Miten sinkkuna huomioitte ystävienne lasten synttäreitä?
itse sinkuna olen törmännyt sellaiseen pieneen pulmaan, että kun läheiset ystävät ja muutkin lähisukulaiset alkaavat lisääntymään.ja heidän lapsensa kasvamaan, olen alkanut ihmettelemään että pitäisikö minun vähätuloisen lapsettoman henkilön jollain tavalla muista heidän lastensa synttäreitä? Olen ottanut sen tavan että muistan vain kummillapsiani, tai lähisukulaisia. Kuinka te muut LAPSETTOMAT? Siis eihän minua edes kutsuta ystävien lasten synttäreitä juhlimaan,enkä odotakaan koska minulla ei ole lapsia, mutta olen ollut havaitsevinani pienoista ärtymystä ellen ole sitten tulkinnut ihan vääärin.
Kommentit (11)
Itse lapsellisena pitäisin tosi outona jos mun sinkkuystäväni alkaisivat lahjoa mun lapsiani elleivät ole kummeja tai jostain muusta syystä todella läheisiä.
Ei tietenkään, jos ei kutsuta synttäreille!
Outo kysymys, mutta niitähän täällä riittää.
Ja jos kutsutaan, niin jos et ole kummi tai lähisukulainen, niin ihan hyvin voi viedä vain jotain pientä eli ostaa kympillä tai halvemmallakin jotain.
Mä kerron miten mun sinkkuystävät toimii: Kutsuvat itse itsensä synttärikahveille ja syövät tyytyväisenä herkkuja. Lapsen lahjasta kommentoidaan jotain tyyliin "en mä keksinyt mitään, en mä osannut noin isolle ostaa, en mä muistanut, tuli kiire, en sitten käynyt kaupassa..." No ihan sama mulle, mutta jeesus mitä törppöjä.
En edes muista milloin ne ovat. :/ Mutta jouluksi ostan jotain pienta, jos lapsi on hyvan ystavani.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:08"]
Mä kerron miten mun sinkkuystävät toimii: Kutsuvat itse itsensä synttärikahveille ja syövät tyytyväisenä herkkuja. Lapsen lahjasta kommentoidaan jotain tyyliin "en mä keksinyt mitään, en mä osannut noin isolle ostaa, en mä muistanut, tuli kiire, en sitten käynyt kaupassa..." No ihan sama mulle, mutta jeesus mitä törppöjä.
[/quote]Mulla on kans yks samanlainen, paitsi tekee vieläkin itse perheellisenä samaa. Teini jo ymmärtää...
Ehkä sä kuvittelet. Ei kukaan mitään kieroon katso. Jos et oo kutsuttu, ei sulta lahjaa oleteta. Jos olet kutsuttu ja menet niin toki viet lahjan. Ei sen kallis tarvii olla.
Kortin voi aina laittaa, lämmittää äidinkin mieltä kun muistit :)
Mun lapselliset ystävät tietää hyvin etten pidä lapsista, joten he eivät kiusaa minua mitenkään lasten syntymä- ja nimipäiväjutuilla.
Jotenkin omituinen ajatus, että pitäisi jotain vieraita lapsia lahjoa.
En muistanut, kun en saanut kutsua. Ihmettelin sitä aina itekseni toki, että miksi mulla pitää olla lapsi, että saisin kutsun.. Sitten alkoi kutsuja tippumaan, kun se esikoinen meille pelmahti. Sitten se oli vaan outoa käydä 10 vuotiaan synttäreillä vauvan kanssa. ;)
Suku kyllä kutsui kaikkialle ja ristiin rastiin, mutta kaverit rankkas lapsettomat ulos.
Eikun soittelinhan mä kavereille ja onnittelin muksuja puhelimessa ja tarjosin apua leivontaan tms järjestelyihin. Apu ei kelvannut, mutta kovasti olivat kiitollisia onnitteluista.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:08"]
[/quote]
Höpön höpö! Kyllä edes rahnaa voi jaella, vaikka vähissä onkin. Edes muutaman lantin.
Jos ei kutsuta synttäreille, ei minusta tarvitse muistaa. Mutta hetkinen... miksi lasten synttäreille kutsuminen vaatii lapsia kutsutulta? Kyllähän synttäreille voi kutsua ihan kenet tahansa, kenet haluaa kutsua.