Uskaltaako eBaysta tilata?
Kokemuksia? Minkälaisia tuotteita olette tilanneet? Itse ajattelin aloittaa hankintojen tekemisen sitä kautta kun moni niin kehuu.
Kommentit (18)
Mä olen tilannut vuosien aikana usan, saksan ja brittien ebaysta reilut 300 kertaa, ei ole ollut koskaan mitään ongelmia. Aina on tuotteet tulleet, mikä nopeammin, mikä hitaammin. Ja kaikenlaista olen ostanut vaatteista kosmetiikkaan ja elokuviin.
mä olen tilannut vaatteita, keräilyarvokkaita vanhoja leluja, maton, soittimia ja antiikki sohvapöydän, britteinsaarilta, saksasta ja yhdysvalloista ja olisko ollut kiinasta no jostain kaukoidästä kuitenkin. kaikkien kohdalla sain erinomaista palvelua, kamat tulivat perille nopeasti (max. 2 vko) ja olivat paljon halvempia kuin mitä suomessa joutuisi maksamaan. ostan sieltä jatkossakin, kun tarvetta ilmenee.
Kiinasta tilatessa kannattaa huomioida, että kaikki ei ole välttämättä sitä, miltä kuvissa näyttää. Esim. pitsipuserossa jokin harso voi olla laatua hyttysverkko, samoin häähunnut. Ja kannattaa aina tilata isoin koko mitä löytyy :) Käsittääkseni kengät ovat myös hieman pientä mallia.
Englannin ebaystä olen tilannut edullisesti kenkiä. Ovat olleet sitä mitä luvattukin.
Olen tilannut Kanadasta monta kertaa koriste-esineitä (lasia) ja aina tulleet ehjänä ja hyvin perille.
Kiinasta olen tilannut käsilaukun ja kännykän suojakuoren, Kanadasta lasipullon.
Olen aina maksanut paypalilla. Kaikki tulleet ehjänä.
Olen tilannut nyt noin vuoden ajan pääasiassa Kiinasta sekä myös USA:sta, Saksasta, Puolasta, Intiasta ja varmaan muutamasta muustakin maasta ja kokemukset ovat olleet hyviä ja tuotteet ova tulleet yhtä lukuunottamatta perille, mutta siitäkin kaupasta sain rahat takaisin vain pyytämällä kauppiaalta. Olen ostanut kaikenlaista pikkusälää ja vaatteita.
On tosiaan hyvä muistaa, että sitä saa mitä tilaa ja halvalla nyt ei voi odottaa saavansa huikeaa laatua, mutta toisaalta taas voi säästää paljonkin sellaisissa tavaroissa, jotka tuppaavat maksamaan pari-kolme kertaa enemmän Suomessa.
Nyt kun PayPalissa on 180 päivää aikaa avata keissi mikäli tuote ei ole tullut perille tai se ei ollut luvatun kaltainen entisen 45 päivän sijaan, niin en näe mitään syytä olla tilaamatta tuolta :)
Uskaltaa ilman muuta!! Mulla yli sata tilausta takana ja olen ollut tyytyväinen, kertaakaan ei ole tullut ongelmia. Olen tilannut halpoja tuotteita, mm. Kynsilakkoja ja -koristeita, rihkamakoruja, postikortteja, vaatteita itselle ja lapsille, leluja, keittiötarpeita, pinnejä ja hiuslenkkejä, sisustustavaraa, meikkejä, pyyhekumeja, muistilappuja ja muuta krääsää jne. Kannattaa varautua pitkiin toimitusaikoihin, toisinaan toimitus kestää jopa kuukauden päivät. Paypal on todella helppo maksutapa (vähän liiankin, heräteostovaara!!). Ei muuta kuin tilaamaan!
Minusta siellä on osittain epäselvästi toimituskulut ts. niitä ei aina näe ellei ole rekisteröitynyt ja jo siirtänyt tuotetta kassalle. Ei anna kauhean kivaa kuvaa toiminnasta tuollainen.
Olen tilannut kaksi kertaa Kiinasta paitoja ja muistikortin Turkista. Kaikki meni moitteeta. Ebayssa shoppailemisessa vaikeinta on löytää sieltä tavaran paljoudesta mitä haluaa. Ei ole vaikea katsoa myyjän palautteita ja päätellä sitten kannattaako tilata vai ei.
Joo, uskaltaa tilata. Tilasin joskus Englannista, kaikki tuli.
Sisustustavaroita, naamiaistarvikkeita, krääsää ja vaatteita on tullut tilattua. Ihan ok on mennyt. Maksat Paypalin kautta niin on turvallisempaa.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 00:31"]
Minusta siellä on osittain epäselvästi toimituskulut ts. niitä ei aina näe ellei ole rekisteröitynyt ja jo siirtänyt tuotetta kassalle. Ei anna kauhean kivaa kuvaa toiminnasta tuollainen.
[/quote]
Täh? Ebayllä lukee toimistuskulut paljon selvemmin kuin monissa muissa kaupoissa. Heti näkee, että toimittaako myyjä Suomeen, ja jos jos toimittaa, niin hintavaihtoehdot löytyy maakohtaisesta pudotusvalikosta postage and payments-välilehdeltä.
Hyvin on toiminut, kun on tilannut toimittajilta, joilla arvostelut ovat hyvät. Olen tilannut puolijalokiviä ja jalokiviä. PayPal-tili on hommassa kätevä, ei tarvitse luottokorttia.
Tarvitsee toi PayPal-tili sitten vaan hommata ja alkaa tilailla! :) Kiitos kivoista vastauksista.
15: Hyvä, jos näin on. Minä kerroin vain omista kokemuksistani, kun ap ei tietääkseni määritellyt, että täällä saa vain kehua.
11
Ei tietenkään! Miljoonia ihmisiä vain kusetetaan mutta kukaan ei uskalla moittia