Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette babyshowereista?

Vierailija
22.08.2015 |

Eli suomalaisittain vauvakutsuista, ne jotka vietetään kun on vielä raskaana.

Itseni mielestä ajatus on kiva ja ne leikit ihan hauskoja. Ajatushan on vähän niinkuin polttarit, yleensä tulee yllätyksenä odottajalle.

No nyt olen itse raskaana ja olisi hauska jos joku mulle järkkäisi vauvakutsut. Itse en ole mitään järjestämässä, kuulostaa typerältä ja siltä kuin olisin vain lahjoja vailla. Vähän kuin järjestäisi itse polttarinsa? Mutta ystäväni ovat pitkin raskautta heittäneet tällaisia kommentteja "mä haluan kyllä tehdä sitten sulle sellasen vaippakakun jos järkkäät vauvakutsut" tai "hei sun pitää kyllä pitää sitten sellaset babyshowerit!!". Oon aina sanonut siihen että itse en kyllä ole mitään järjestämässä, mutta olisi toki kiva jos joku sellaiset mulle järjestäisi.

Mietin vaan, että onko se sitten yleistä että sellaiset järjestetään itse? :D

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:34"]

Moni raskaus menee kesken. Siinä sitten katselee niitä vaippakakkuja sun muita, kun on joutunut synnyttämään kohtuun kuolleen vauvan. Moni raskaus toki päättyy onnellisestikin. Eikö voi odottaa juhlimista siihen, että se vauva on maailmassa?

[/quote]

Miksi ostaa vauvalle tarvikkeita raskausaikana, kun sehän voi kuitenkin kuolla? Mäkään en aio ostaa yhtään mitään ennen kuin vauva syntyy, koska varaudun siihen että se kuolee kuitenkin. Katotaan sitten jos kotiudutaan pelkissä sairaalan vaipoissa, hehe :) kellekään ei myöskään kerrota raskaudesta, koska sehän voi kuitenkin mennä kesken tai kuolla vaikka synnytyksessä. Ei työnantajallekaan, koska sitten se järkkäisi minulle sijaisen äitiyslomaa varten ja olis aika noloa kun se lapsi kuoliskin ja sit pitäs selitellä haha!

Vierailija
22/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 11:34"]

No joku muuhan ne järkkää. Ei itse. Tapa on Amerikasta, jossa läheiset ja ystävät tällä tavoin hienostuneesti tukevat rahallisesti vauvan saavaa perhettä, koska heillä ei ole äitiyspakkauksia, lapsilisiä tai muutakaan tukea. Kyse on taloudellisesta avusta peiteltynä juhlien muotoon. Sinänsä en näe mitään syytä semmoisia Suomessa pitää.

[/quote]

Et näe mitään syytä? Entä hauskanpito? Musta on ihan kiva, että äidillekin on jotain. Isällekin on varpajaiset... Mikä on sinun mielestäsi syy juhlia polttareita? Ja loppuun lisään vielä:

you must be fun at parties.

[/quote]

En kyllä lähtisi vertailemaan varpajaisia ja vauvakutsuja. Varpajaisissa yleensä koko poppoo on miljoonan tuiterissa ja mahdolliset lahjat ovat isälle.

[/quote]

No onko parempaa, äidille tarkoitettua juhlaa sitten ollenkaan? Ja miksi ei voisi verrata, vaikka toisessa ei juoda alkoholia :D voihan sitä morsiankin olla raskaana polttareiden aikaan ja juomiset jää sikseen, ne on silti polttarit.

[/quote]

No jos lahjat ovat suoraan äidille niin sitten voi verrata. Harvemmin kait sille isälle annetaan varpajaisissa potkuhousuja ja vaippapaketteja..

[/quote]

Lahjojenko takia niitä ei voi verrata? Tuttujeni varpajaisissa ei ole kyllä jaettu mitään lahjoja, on vaan pidetty hauskaa. Ei vauvakutsuissakaan olennaisena osana ole ne lahjat, vaan hauskanpito yhdessä. Juhla ku juhla. Toinen äidille, toinen isälle. Kummallista kun pitää noin hankalaksi pistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela, joka on ollut järjestämässä monen monia vauvakutsuja. Minusta on kiva järjestää kaveriporukalla tulevalle äidille pientä hemmottelua, ennen kuin vauva-arki alkaa. Pääpaino on ollut enemmän mukavassa yhdessäolossa kuin lahjoissa. Jotkut ovat sanoneet, että kokisivat babyshowerit ja huomion keskipisteenä olemisen kiusallisena, heitä olen sitten muistanut muulla tavoin. Olen sitä mieltä, että yleensäkään juhlia ei voi olla liikaa.