saako turvaistuimen laittaa etupenkille kasvot menosuuntaan päin
Jos on airbag? Kyseessä siis britax two way elite-istuin, eli siis 9 kg eteenpäin
Kommentit (49)
Ei saa, jos airbag on toiminnassa! Turvaistuimen saa laittaa ainoastaan, jos airbagin ottaa ensin pois päältä.
Kasvot menosuuntaan, miksi ei saisi?
Ei todellakaan. Pikkulapset muutenkin selkä menosuuntaan!
Ei herranjumala kukaan voi kysyä mitään näin tyhmää. Hakekaa nyt joku tuolta lapsi tai ainakin se turvaistuin pois.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:53"]
Meillä ei oo ohjekirjaa :(
[/quote]
Oletko katsonut liikenneturvan sivuilta?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:53"]
Meillä ei oo ohjekirjaa :(
[/quote]
Kuinka ristuksen avuttomia ihmiset voivatkaan olla. Kyllä käy sääliksi lasta...
http://www.britax.fi/turvaistuimet/two-way/
Ei. Eikä muuten saa laittaa konepellillekään, eikä katolle.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:57"]
[/quote]
Turvatyynyt on suunniteltu aikuisten mukaan. Päähän mäjähtävä turvatyyny voi murtaa lapsen niskat.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:59"]Ei herranjumala kukaan voi kysyä mitään näin tyhmää. Hakekaa nyt joku tuolta lapsi tai ainakin se turvaistuin pois.
[/quote]
ai miksi? Olen monissa autoissa nähnyt pienen lapsen etupenkillä, minä sentään kysyin, että voiko niin tehdä. Selvä, lapsi matkustaa takana.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:57"]
[/quote]
Siksi että turvatyyny on mitoitettu aikuiselle. Lapselle se osuus väärään kohtaan, eli liian ylös ja pahimmassa tapauksessa toimii niskojen poikkinapsauttajana.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:59"]Ei herranjumala kukaan voi kysyä mitään näin tyhmää. Hakekaa nyt joku tuolta lapsi tai ainakin se turvaistuin pois. [/quote] ai miksi? Olen monissa autoissa nähnyt pienen lapsen etupenkillä, minä sentään kysyin, että voiko niin tehdä. Selvä, lapsi matkustaa takana.
[/quote]
Hyppäätkö myös kaivoon jos moni muukin tekee niin? Vai yritätkö jopa käyttää päätäsi välillä?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:59"]Ei herranjumala kukaan voi kysyä mitään näin tyhmää. Hakekaa nyt joku tuolta lapsi tai ainakin se turvaistuin pois. [/quote] ai miksi? Olen monissa autoissa nähnyt pienen lapsen etupenkillä, minä sentään kysyin, että voiko niin tehdä. Selvä, lapsi matkustaa takana.
[/quote]
Hyppäätkö myös kaivoon jos moni muukin tekee niin? Vai yritätkö jopa käyttää päätäsi välillä?
[/quote]
Oletko sinä idiootti, kenen mielestä ei saa kysyä kysymyksiä? Minähän vain kysyin saako niin tehdä, en laita jos ei saa. Onko vaikea vastata asiallisesti?!
No tuossa manuaalissa sanotaan:
Istuinta ei saa koskaan käyttää aktiivisella, ei suljetulla etuturvatyynyllä (SRS, airbag) varustetulla autonistuimella.
Lopettakaa nyt hyvät ihmiset tuo metelöinti! Aikuisen ihmisen pitäisi kyetä vastaamaan asiallisesti siinäkin tapauksessa, että kysymys vaikuttaa hänen mielestään tyhmältä. Tätä palstaa lukevat myös lapset. Ajatteletteko, että annatte heille nyt tässä oivaa esimerkkiä siitä, miten käyttäydytään asiallisesti netissä?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:59"]
Ei herranjumala kukaan voi kysyä mitään näin tyhmää. Hakekaa nyt joku tuolta lapsi tai ainakin se turvaistuin pois.
[/quote]
Sangen viisas neuvo. Laittakoon sen lapsen ihan tavallisiin turvavöihin vaan.
No ei tuo ollut mitenkään erityisen tyhmä kysymys. Varmasti tätä lukee moni joka on laittanut sen turvaistuimen etupenkille ihan kysymättä ja tajuaa nyt mennä siirtämään sen sieltä pois. Joillakin on vaan niin vittuilumoodi päällä tällä palstalla, ettei voi asiallisesti vastata mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:08"]
Lopettakaa nyt hyvät ihmiset tuo metelöinti! Aikuisen ihmisen pitäisi kyetä vastaamaan asiallisesti siinäkin tapauksessa, että kysymys vaikuttaa hänen mielestään tyhmältä. Tätä palstaa lukevat myös lapset. Ajatteletteko, että annatte heille nyt tässä oivaa esimerkkiä siitä, miten käyttäydytään asiallisesti netissä?
[/quote]
Olet oikeassa, mutta nyt on kyse äidistä ja lapsen turvallisuudesta. Ja pelottaa, että joku oikeasti kyselee tällaisia asioista.
Katso ohjekirjasta. Yleensä ei.