Miten esimerkiksi Pfizer voi olla joillekin niin vaikea kirjoittaa?
Ihan golitci-tason versioita olen nähnyt tuostakin.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Emmä tiiä mut voikko kertoo miks pfizeri lähti pörssistä samaan aikaan kun tuli päätös tutkimustietojen pakkojulkaisusta? Alustavasti löytynyt niistä papereista toistatuhatta haittavaikutusta piikeistä. Tässä on kuule jännät ajat edessä aika monella
Mita hopiset? Taman paivan porssinoteeraus on $51.99 (NYSE).
Vierailija kirjoitti:
Pääasiassa siitä meuhkaavat antivaxxerit, joiden ÄÖ pyörii siinä 60-80 hujakoilla. Siksi.
Mikä on ÄÖ? Älykkysösämääräkö?
Me ei hopista mitaan. Se on kuule niin etta opi kirjoittamaan ensin, ja kehu Pfizeria vasta sitten.
On se jännää joo, kun yhtiö lähtee pörssistä häviämättä sieltä.
Nimestä: onhan se vähän niinku pizzeria.
Somessa moni kirjottaa ton tahallaan väärin koska face ja Insta sensuroi aika tehokkaasti tilejä jotka kirjottaa niinki "vaarallisia" sanoja ku Pfizer ja rokote. Aika sokea saa olla jos ei ole huomannut miten paljon sensuuria on ollu etenkin viimeisen puolen vuoden aikana.
Omia ajatuksia ei saa kertoa eikä saa puhua tutkimuksista jotka poikkeaa yhtään siitä mitä valtamedia uutisoi.
Mua mielenterveysalalla työskentelevänä on ihmetyttänyt kaksi aika yleisesti käytössä olevaa lääkettä (/lääkeainetta), venlafaksiini ja Voxra. N. 80% hoitsuista sanoo venlafLaksiini ja VoxTra. En tajua.
Vierailija kirjoitti:
Mua mielenterveysalalla työskentelevänä on ihmetyttänyt kaksi aika yleisesti käytössä olevaa lääkettä (/lääkeainetta), venlafaksiini ja Voxra. N. 80% hoitsuista sanoo venlafLaksiini ja VoxTra. En tajua.
Yksi hankala on allergialääke Xyzal, usein käytetty muoto on Tsyksaal. Mutta itsekin olen lausun Pfizerin niin kuin se olisi saksaa. Englanniksi jotain faisö.
Helppoa, mutta sehän kirjoitetaan nykyisin Pfizrael
Jo ennen kuin noin vaikea sana tuli julkisuuteen, ihmettelin miten vaikea on kirjoittaa sanoja, joissa lausutaan tupla-p, menepä, tulepa, sanopa oikein. Niinpä. Opetetaanko nykyisin koulussa lainkaan suomenkielen kielioppia ja oikeinkirjoitusta. Kaunokirjoitusta ei, sen tiedän.
Pääasiassa siitä meuhkaavat antivaxxerit, joiden ÄÖ pyörii siinä 60-80 hujakoilla. Siksi.