Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Edullista ruokaa

Vierailija
16.03.2022 |

Laskin tuossa että ruoka on edelleen halpaa. Viikon ruuat yhdelle saa helposti 15€.

Uunijuureksi 400g/ päivä, jauhelihaa 100g, broilleria 80g, kaaliraaste 200g, maitoa 4dl, leipää 400g. Maksavat vain 2,13€/päivä. Kyllä tuolla pitäisi päivä jaksaa.

Jos ihmiset söisivät näin, myös ylipaino katoisi, diabetes 2 vähenisi, saisi tarvittavat vitamiinit ruuasta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut että ruuat pitäisi tehdä itse.

Vierailija
2/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Christa Kleinin juttu poistettiinkin, joku pahoitti taas mielensä, mutta tottahan tämä on, hyvää ruokaa saa ihan kohtuuhinnalla, jos niin haluaa. Pitää vain hieman vaivautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kun vielä jättää pari turhaketta pois, maidon ja leivän.

Vierailija
4/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan vain noin 12 tuotetta kaupasta ja ruokalasku on kuussa alle 200e kuussa.

Vierailija
5/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kun vielä jättää pari turhaketta pois, maidon ja leivän.

Jankuti jankuti

Vierailija
6/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan vain noin 12 tuotetta kaupasta ja ruokalasku on kuussa alle 200e kuussa.

Selvä.

Vierailija
7/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksiakaan ei ole pakko ostaa tuoreina, pakasteet on ihan melkein yhtä hyvä vaihtoehto ja paljon edullisempi. Mulla on aina isot pussit kukka- ja parsakaalia ja pieniä pusseja vihreitä papuja, herneitä ja vihannessekoitusta.

Vierailija
8/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on, että jos syö perusraaka-aineita,

lihaa, kasvista, kananmunaa,ruisleipää ja valmistaa kaikki ateriat itse, ei ruokaan mene niin paljoa rahaa.

Sitten kun kuvioon lisätään työ, perhe ja harrastukset ei itse kokkaaminen olekaan enää niin vaivatonta ja helppoa.

Mutta jos ruoan hinta nousee ylettömästi, ainakin meillä aletaan priorisoimaan enemmän.

Sähköauto on jo hankittu, polttoaineen hinta on noussut yli meidän kipurajan, kun työmatkaa päivittäin 100km.

Vierailija
9/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviksiakaan ei ole pakko ostaa tuoreina, pakasteet on ihan melkein yhtä hyvä vaihtoehto ja paljon edullisempi. Mulla on aina isot pussit kukka- ja parsakaalia ja pieniä pusseja vihreitä papuja, herneitä ja vihannessekoitusta.

Mitkä pakasteet on edullusiempia, mikä niiden kilohinta on?

Vierailija
10/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kukka- ja parsakaali näytti olevan mun kaupassa halvempia pakasteena tällä hetkellä. Pakaste alle 2e/kg, tuoreet vajaa 4e/kg.

Vierailija
11/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruokaa voi tehdä halvallakin, mutta itselleni ruoka on nautinto ja kyllä tarvin broileria enemmän kuin 80g päivä. Noista apn esimerkkiruokatarpeista ei isoja kalorimääriä saa.

Itselläni nyt on säästökuuri alkanut, kun auto remontti teki ison loven säästöihin. Samalla myös laihdutan. Viikkobudjettini on 50 e, kun kuitenkin on pakko ostaa kasviksia ja ne on kalliita.

Vierailija
12/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lihaa, kasvista, kananmunaa,ruisleipää ja valmistaa kaikki ateriat itse, ei ruokaan mene niin paljoa rahaa.

Sitten kun kuvioon lisätään työ, perhe ja harrastukset ei itse kokkaaminen olekaan enää niin vaivatonta ja helppoa.

Mutta jos ruoan hinta nousee ylettömästi, ainakin meillä aletaan priorisoimaan enemmän.

Sähköauto on jo hankittu, polttoaineen hinta on noussut yli meidän kipurajan, kun työmatkaa päivittäin 100km.

Muuttakaa lähemmäksi työpaikkaa. Pakkoko sitä on asua jossakin hevonkuusessa ja ajaa 100 km päivittäin. Harrastukset voi vaihtaa ilmaisiin ja ruokaa ehtii oikein hyvin tekemään, jos haluaa. Periaatteessa kuitenkin työt vievät 8 h/arkipäivä ja sen jälkeen oleva aika on vapaata.

Vierailija
13/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle polttoaineen hinta ei ole kovin kummoinen asia. Jos pienen Poloni tankkiin menee 40 litraa ja en aja sitä koskaan täysin tyhjäksi, niin maksan nykyhinnoilla tankkauksesta noin 85 e. Pari kuukautta sitten maksoin 70 e. Eipä ole siis kummoinen ero, 15 e. Sen voi helposti säästää muualtakin. Ajan noin 10-15 tkm vuodessa.

Vierailija
14/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä (kallista ja suolaista) pois ja puuroa tilalle. Lisäisin vaikka raejuustoa tai maustamatonta jogurttia, maito vaikka vähemmälle. Kahvikupillinenkin olisi kiva. Ja toisinaan kalaa.

