saako turvaistuimen laittaa etupenkille kasvot menosuuntaan päin
Jos on airbag? Kyseessä siis britax two way elite-istuin, eli siis 9 kg eteenpäin
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:11"]
No ei tuo ollut mitenkään erityisen tyhmä kysymys. Varmasti tätä lukee moni joka on laittanut sen turvaistuimen etupenkille ihan kysymättä ja tajuaa nyt mennä siirtämään sen sieltä pois.
[/quote]
Mutta alunperin kenellekkään ei pitäisi tulla edes mieleen laittaa lastenistuinta turvatyynyllä varustetulle paikalle. Sen sanoo ihan maalaisjärkikin ja lisäksi siitä huomatetaan selkeästi käyttöohjeessa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:03"] [quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:59"]Ei herranjumala kukaan voi kysyä mitään näin tyhmää. Hakekaa nyt joku tuolta lapsi tai ainakin se turvaistuin pois. [/quote] ai miksi? Olen monissa autoissa nähnyt pienen lapsen etupenkillä, minä sentään kysyin, että voiko niin tehdä. Selvä, lapsi matkustaa takana. [/quote] Hyppäätkö myös kaivoon jos moni muukin tekee niin? Vai yritätkö jopa käyttää päätäsi välillä? [/quote] Oletko sinä idiootti, kenen mielestä ei saa kysyä kysymyksiä? Minähän vain kysyin saako niin tehdä, en laita jos ei saa. Onko vaikea vastata asiallisesti?!
[/quote]
Anteeksi. On vaikeaa vastata jos kysytään tyhmiä. Pelottaa kyllä oikeasti lapsesi puolesta.
[/quote]
Mutta olisiko vaikeaa olla vastaamatta, kun ei kerran mitään järkevää ole esittää?
No ei tuo ollut mitenkään erityisen tyhmä kysymys. Varmasti tätä lukee moni joka on laittanut sen turvaistuimen etupenkille ihan kysymättä ja tajuaa nyt mennä siirtämään sen sieltä pois. Joillakin on vaan niin vittuilumoodi päällä tällä palstalla, ettei voi asiallisesti vastata mihinkään.
[/quote]
Juuri näin. Mä kehotan nyt teitä, aikuiset ihmiset, miettimään ihan oikeasti ja vakavasti, miksi te käyttäydytte netissä tällä tavalla. Ei ole pakko vastata, mutta jos vastaatte, vastaukseksi ei kelpaa se, että internet nyt vain on tällainen, sopii mennä pois, jos ei kestä. Mutta miksi internet on tällainen? Koska liian harva ihminen unohtaa, että oma käytös on ihan omalla vastuulla. Jos lopetat turhan vittuilun, netissä on sen verran vähemmän turhaa vittuilua.
Avaan ketjun tästä aiheesta, linkitän sen sitten tänne. Tulkaa sinne kertomaan, ettei tämä ketju mene vielä enemmän OT:ksi.
18
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:57"]
Kasvot menosuuntaan, miksi ei saisi?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:03"] [quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 13:59"]Ei herranjumala kukaan voi kysyä mitään näin tyhmää. Hakekaa nyt joku tuolta lapsi tai ainakin se turvaistuin pois. [/quote] ai miksi? Olen monissa autoissa nähnyt pienen lapsen etupenkillä, minä sentään kysyin, että voiko niin tehdä. Selvä, lapsi matkustaa takana. [/quote] Hyppäätkö myös kaivoon jos moni muukin tekee niin? Vai yritätkö jopa käyttää päätäsi välillä? [/quote] Oletko sinä idiootti, kenen mielestä ei saa kysyä kysymyksiä? Minähän vain kysyin saako niin tehdä, en laita jos ei saa. Onko vaikea vastata asiallisesti?!
[/quote]
Anteeksi. On vaikeaa vastata jos kysytään tyhmiä. Pelottaa kyllä oikeasti lapsesi puolesta.
[/quote]
Sulta ei varmaan koskaan ole tullu tyhmiä kysymyksiä?
Kommentit ainakin todella tyhmiä.
