Mitä kirjoja 7v lapselle iltasaduksi
Vinkatkaan mitä lukea 7v iltasaduksi
Astirid Lingrenin kirjat on luettu
Ellat, Heinähatut ja Risto Rappääjät on luettu
Onneli ja Anneli on luettu
Pieni talo preerialla-sarja on luettu
Mitä vielä?
Olisivatko Pollyanna (mikähän lie kirjan oikea nimi) tai Salainen puutarha (ihania kirjoja omasta lapsuudesta) vielä liian haastavia?
Kommentit (19)
Meillä on luettu joulusta lähtien ja niistä nauttii kaikki 5-vuotiaasta vanhempiin. Viimeisestä kirjasta on pari lukua enää jäljellä.
Joku semmoinen ruotsalainen sarja oli, kuin Lotta, se oli oikein mukava. Jos muumeja ei ole luettu, niin sitten ehdottomasti niitä, itse luen niitä vieläkin välillä.
Yksittäisistä kirjoista tulee mieleen " Kummeli kolmantena" , " Mestaritontun seikkailut" ja " Momo" .
lukea niin hyvin, että voisi itse satua lukea - on vasta eskarissa.
Mä tiedän kyllä monia äitejä, jotka lukee illalla paljon vanhemmallekin lapselle - sehän on vaan ihanaa kuunnella satua, vaikka osaiskin lukea.
lapselle... jos voi, niin luen ilman muuta.
Kirjoissa on se hyvä puoli, että lapsen oma mielikuvitus paikkaa tarinaa semmoiseksi, että lapsi sen itse ymmärtää iälleen sopivalla tavalla.
Miten olisi " Tumppi ja Tassu" , " Pessi ja Illuusia" " Ruohometsän kansa" ?
Nuorimman kanssa aion pyrkiä samaan.
T: Kirjahullu äiti
Oisko ihan vaikka näitä perinteisiä satuja kuten grimmiä, tuhatta ja yhtä yötä jne. Niistä löytyy lapsillekin sopivia käännöksiä.
Tai jos lapsi on innokas lukemaan niin lue sille pari viisikkoa ja kun se on jäänyt koukkuun niin se lukee itse sarjan loput kirjat.(viisikko oli ehkä huono esimerkki mutta löytyyhän noita helppolukuisempia mitä lapsi voisi kohta itse lukea)
Ap:n lapselle tuskin enää luetaan iltasatuja :)
esim. Etsivä Vertti -kirjat:
Niille eskareiden tai alaluokkien lasten vanhemmille, jotka eivät ole vielä noin pitkällä eli lukeneet noita kaiken maailman Pottereita ja Taru Sormusten herroista, suosittelen lyhyempiä iltasatukirjoja. Vanhempien lukemana tai sopii juuri lukemaan oppineillekin hyvin.
Jos on sadusta kyse, niin raamattu.
Neiti etsivät, viisikot ja harry potterit ja magiaa-sarja.
Meillä tytölle luettiin iltaisin 8v. asti vaikka hän oppi itse lukemaan 5v.
Se vain oli sellainen kiva yhteinen rauhallinen hetki ennen nukkumaanmenoa.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2006 klo 22:14"] Vinkatkaan mitä lukea 7v iltasaduksi
Astirid Lingrenin kirjat on luettu
Ellat, Heinähatut ja Risto Rappääjät on luettu
Onneli ja Anneli on luettu
Pieni talo preerialla-sarja on luettu
Mitä vielä?
Olisivatko Pollyanna (mikähän lie kirjan oikea nimi) tai Salainen puutarha (ihania kirjoja omasta lapsuudesta) vielä liian haastavia?
[/quote]
Meillä ainakin on luettu nukkumatti joka on vähän uudempaa versiota, ei ole alle koukuikästen luettavaa. Jos poika niin turtlesia tms?
Me luettii pari ekaa Harry Potteria (ei liian jänniä) ja viisikoita.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 12:09"]
esim. Etsivä Vertti -kirjat:
Niille eskareiden tai alaluokkien lasten vanhemmille, jotka eivät ole vielä noin pitkällä eli lukeneet noita kaiken maailman Pottereita ja Taru Sormusten herroista, suosittelen lyhyempiä iltasatukirjoja. Vanhempien lukemana tai sopii juuri lukemaan oppineillekin hyvin.
[/quote]
Miksi alaluokkalaisten iltasadun pitäisi olla lyhyt? Tuossa iässähän pointti on enemmän se, että lapsi voi lukea itse lyhyitä/ helppoja tekstejä ja vanhempi lukee sitten vähän raskaampaa kamaa.
Tuula Kallioniemen Konsa- kirjat.
Sinttu -sarja, kertoo hevosista.
Siis Tuula Kallioniemen KONSTA-kirjat
Reuhurinne -kirjasarja on meidän tokaluokkalaisen suosikki juuri nyt.
Meillä 7v lukee juuri nyt niitä "juuri lukemaan oppineen" -sarjoja, kaikki sarjat tuntuu olevam kivoja. Eli tällähetkellä mennään näin päin että lapsi lukee aikuiselle iltasadun.
just joo..