Vierailija
15/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Christa Kleinin juttu poistettiinkin, joku pahoitti taas mielensä, mutta tottahan tämä on, hyvää ruokaa saa ihan kohtuuhinnalla, jos niin haluaa. Pitää vain hieman vaivautua.

Ihmettelin sitä lehtijuttua, kävin opiskelijatytön kanssa kaupassa ostamassa viikon ruuat ja lasku oli 39,40€, osa tuosta riittää seuraavallekin viikolle! Ja todella hyvää ruokaa, 1 typ diabeetikolle on pakko olla:

- naudan jauhelihaa 400g 

- broileria 410g

- lohipala 400g

- tomaattimurska 

- ruokakerma

- 4 perunaa

- 500g tagliatellea

- tomaattia, kurkkua, jääsalaatti, pakastemaissia

- kaurahiutaleita

- 1 kg juustoa

- margariini

- 12 reissarin pakkaus

- 2 tuoremehua

- 10 munaa

- 1 maito

- 1 Oetkerin pizza

Kaikki normaalihintaista, tarjouksista vielä halvemmalla. 

Noista ruuiksi 2 x jauhelihapihvit ja 2 x jauhelihakastike (pastan, muussin, munakkaan tai salaatin kanssa), paistettuja broilerinfileitä (paketissa 4 = 4 annosta) salaatin tai paistettujen perunoiden kanssa, lohi 1x muussin kanssa, 1x salaatin kanssa ja 2 päivän lohicarbonara jämistä pastan kanssa. Aamiaiseksi munia tai puuroa, iltapalaksi tuoremehua ja ruisleipää. Sunnuntaina pizza, lounaaksi juustomunakas

Munia, margariinia, leipää ja juustoa riittää seuraavallekin viikolle. 

Vierailija
16/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin sitä lehtijuttua, kävin opiskelijatytön kanssa kaupassa ostamassa viikon ruuat ja lasku oli 39,40€, osa tuosta riittää seuraavallekin viikolle! Ja todella hyvää ruokaa, 1 typ diabeetikolle on pakko olla:

- naudan jauhelihaa 400g 

- broileria 410g

- lohipala 400g

- tomaattimurska 

- ruokakerma

- 4 perunaa

- 500g tagliatellea

- tomaattia, kurkkua, jääsalaatti, pakastemaissia

- kaurahiutaleita

- 1 kg juustoa

- margariini

- 12 reissarin pakkaus

- 2 tuoremehua

- 10 munaa

- 1 maito

- 1 Oetkerin pizza

Kaikki normaalihintaista, tarjouksista vielä halvemmalla. 

Noista ruuiksi 2 x jauhelihapihvit ja 2 x jauhelihakastike (pastan, muussin, munakkaan tai salaatin kanssa), paistettuja broilerinfileitä (paketissa 4 = 4 annosta) salaatin tai paistettujen perunoiden kanssa, lohi 1x muussin kanssa, 1x salaatin kanssa ja 2 päivän lohicarbonara jämistä pastan kanssa. Aamiaiseksi munia tai puuroa, iltapalaksi tuoremehua ja ruisleipää. Sunnuntaina pizza, lounaaksi juustomunakas

Munia, margariinia, leipää ja juustoa riittää seuraavallekin viikolle. 

Virhe - perunoita oli 1 kilo

Vierailija
17/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on tärkeämpää, perheen ruokkiminen kunnon ruualla, joka on tehty kauden raaka-aineista ja isoja satseja kerralla vai joku kallis harrastus, ehkäpä useampikin? Kummasta olisi hyvä säästää, jos kerran pakko on? Hyvästä terveellisestä ruuasta vai 10 vuotiaan jääkiekon pelaamisesta, 12 vuotiaan hevostelusta, isännän vanhojen autojen romppaamisesta ja mamman golffauksesta?

Vierailija
18/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kukka- ja parsakaali näytti olevan mun kaupassa halvempia pakasteena tällä hetkellä. Pakaste alle 2e/kg, tuoreet vajaa 4e/kg.

Okei, kiitos vinkistä. Pitääpä tutkia omassa kaupassakin tarkemmin. Nopeasti äsken omasta verkkokaupasta katsoin tuon myös, pakaste kukkakaali oli tosiaan kilohinnaltaan 30 senttiä halvempaa.

Lisäksi olen kuullut hyvää siitä miten pakastusprosessissa säilötään nopeasti parhaita.

Vierailija
19/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipä (kallista ja suolaista) pois ja puuroa tilalle. Lisäisin vaikka raejuustoa tai maustamatonta jogurttia, maito vaikka vähemmälle. Kahvikupillinenkin olisi kiva. Ja toisinaan kalaa.

Yäk.

Vierailija
20/26 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiitos vinkistä. Pitääpä tutkia omassa kaupassakin tarkemmin. Nopeasti äsken omasta verkkokaupasta katsoin tuon myös, pakaste kukkakaali oli tosiaan kilohinnaltaan 30 senttiä halvempaa.

Lisäksi olen kuullut hyvää siitä miten pakastusprosessissa säilötään nopeasti parhaita.

30 senttiä kilolta halvempaa. No tuleepahan säästöt! Onneksi en ole köyhä.