksi. Itse olen kokonainen ihminen jo ollut pitkään, aikuistuin jo varhain. Mutta niinhän se on, että eri tahtiin täällä kypsytään.

Vierailija
52/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:26"]

Sika siistiä :D

[/quote]

Hirvittävän murheellista tällainen empatian puute. Ihmiset voivat nykyään niin huonosti.

[/quote]

Ei johdu siitä, vaan maailman kamaluus on tullut niin silmille, että sitä ei vaan jaksa enää ottaa vakavasti. Sama ero kuin maalla ja kaupungissa vastaantulijan tervehtimisessä.

Vierailija
53/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:18"]Siis... Vuonna 2015 sinulle tulee mieleen joskus sata vuotta sitten tapahtuneet hypyt? Voi kyllä, kyllä MELKOISEN moni katsoi sen videon - silloin sata vuotta sitten. Päivitä itsesi... [/quote] Taidat olla vielä hyvin nuori... [/quote] 23 [/quote] Eli hyvin nuori. Niin arvelimmekin. [/quote] En niin nuori kuin yritit vihjata.

[/quote]

Ollaas nyt realisteja. Kyllä 23 vuotias on vielä todella nuori. Tätähän heille ei tietenkään saisi kertoa koska se käy itsetunnon ja sen oletetun aikuisuuden päälle :)

[/quote]

oletpas sinä ylimielinen. 23-v on jo ihan aikuinen ihminen, ehkä jopa aikuisempi kuin sinä. Osa on aikuisia jo 17-vuotiaana, osa vasta kolmekymppisinä. Osa ei koskaan.. Ihmisillä on huimia eroja henkisessä kehityksessä.

[/quote]

Höpö höpö. Ihan puuta heinää.

Vierailija
54/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:44"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:41"] [quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:18"]Siis... Vuonna 2015 sinulle tulee mieleen joskus sata vuotta sitten tapahtuneet hypyt? Voi kyllä, kyllä MELKOISEN moni katsoi sen videon - silloin sata vuotta sitten. Päivitä itsesi... [/quote] Taidat olla vielä hyvin nuori... [/quote] 23 [/quote] Eli hyvin nuori. Niin arvelimmekin. [/quote] En niin nuori kuin yritit vihjata. [/quote] Ollaas nyt realisteja. Kyllä 23 vuotias on vielä todella nuori. Tätähän heille ei tietenkään saisi kertoa koska se käy itsetunnon ja sen oletetun aikuisuuden päälle :) [/quote] Niin, kyllä 23-v. ON tosi nuori. Nyt 36-v. sen hoksaa ;) Ja nuori oon vieläkin, mutta jotenkin kokonaisempi. En vaihtais pois.

[/quote]

Se on surullista, että osa joutuu elämään yli kolmekymppiseksi tunteakseen itsensä kokonaiseksi. Itse olen kokonainen ihminen jo ollut pitkään, aikuistuin jo varhain. Mutta niinhän se on, että eri tahtiin täällä kypsytään.

[/quote] Pysytään mielummin vain itse  asiassa eli otsikon aiheessa  !

Vai onko tämänkin aiheen käsittely täällä muuttumassa jo  joksikin( tältä palstalta jo niin tutuiksi )iänikuisiksi ikäkeskusteluiksi ?

Vierailija
55/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä usan valtio uhrasi viattomia ihmisiä voidakseen hyökätä lähi-itään. 9/11 ei ollut terrori-isku!

Vierailija
56/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat aloittaa vähemmän järkyttävällä materiaalilla niin aihetta sivutaan elokuvassa; Äärimmäisen lujaa ja uskomattoman läheltä.

Muistan itse katsoneeni iskuja televisiosta kaapelikanavalta ja kyllä se nuorta ihmistä järkytti suuresti. Ei siinä tarvinnut nähdä mitään maahanliiskaantumisia, riitti ihan se ihmisten hädän ajattelu. Toinen lentokone ei ollut ennättänyt lentää torniin kun tiedotusvälineitä oli jo paikalla miettimässä että mitä oli tapahtunut. Sitten näin kun toinen kone törmäsi... Kyllä siinä itku pääsi.

Vierailija
57/125 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotias oli kuitenkin vasta 9v kun noi tapahtui eli täysi lapsi.

Vierailija
58/125 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oolannin sota oli aivan kauhia.

Vierailija
59/125 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 15:50"]23-vuotias oli kuitenkin vasta 9v kun noi tapahtui eli täysi lapsi. [/quote] Mutta muistan sattumoisin kaiken. Mitä vitun väliä sillä on minkä ikäinen olin silloin? :D Nykyään olen 23, en 15, vaikka jotkut ivalliset kommentit yrittävätkin vihjata siihen suuntaan että olen ihan teini-ipana vielä.

[/quote]

Toivon, ettei tämä ole tuuleen huutamista vaikka pahoin pelkään, että on... Minä esimerkiksi saatan katsoa uutisissa kuvaa Hiroshiman iskusta. Vaikka sitä kuuluisaa, missä pikkutyttö juoksee pahoin palaneena.

Ei minun ajatukseni siitä kuvasta ole "get over it already", vaikka se on otettu paljon ennen syntymääni. Samoin voin katsoa sitä National Geographicin kansikuvaa, jossa on nainen jonka kasvot on poltettu hapolla. Sekään ei ole minusta vanhentunut.

TL;DR: Sinun suhtautumisesi asiaan oli se, miksi sinua pidetään keskenkasvuisena. Ikäsi kanssa sillä ei ole juurikaan tekemistä.

[/quote]

Omaa asiavirhettäni korjatakseni, ei Hiroshima vaan napalmipommi myöhemmin. Viesti kuitenkin sama.
[/quote]

Hahaha. Yrititkö liikaa.

Vierailija
60/125 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 13:44"]

Tulipaloissa aina menee ensin taju niihin palamiskaasuihin, vasta sitten palaa itse. FYI.

[/quote]

Miksi sitten onnistuivat hyppäämään?