Ap kysymys oli ihan asiallinen.Ei kaikkea voi tietää.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:14"]
No ei tuo ollut mitenkään erityisen tyhmä kysymys. Varmasti tätä lukee moni joka on laittanut sen turvaistuimen etupenkille ihan kysymättä ja tajuaa nyt mennä siirtämään sen sieltä pois.
[/quote]
Mutta alunperin kenellekkään ei pitäisi tulla edes mieleen laittaa lastenistuinta turvatyynyllä varustetulle paikalle. Sen sanoo ihan maalaisjärkikin ja lisäksi siitä huomatetaan selkeästi käyttöohjeessa.
[/quote]
Mutta jos ei tule mieleen, niin onko silloin tyhmää kysyä asiaa?
Minun mielestäni tässä(kin) asiassa kysymättömyys olisi ollut tyhmää.
Kuinka moni yleensä lukee käyttöohjeet? Niitähän luetaan vasta sitten, kun joku asia ei toimi.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:12"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:08"]
Lopettakaa nyt hyvät ihmiset tuo metelöinti! Aikuisen ihmisen pitäisi kyetä vastaamaan asiallisesti siinäkin tapauksessa, että kysymys vaikuttaa hänen mielestään tyhmältä. Tätä palstaa lukevat myös lapset. Ajatteletteko, että annatte heille nyt tässä oivaa esimerkkiä siitä, miten käyttäydytään asiallisesti netissä?
[/quote]
Olet oikeassa, mutta nyt on kyse äidistä ja lapsen turvallisuudesta. Ja pelottaa, että joku oikeasti kyselee tällaisia asioista.
[/quote]
minua pelottaa se, että sinä et näköjään kehtaa kysyä tyhmiä kysymyksiä, vaan toimit aina luulon perusteella. Silloinhan niitä virheitä sattuu. Tyhmät kysymykset tosin eivät ketään satuta
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:15"]
No ei tuo ollut mitenkään erityisen tyhmä kysymys. Varmasti tätä lukee moni joka on laittanut sen turvaistuimen etupenkille ihan kysymättä ja tajuaa nyt mennä siirtämään sen sieltä pois. Joillakin on vaan niin vittuilumoodi päällä tällä palstalla, ettei voi asiallisesti vastata mihinkään.
[/quote]
Juuri näin. Mä kehotan nyt teitä, aikuiset ihmiset, miettimään ihan oikeasti ja vakavasti, miksi te käyttäydytte netissä tällä tavalla. Ei ole pakko vastata, mutta jos vastaatte, vastaukseksi ei kelpaa se, että internet nyt vain on tällainen, sopii mennä pois, jos ei kestä. Mutta miksi internet on tällainen? Koska liian harva ihminen unohtaa, että oma käytös on ihan omalla vastuulla. Jos lopetat turhan vittuilun, netissä on sen verran vähemmän turhaa vittuilua.
Avaan ketjun tästä aiheesta, linkitän sen sitten tänne. Tulkaa sinne kertomaan, ettei tämä ketju mene vielä enemmän OT:ksi.
18
[/quote]
Minä pystyn vastaamaan näin ihan IRL, jos joku kyselee itsestään selviä asioita.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:18"]
Sulta ei varmaan koskaan ole tullu tyhmiä kysymyksiä? Kommentit ainakin todella tyhmiä. Ap kysymys oli ihan asiallinen.Ei kaikkea voi tietää.
[/quote]
Totta kai olen kysellyt tyhmiä, mutta silloin saa laukoa takaisin samalla mitalla. Ei haittaa.
Joo, periaatteessa asiallinen kysymys, mutta aikuisen pitäisi lähtökohtaisesti ymmärtää mikä on vastaus tuollaiseen kysymykseen.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:20"]
Kuinka moni yleensä lukee käyttöohjeet? Niitähän luetaan vasta sitten, kun joku asia ei toimi.
[/quote]
No mutta lapsen terveys ei ole sellainen asia, että odotellaan hetkeä kun se ei toimi.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:42"]
[/quote]
18
[/quote]
Minä pystyn vastaamaan näin ihan IRL, jos joku kyselee itsestään selviä asioita.
