Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä häiriö on sellaisella ihmisellä joka alkaa vainoamaan toista?

Vierailija
16.03.2022 |

Joku persoonallisuushäiriö?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppivika se on.

Vierailija
2/32 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppivika, alapään värkin pienuus haittaa yläpään nupin toimintaa. Toisinsanoen pikkunakkisen toimintaa kaikenlainen vainoaminen. Normaalisti kehittyneen ei tarvitse ryhtyä sairaisiin puuhiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta ja yleensä vainoaja on miltei aina mies.

4/32 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omaa kokemusta vainottuna olemisesta ja sivusta seurannut muutamaa. Kyökkipsykologi minussa näkee kaksi perustyyppiä näissä tuntemissani (itseä vainonnut siis vain yksi henkilö).

Tyyppi 1: aggressiivinen, piittaamaton - kenties pershärö?

Nämä ovat huomattavan "maskuliinisia", vaikka kaikki eivät miehiä. Rajattomia, tuntuu että ymmärtäneet kyllä aiheuttavansa tuskaa, mutta eivät ole siitä välittäneet. Parin kohdalla mietin, että onko jopa se satuttaminen SYY vainota, muilla ehkä että ovat vainonneet toisen tuskasta huolimatta, koska kokeneet, että oma kanta on niin vahvasti oikeampi. Kenties jotenkin myös ajatelleet että toinen lopulta "tulee järkiinsä".

Niille kahdelle ehkä satuttamisesta nauttineelle tavoite saattoi olla toisen nujertaminen. Eli heidän maailmansa järkkyi ,jos joku ei "totellut" - tämän he halusivat kostaa ja kenties nujertaa toisen kokonaan. Muilla kyseessä ei ollut toisen tuhoaminen, vaan palauttaminen oikealle uralle.

Tyyppi 2: MT-ongelmainen, joka ei erota omaa ja toisen näkemystä, ripustautuva

Tämä on se omalla kohdalla ollut, minulla se oli opiskelukaveri.

Nämä ihmiset eivät tunnu kykenevän ymmärtämään eroa heidän oman kokemusmaailmansa ja toisen henkilön kokemusmaailman ja ajatusten välillä ja/tai eivät ymmärrä, mikä rooli heillä on sen toisen ihmisen elämässä. Näitä olen sivusta seurannut yksipuolisissa ihastumisissa, mutta usein myös esim. kun vainottu on ammattinsa puolesta tekemisissä jonkun sellaisen kanssa, joka haluaakin yhtäkkiä jakaa koko maailman.

Näillä vainoajilla ei ole mitään pahaa tarkoitusta; he tarvitsevat, haluavat, kaipaavat jne. eivätkä lainkaan käsitä ylittävänsä joitakin rajoja. Traagista on se, että heillä on usein kokemusta sosiaalisesta eristämisestä (kenties koska ovat olleet rajattomia eikä kanssaihmisillä ole ollut muuta keinoa?) ja vainoamiseksi lipsahtava innostus on sitten uusi kokemus samaa sarjaa.

Vierailija
5/32 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vika mutta pahassa paikassa.

Vierailija
6/32 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko-oireinen häiriö, läheisriippuvaisuus, antisosiaalinen persoonallisuus, epävakaa persoonallisuus?

Vierailija
7/32 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiantuntija, mutta antisosiaalinen persoonallisuushäiriö taitaa löytyä monelta.  Typerykset lähtevät vielä sairaan juttuihin mukaan.

Vierailija
8/32 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlaisen narsistisen loukkauksen kokenut.

Vierailija
9/32 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä että Suomessa rohkaistaan siihen että vainoaminen, kiusaaminen, väkivaltaisuus yms. ovat hyviä asioita ja syyllisiä puolustetaan kaikin tavoin, sen sijaan uhrit tuhotaan täällä täysin etenkin jos he vahingossa menevät vielä puolustamaan itseään hyökkääjiä kohtaan... täysin vääristynyt yhteiskunta ja mätä oikeusjärjestelmä ja hallinto suosii tällaista rakennetta... ja etenkin rikkaiden/eliitin osalta rahalla saa maksettua itsensä vapaaksi ja tuhottua uhrin lopullisesti... ns. "onnellisin maa" on todellisuudessa onnettomin maa...

