Luopuakko e-pillereistä vai vaihdanko merkkiä..?
Olen syönyt pian 5kk ehkäisypillereitä.. Tuntuu että vuodan puolet kuukaudesta. Tiputtelee siis välillä ja kun siirrän menkkoja eli syön kaksi pillerilaattaa putkeen, tyhjennysvuoto vain siirtyy viikolla eteenpäin.. Tämän aikana olen lihonnut/turvonnut 7 kg, vaikka olen syönyt normaalisti ja jopa vähemmän! Seksihaluja ei kertakaikkiaan ole ja ennen hyväkuntoinen ihoni on täynnä finnejä jatkuvasti.. Olen alkanut kärsiä kamalista päänsäryistä.
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 4 vuotta ja käytetty kondomia ehkäisynä. Kun siirryin pillereihin, miehenkin halut ovat tuntuneet kadonneen? Mietin, että onkohan vaikuttaneet mielialaankin ja vieneet molemmilta halut. Huomaan kyllä välillä olevani tosi kiukkuinen..
Kommentit (4)
Kokeilisin minipillereitä. Itse söin normipillereitä kaksi laattaa putkeen ja vuotoviikolla iski usein migreenikohtaus. Minipillerit pitivät hormonit tasaisempina ja muutama kuukausi meni että tiputtelu loppui, sitten ei ollut menkkoja ollenkaan.
Nuvaringia käyttäessä vuotoa tuli ihan joka päivä ja lopetinkin ne ku ei mulle sopineet alkuunkaan..
Vaihda mies semmoiseksi johtimensa napsanneeksi. Paljon helpompaa kun ei tarvitse miettiä ehkäisyä.
Mä suosittelisin lopettamista, mutta olosi saattaa helpottua myös pillerimerkkiä vaihtamalla. Joillekin NuvaRing-ehkäisyrenkaat ovat toimineet pillereitä paremmin ja toisaalta helpotusta on löytynyt myös siirtymällä minipillereihin tai miedompiin pillereihin. Onko teillä milloin suunnitelmissa hankkia lapsia / onko sellaista toivetta ollenkaan? Jos ei ole ajankohtaista 5 vuoteen, yksi hormoniton ratkaisu on kuparikierukka.