[/quote]
Mitä tarkoittaa tässä tapauksessa "näin"? Haluatko, että sinulle vastataan samalla tavalla, jos kysyt asiaa, jota et itse ymmärrä, mutta joka on jollekulle toiselle itsestään selvä?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:44"]
[/quote]
18
[/quote]
[/quote]
Mitä tarkoittaa tässä tapauksessa "näin"? Haluatko, että sinulle vastataan samalla tavalla, jos kysyt asiaa, jota et itse ymmärrä, mutta joka on jollekulle toiselle itsestään selvä?
[/quote]
Niin, ja se vielä piti kysyä, että jos "näin" vastaaminen tarkoittaa siis vittuilua, onko vittuilevassa vastaamisessa mielestäsi jotain erityistä hyötyä? Mitä?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:23"]
minua pelottaa se, että sinä et näköjään kehtaa kysyä tyhmiä kysymyksiä, vaan toimit aina luulon perusteella. Silloinhan niitä virheitä sattuu. Tyhmät kysymykset tosin eivät ketään satuta
[/quote]
Kehtaan ja saa vastata kuinka haluaa. Mutta tuo ohje löytyy noin kahdessa sekunnissa netistä ja siltä saa varman vastauksen asiaan. Myös liikenneturvan sivuilta löytyy hyviä vinkkejä.
Tällä palstalla vastaillaan yleensa joko vahingossa tai tahallaan ihan päin mäntyä asioihin, kuten nyt vaikka se Kroatian matka ja passin voimassaolo.
Niin ja kyllä aikuisen ihmisen pitää tajuta mitä turvatyyny tekee autossa.
[/quote]
[/quote]
Saa vastata ihan kuinka haluaa, jos kyselen itsestään selvistä maalaisjärjellä pähkäiltävistä asioista. Tietysti on eri jos keskustellaan vaikka fuusiosta, mutta auton turvatyyny ja lasten istuin eivät ole mitään rakettitiedettä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:50"]
[/quote]
[/quote]
Saa vastata ihan kuinka haluaa, jos kyselen itsestään selvistä maalaisjärjellä pähkäiltävistä asioista. Tietysti on eri jos keskustellaan vaikka fuusiosta, mutta auton turvatyyny ja lasten istuin eivät ole mitään rakettitiedettä.
[/quote]
Kuka tahansa saa tietenkin vastata aivan kuinka haluaa kenen tahansa kysymykseen, laki ei sitä estä. Mutta mikä järki siinä sinun mielestäsi on? Kuka siitä hyötyy?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:45"]
Niin, ja se vielä piti kysyä, että jos "näin" vastaaminen tarkoittaa siis vittuilua, onko vittuilevassa vastaamisessa mielestäsi jotain erityistä hyötyä? Mitä?
[/quote]
Ei ole mitään hyötyä, ja olen saanut asiasta paljon palautetta. En tiedä mistä tuollainen tapa on minulle tullut, mutta vaikea siitä on päästä eroonkin, kun suu toimii nopeammin kuin pää. Tulee siis välillä lauottua asioista siihen malliin, että heti perään tulee ajatus, että asian olisi voinut esittää toisinkin.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:52"]
Kuka tahansa saa tietenkin vastata aivan kuinka haluaa kenen tahansa kysymykseen, laki ei sitä estä. Mutta mikä järki siinä sinun mielestäsi on? Kuka siitä hyötyy?
[/quote]
No tässä maailmassa on niin paljon järjetöntä touhua ihmisen toimesta, että nasevat vastaukset ovat murheista se pienin.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:52"]
[/quote]
Tai no ehkä ainoa "hyöty" on se, että saa siitä itselleni huvia. Ja kuten sanoin, se on ikävä tapa jonka olen jostain perinyt. Syyttäkää vanhempiani, kenties.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 14:07"]
[/quote]
[/quote]
Ehkä kannattaa hankkia jotain apua, jos on tosiaan tuollaisia vaikeuksia.