Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on "täydellinen" omasta mielestään

Vierailija
22.08.2015 |

Ainakin kaikki päivät sisältävät kritiikkiä toisten toiminnasta, varsinkin minun. Kaikki teen hänelle kuin manulle illallisen ja hän katsoo asiakseen sitten huomautella, etten ole vienyt esim. lehtiä kierrätykseen vaan jättänyt ne pinoon eteiseen. 

Veisi itse sen kummemmin kyselemättä. 

Neljä lasta, äiti hoitaa lapset ja kodin, mies itsensä ja harrastuksensa. 

Tämä on täysin oman henkiseen voimaantumiseen tähtäävä purnaus.  Jaksaan taas alkaa tekemään ruokaa ja leipomaan sillä aikaa kun mies on harrastuksissaan. Ja sitten pitääkin keittiön olla tip top, tai muuten tulee valituksia siitä "ettet saa edes keittiötä pidettyä siistinä" 

Kiitos, kun sain avautua. 

Nim. Kotiäiti ilman eläkekertymää, työpaikkalääkärietuja tai sairaslomia. Tärkeässä työssä ilman arvostusta. 

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:08"]

Ehdotan, että lähdet yksin viikoksi lomalle ja miehesi hoitaa kaiken kotona sillä aikaa. Se voisi avata miehesi silmät...

[/quote]

Tämä voisi olla ihan hyvä ratkaisu =) Toisaalta viikko saattaisi olla hyvin kaukana normaaliarjesta eli lapset ei uutuudeen viehätyksessä nostaisi normaaleita hässäköitä pystyyn jne. Että sitten tämä arvostuksen puute voisi pahentua "kun minä olin kotona, niin sain tehtyä x, y, ja z hommat ja arvostelu minua kohtaan kasvaa entisestään. Siitähän se arvostelu tulee, kun miehen miestä tärkeintä olisi tehdä hommia. Minun mielestä lapsi kaipaa syliä ja hoivaa myös, eikä elämä ole mitään suorittamista koko ajan. Lapset ansaitsevat aikuisen, joka on läsnä. Minähän en ole läsnä vain työpäivän aikaa vaan myös illat, koska mies ei osallistu juurikaan lasten asioihin, sillä hän on joko pitkän päivän töissä tai harrastuksissa näiden perään. 

Illalla mies ihmettelee, kun en ennätä hänen kanssaan istumaan sohvalle vaan jatkan jotain päivällä kesken jäänyttä työtä esim. pyykin viikkaus. Nämä asiat pitäisi miehen mielestä ennättää tehdä kotona "virka-aikaan". 

ap

ap

Vierailija
22/24 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:08"]

Ehdotan, että lähdet yksin viikoksi lomalle ja miehesi hoitaa kaiken kotona sillä aikaa. Se voisi avata miehesi silmät...

[/quote]

Tämä voisi olla ihan hyvä ratkaisu =) Toisaalta viikko saattaisi olla hyvin kaukana normaaliarjesta eli lapset ei uutuudeen viehätyksessä nostaisi normaaleita hässäköitä pystyyn jne. Että sitten tämä arvostuksen puute voisi pahentua "kun minä olin kotona, niin sain tehtyä x, y, ja z hommat ja arvostelu minua kohtaan kasvaa entisestään. Siitähän se arvostelu tulee, kun miehen miestä tärkeintä olisi tehdä hommia. Minun mielestä lapsi kaipaa syliä ja hoivaa myös, eikä elämä ole mitään suorittamista koko ajan. Lapset ansaitsevat aikuisen, joka on läsnä. Minähän en ole läsnä vain työpäivän aikaa vaan myös illat, koska mies ei osallistu juurikaan lasten asioihin, sillä hän on joko pitkän päivän töissä tai harrastuksissa näiden perään. 

Illalla mies ihmettelee, kun en ennätä hänen kanssaan istumaan sohvalle vaan jatkan jotain päivällä kesken jäänyttä työtä esim. pyykin viikkaus. Nämä asiat pitäisi miehen mielestä ennättää tehdä kotona "virka-aikaan". 

ap

ap
[/quote]

Minä en ihan oikeasti sietäisi tuollaista. Minä teen meilläkin suurimman osan kotitöistä, mutta jos minulla on joku homma tekemättä, se on tekemättä tai sitten mies tekee sen. Joskus ottaa aivoon, kun toinen ei ymmärrä auttaa, mutta sitten taas muistan, että minä olen saanut olla koko päivän kotona, kun toinen on ollut töissä.

Silloin, kun minäkin olin töissä, olimme ihan puhki kaikkien asioiden kanssa, eikä elämiselle tahtonut jäädä aikaa. Siis en vaihtaisi kotona oloa työelämäänkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 12:03"]Kotitöistä: Tietenkin vien sen lehtipinon itselleni sopivaan aikaan. Mutta miksi miehen pitää valittaa, jos se on tekemättä tiettyyn aikaan. Ei miehen sitä tarvitse tehdä, mutta jos häntä häiritsee se, etten ole vienyt sitä hänen valitsemassaan aikataulussa, niin miksei voi viedä sitä itse? Nämä on minua ihmetyttäviä asioita. 

ap

[/quote]

Tiedätkö, että melkein toistat miesten klassisia lauseita, tavallisimpia valituksia parisuhteista, josta tulee tämäkin vitsi:

Jos mies on sanonut että tekee jonkun asian, hän myös tekee sen. Naisen on aivan turha muistuttaa asiasta aina kuuden kuukauden välin.

Todennäköisesti miehesi nalkuttaa koska toivoisi sinun käyvän työssä, mutta jos kerran haluat olla kotiäiti niin ainakin pitäisit kodin ja itsesi tip top kunnossa, all the time. Hänen mielestä sinä laiskottelet. Minäkin luulen niin. Ehkä se on väistämätöntä jos vuosikausia on poissa oikeasta työstä.

Vierailija
24/24 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukku yhtälöstä ''äiti ja mies''.