Mikä mun kasvojen iholle on tullut?
Se on ihan punainen nykyään, kuin palanut. Oho “tuntuu” koko ajan, polttelee. Ja lisäksi iho on niin niin kuiva ja tuntuu hiekkapaperilta. Mikään voide ei muuta asiaa.
Kommentit (11)
Kosteuta ihoa enemmän, äläkä pese sitä kuumalla vedellä.
Voi olla myös couperosa, silloin poskia ja kasvojen ihoa kuumottaa ja punottaa erittäin herkästi.
Siihen on olemassa omat hoitoaineensa. Jos vaiva on todella hankala, kävisin sinuna ap lääkärissä.
Herkkyytä, eli ei kuumaa, mieto sauna, ei kylmää, vältä kaikkea käsittelyä. Hyvä voide apteekista ensiavuksi.
Ehkä allerginen reaktio jollekin uudelle kasvotuotteelle?
Ihoa suojaava luonnollinen "vaippa" on vaurioitunut. Olet ehkä käyttänyt liian voimakkaita, liian hoitavia aineita. Tai voi olla allerginen reaktiokin.
Lopeta kaikki kuorinta ja happojen ym. tehoaineiden käyttö, älä hinkkaa tai hiero ihoa millään, edes vanulapuilla.
Pese kasvot vain kerran päivässä miedolla aineella ja taputtele kostean ihon pinnalle kosteusvoide,
voisit hakea esim. La Roche-Posay Cicaplast Baume B5:n tai Avenen Xeracalmin apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Ihoa suojaava luonnollinen "vaippa" on vaurioitunut. Olet ehkä käyttänyt liian voimakkaita, liian hoitavia aineita. Tai voi olla allerginen reaktiokin.
Lopeta kaikki kuorinta ja happojen ym. tehoaineiden käyttö, älä hinkkaa tai hiero ihoa millään, edes vanulapuilla.
Pese kasvot vain kerran päivässä miedolla aineella ja taputtele kostean ihon pinnalle kosteusvoide,
voisit hakea esim. La Roche-Posay Cicaplast Baume B5:n tai Avenen Xeracalmin apteekista.
Kiitos, käyn apteekista hakemassa jompaakumpaa.
Kuorivia tuotteita en ole käyttänyt. Kuorimisen sijaan olen välillä pessyt kasvosienellä kevyin pyörivin liikkein. Lopetan nyt sen joksikin aikaa. Pesemiseen olen käyttänyt CeraVen kosteuttavaa puhdistusainetta. Suihkun jälkeen kostealle iholle laittanut hajusteetonta perusvoidetta.
Tykkään käydä todella lämpimässä suihkussa. Täytyy kiinnittää huomiota siihen, etten jatkossa huuhtele kasvoja suihkussa. Se on saattanut olla osatekijänä tässä.
Mulla on ihan sama juttu. Vaihdevuodet. Ikävä kyllä rasvaisia voiteitakaan en voi laittaa, koska silloin tulee pussit silmien alle, vaikka kuinka yrittäisi varoa silmien seutua. Ihotautilääkärilläkin olen jo käynyt, ja hänen ohjeensa oli, että mitä vähemmän teet mitään, sitä parempi. Melkoista taiteilua ihon kanssa nykyään.
Laita Niveaa naamaan .Itsellä sama ongelma flunssan jälkeen monta viikkoa ja nyt on iho hyvä. Saunassa laitoin kostuttavan kasvomaskin . Oisko se auttanut myös.
Omalla kohdalla vaihdevuodet ei tule kyseeseen. Olen 35. Minusta on tuntunut, että kyse on jostakin ravintoaineen puutoksesta, mutta olen käynyt veriarvojakin mittauttamassa, mm. D-, A-, B-vitamiinit, folaatti, sinkki, ja kaikki olleet viitearvoissa. Kilpirauhasarvot myös ok. Ap
Olisiko kyse ruusufinnistä?