Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette babyshowereista?

Vierailija
22.08.2015 |

Eli suomalaisittain vauvakutsuista, ne jotka vietetään kun on vielä raskaana.

Itseni mielestä ajatus on kiva ja ne leikit ihan hauskoja. Ajatushan on vähän niinkuin polttarit, yleensä tulee yllätyksenä odottajalle.

No nyt olen itse raskaana ja olisi hauska jos joku mulle järkkäisi vauvakutsut. Itse en ole mitään järjestämässä, kuulostaa typerältä ja siltä kuin olisin vain lahjoja vailla. Vähän kuin järjestäisi itse polttarinsa? Mutta ystäväni ovat pitkin raskautta heittäneet tällaisia kommentteja "mä haluan kyllä tehdä sitten sulle sellasen vaippakakun jos järkkäät vauvakutsut" tai "hei sun pitää kyllä pitää sitten sellaset babyshowerit!!". Oon aina sanonut siihen että itse en kyllä ole mitään järjestämässä, mutta olisi toki kiva jos joku sellaiset mulle järjestäisi.

Mietin vaan, että onko se sitten yleistä että sellaiset järjestetään itse? :D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin toiset on ne järjestänyt, ei itse.

Vierailija
2/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 11:29"]Kyllä meillä ainakin toiset on ne järjestänyt, ei itse.
[/quote]

Niin minunkin mielestä, mitä olen asiasta kuullut tai lukenut. Ärsyttää nyt kun en tiedä, jos ystäväni oikeasti olettavat että järkkään ne itse tai ajattelevat että kyllä joku ystävistäni sellaiset järkkäävät (paljon ystäviä jotka eivät tunne toisiaan) ja saan taas kuulla miten "sellaiset vauvakutsut ois niiiin hauskat" mutta sitten niitä ei koskaan tulekaan :D ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku muuhan ne järkkää. Ei itse. Tapa on Amerikasta, jossa läheiset ja ystävät tällä tavoin hienostuneesti tukevat rahallisesti vauvan saavaa perhettä, koska heillä ei ole äitiyspakkauksia, lapsilisiä tai muutakaan tukea. Kyse on taloudellisesta avusta peiteltynä juhlien muotoon. Sinänsä en näe mitään syytä semmoisia Suomessa pitää.

Vierailija
4/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 11:34"]

No joku muuhan ne järkkää. Ei itse. Tapa on Amerikasta, jossa läheiset ja ystävät tällä tavoin hienostuneesti tukevat rahallisesti vauvan saavaa perhettä, koska heillä ei ole äitiyspakkauksia, lapsilisiä tai muutakaan tukea. Kyse on taloudellisesta avusta peiteltynä juhlien muotoon. Sinänsä en näe mitään syytä semmoisia Suomessa pitää.

[/quote]

Et näe mitään syytä? Entä hauskanpito? Musta on ihan kiva, että äidillekin on jotain. Isällekin on varpajaiset... Mikä on sinun mielestäsi syy juhlia polttareita? Ja loppuun lisään vielä:

you must be fun at parties.

Vierailija
5/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo puheet kuulostavat just siltä, että kukaan ei ole järjestämässä mitään. Enkä kyllä itse lähtisi järkkäämään, vähä kuin pitäisit itse polttarisi.

Vierailija
6/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin typerää USA:sta kopioitua pakko"juhlimista", ja niin wt ettei pahemmasta väliä. Toivon, etten koskaan saa kutsuja moisiin juhliin. Enkä halua, että minulle järjestetään.

Vierailija
7/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei. Vauvasuihku. En ymmärrä, miksei vauvaa voisi viedä suihkuun.

Vierailija
8/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:06"]

[/quote]

Ehdottomasti boldaamisen arvoinen lohkaisu.

Vierailija
9/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivoja ovat lapset ja ystävät minulle järjestäneet.

Vierailija
10/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:06"]

[/quote]

Ehdottomasti boldaamisen arvoinen lohkaisu.

[/quote]

Ehdottomasti boldaamisen arvoinen  vastaus. Ja andalainaamisen. Ja köösivoinnin.

Vierailija
11/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas näkee suomalaisten ihan perusankeuden elämää kohtaan. Ei saa juhlistaa tulevaa perhetapahtumaakaan... Joo, ollaan vaan naamat pinkeinä eikä nautita elämästä yhtään.... Aarghhh!!!

Vierailija
12/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti tosiaan kaverit järkkäävät yllätyksenä. Me ollaan pidetty vauvakutsuja kaveriporukassamme. Minusta se on kiva syy saada porukka kasaan, asutaan kaikki niin levällään, että turhan harvoin tulee nähtyä kaikki yhdessä. Meillä ei kyl oo ollu mitään leikkejä, korkeintaan syntymäajan arvaus. Ollaan vaan kahviteltu, kaikki on tuoneet jotain leivonnaisia tms. Ja joku käytännöllinen kimppalahja on annettu, viimeksi annettiin tulevalle äidille ikkunanpesulahjakortti, eli luvattiin käydä pesemässä perheen ison talon ikkunat vauvan syntymän jälkeen.

Vierailija
13/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän kuin juhlisi yo-lakkia joskus tammikuussa, kun onhan se lakki sitten kesäkuun alussa tulossa... kai...

Ei sovi tehdä karsinaa syntymättömälle vasikalle, sanotaan.

En ymmärrä vauvakutsuja. Moni raskaus menee kesken. Siinä sitten katselee niitä vaippakakkuja sun muita, kun on joutunut synnyttämään kohtuun kuolleen vauvan. Moni raskaus toki päättyy onnellisestikin. Eikö voi odottaa juhlimista siihen, että se vauva on maailmassa?

Vierailija
14/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:34"]Se on vähän kuin juhlisi yo-lakkia joskus tammikuussa, kun onhan se lakki sitten kesäkuun alussa tulossa... kai...

En ymmärrä vauvakutsuja. Moni raskaus menee kesken. Siinä sitten katselee niitä vaippakakkuja sun muita, kun on joutunut synnyttämään kohtuun kuolleen vauvan. Moni raskaus toki päättyy onnellisestikin. Eikö voi odottaa juhlimista siihen, että se vauva on maailmassa?
[/quote]

Oletpa negatiivinen. Yleensä baby showerit järjestetään loppuraskaudessa, jolloin ei varmastikaan ole enää pelkoa keskenmenosta. Kohtukuolemat ovat harvinaisia.

Vierailija
15/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:04"]

Kyllä nuo puheet kuulostavat just siltä, että kukaan ei ole järjestämässä mitään. Enkä kyllä itse lähtisi järkkäämään, vähä kuin pitäisit itse polttarisi.

[/quote]

No näinpä. Enkä kyllä kehtaa ketään pyytää niitä järkkäämäänkään, mielummin olen ilman, hah.

Ap

Vierailija
16/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:21"]

Tässä taas näkee suomalaisten ihan perusankeuden elämää kohtaan. Ei saa juhlistaa tulevaa perhetapahtumaakaan... Joo, ollaan vaan naamat pinkeinä eikä nautita elämästä yhtään.... Aarghhh!!!

[/quote]

Joo, mutta varpajaiset on täysin on ;) kaikki uusi ja ulkomailta tuleva on aina WT, lapsellista, turhaa ja rahankerjuuta.

Ap

Vierailija
17/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:03"]

[/quote]

Et näe mitään syytä? Entä hauskanpito? Musta on ihan kiva, että äidillekin on jotain. Isällekin on varpajaiset... Mikä on sinun mielestäsi syy juhlia polttareita? Ja loppuun lisään vielä:

[/quote]

En kyllä lähtisi vertailemaan varpajaisia ja vauvakutsuja. Varpajaisissa yleensä koko poppoo on miljoonan tuiterissa ja mahdolliset lahjat ovat isälle. Vauvakutsuissa lahjat ovat vauvalle, ei äidille.

Itselle vauvakutsut olisivat kyllä yksi painajainen, olin sitten vieraana tai äiti.

Vierailija
18/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:34"]

Se on vähän kuin juhlisi yo-lakkia joskus tammikuussa, kun onhan se lakki sitten kesäkuun alussa tulossa... kai...

[/quote]

Yleensä nuo kutsut pidetään aika loppuraskaudesta, ei siinä vaiheessa enää moni saa keskenmenoa tai kohtukuolemaa. Suurin osa raskauksista päättyy aivan onnellisesti. Eihän mitään ikinä kannata tehdä tai mistään iloita, jos aina pitää varautua siihen, että vituiks menee.

Vierailija
19/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:42"]

[/quote]

[/quote]

En kyllä lähtisi vertailemaan varpajaisia ja vauvakutsuja. Varpajaisissa yleensä koko poppoo on miljoonan tuiterissa ja mahdolliset lahjat ovat isälle.

[/quote]

No onko parempaa, äidille tarkoitettua juhlaa sitten ollenkaan? Ja miksi ei voisi verrata, vaikka toisessa ei juoda alkoholia :D voihan sitä morsiankin olla raskaana polttareiden aikaan ja juomiset jää sikseen, ne on silti polttarit.

Vierailija
20/23 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:42"]

[/quote]

[/quote]

En kyllä lähtisi vertailemaan varpajaisia ja vauvakutsuja. Varpajaisissa yleensä koko poppoo on miljoonan tuiterissa ja mahdolliset lahjat ovat isälle.

[/quote]

No onko parempaa, äidille tarkoitettua juhlaa sitten ollenkaan? Ja miksi ei voisi verrata, vaikka toisessa ei juoda alkoholia :D voihan sitä morsiankin olla raskaana polttareiden aikaan ja juomiset jää sikseen, ne on silti polttarit.

[/quote]

No jos lahjat ovat suoraan äidille niin sitten voi verrata. Harvemmin kait sille isälle annetaan varpajaisissa potkuhousuja ja vaippapaketteja..