Vierailija
10/32 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa aihe ei kiinnosta lainkaan
.

Vierailija
11/32 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The_Purge kirjoitti:

Kyse on siitä että Suomessa rohkaistaan siihen että vainoaminen, kiusaaminen, väkivaltaisuus yms. ovat hyviä asioita ja syyllisiä puolustetaan kaikin tavoin, sen sijaan uhrit tuhotaan täällä täysin etenkin jos he vahingossa menevät vielä puolustamaan itseään hyökkääjiä kohtaan... täysin vääristynyt yhteiskunta ja mätä oikeusjärjestelmä ja hallinto suosii tällaista rakennetta... ja etenkin rikkaiden/eliitin osalta rahalla saa maksettua itsensä vapaaksi ja tuhottua uhrin lopullisesti... ns. "onnellisin maa" on todellisuudessa onnettomin maa...

Tämä on ihan totta. Mitä ajattelette siitä, että nuorimmat vainotut ovat hädin tuskin päässeet vaipoista eli pieniä lapsia? Tätä tehdään yhteiskunnan siunauksella. Ainoa keino, jolla voivat enää kaikki hiljentää aiheesta, on tappo. Siitä vain sitten.

Vierailija
12/32 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan meitä on monenlaisia. Mä vainosin mun eksää, en tosin ajatellut sitä tekohetkellä vainoamisena.

Taustalla neljä vuotta kestänyt suhde, jossa oli ollut seksuaalista ja henkistä väkivaltaa. Kun menin terapiaan, aloin ottaa näitä asioita puheeksi eksän kanssa. Hän päätti sitten jättää mut tekstiviestillä.

Mä pillastuin täysin. Aloin soitella hänälle öisin, loin valeprofiileita someen, laitoin sähköpostia työkavereilleen siitä millainen on, pommitin eksää viesteillä. Kaikki se vuosien aikana sisälle patoamani vaan purkautui vihana.

Kiitos terapeutin ja seuraamusten pelon (rikosilmoituksen ex teki) lopetin. En tiiä oonko mitenkään tyypillinen vainoaja, on ainoa ihminen jota oon vainonnut erotilanteessa tai muutenkaan.

Mut muillakin vainoijilla on kokemus, että toinen on loukannut. Joko sit oikeesti tai kuvitellusti. Enkä oikeastaan vieläkään kadu sitä, mitä tein. Jotenkin toivuin, kun tunsin vihaa ja kohdistin sen siihen ihmiseen, joka mua oli vahingoittanut. Vei pois sen tunteen, että on pelkkä avuton uhri, jota voi kohdella miten vain.

Vierailija
13/32 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo mennä mukaan johonkin anonyymiryhmään ja päteä siellä kun oma elämä on tylsää ja merkityksetöntä. Saa yläpeukkuja kerrankin kun tietää jonkun asian kiusatusta..wau!🤮

Vierailija
14/32 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: sen nimi on Amber Heard

Vierailija
15/32 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä siihen on hyvä syy. Minulla ainakin on.

Vierailija
16/32 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlaisen narsistisen loukkauksen kokenut.

Tämä. Ja narsisteja on muijissakin.

Vierailija
17/32 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä siihen on hyvä syy. Minulla ainakin on.[/quote

Mikä se syy on? Persoonallisuushäiriö?

Vierailija
18/32 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä siihen on hyvä syy. Minulla ainakin on.

Mikä se syy on? Persoonallisuushäiriö?

Tai ihmiskauppa?

Vierailija
19/32 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vainoavalla ikäiselläni miehellä on kai lapsuuden traumoista vielä lisää polttoainetta saanut epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö. Noin ikäiselläni naisella vaikuttaisi olevan narsismi. Useampi narsisti/narsistipsykopaatti kuviossa, osa siis jatkaa, mitä vanhempansa aloittivat. Sellaista. Omat vanhempani jättivät jo lapsena selviämään omineni näiden kanssa.

Vierailija
20/32 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on tuomittu käräjillä ja hovioikeudessa vainoamisesta. Diagnoosikin minulla on. Mutta turha minun olisi sitä diagnoosia teille kertoa, alkaisitte taas provo-jankkauksenne.