Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittikö joku vohkia insta-tilini?

Vierailija
02.01.2023 |

Eilen instagram ilmoitti että joku oli tunkeutunut instagram-tililleni. Ilmoituksen mukaan Oulusta ja ilmoitus kertoi myös tunkeutujan s-postitilin sekä laitteen, s-postiosoitteesta tosin viimeistä kirjainta sekä gmail-tunnusta lukuun ottamatta kaikki peitetty asteriskein.
No.... Kuitenkin pääsin itse omaan instaani, vaihdoin asetuksissa salasanan niin kuin insta yhtenä toimenpiteenä tässä tilanteessa neuvoi tekemään.

Mutta mahtoiko ilmoituksen syy kuitenkin olla se, että olin kommentoinut jonkun itselleni vieraan julkiseen julkaisuun ja se mun kommentti jäi vastaanottajan hyväksyntää odottamaan? Hyväksyntä tapahtui just sinä päivänä kuin mun tiliä oli instan ilmoituksen mukaan yritetty vohkia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu

Vierailija
2/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on käynyt just miten asian kuvailit ja kerroit. Tili yritetty kaapata, hyväksyminen samaan aikaan. Elämme vaikeita aikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kävit sentään vaihtamassa salasanan käyttäen sitä sähköpostissa olevaa linkkiä?

Se sähköposti itsessään on saattanut olla huijaus.

Kannatta käydä katsomassa https://haveibeenpwned.com/ että onko tietosi vuotaneet nettiin jossain tietomurrossa.

Vierailija
4/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teit kaiken tämän pöytäkoneella?

Vierailija
5/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai oikein tunkeutujan sähköpostin ilmoitti 😆🤣😁

Kyllä, sekä laitteen jota hän oli käyttänyt.

Mutta se s-postitili oli asteriskein peitetty viimeistä kirjainta lukuun ottamatta.

Vierailija
6/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan ap käyttää vain käteistä kun teet Instagram-maksuja.

Leiki sinä teini vain yksinäs!

Vierailija
7/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin: Yrittikö joku voihkia insta-tililleni?

Vierailija
9/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme palsta. Jengi vit tuilee mutta yhdelläkään ei ole mitään järkevää sanottavaa.

Vierailija
10/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tuohon sanoa mitään, mutta minulla on vaikeuksia päästä Instagramiin. Olen pyytänyt koodia sähköpostitse ja puhelinnumerolla.

Vierailija
11/11 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai oikein tunkeutujan sähköpostin ilmoitti 😆🤣😁

Kyllä, sekä laitteen jota hän oli käyttänyt.

Mutta se s-postitili oli asteriskein peitetty viimeistä kirjainta lukuun ottamatta.

Sinä olet joko ymmärtänyt väärin tai sitten sotket asioita. Jos joku ulkopuolinen yrittää kirjautua tilillesi niin siihen tarvitaan joko sinun sähköpostiosoitteesi, käyttäjätunnuksesi tai puhelinnumerosi. Kun yritys epäonnistuu tarpeeksi monta kertaa niin sitten sähköpostiisi tulee asiasta ilmoitus mutta ei siinä todellakaan mainita mitään tunkeutujan sähköpostiosoitetta. Mistäpä se instagram sen tietäisi vaikka paljon käyttäjiensä yksityisiä asioita penkookin. Oletkohan saanut jonkin huijaussähköpostin johon olet langennut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan